Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-17, 14:45
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han har nog en poäng med dessa ungdomsförbund. Att blanda 15-åringar och 30-åringar, som i MUF, är som upplagt för det. Men det är nog detsamma i ungdomsförbund till vänster.
Ung Vänster hade ju en stor skandal i början av 2000-talet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-ung-vanster
Citera
2021-09-17, 14:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Vad vill någon uppnå med denna drive ?
Har det och göra med något helt annat än politik ?

Att stoppa honom från att bli nominerad till riksdagslistorna som M skall börja med. Det är någon juridikstuderande iranier från Göteborg i bakgrunden enligt Fria tider. Men är det vänsterfolk som vill stoppa honom eller är det liberala moderater?
Citera
2021-09-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det finns ju källor till tweets om hur detta har planerats.
Nja, mer önsketänkande.
Varför skulle en ung up and coming politiker vilja skada sitt eget parti och riskera sin egen karriär (i en ”komplott” falska anklagelser osv)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Så du menar att helt utan planering så RÅKADE anmälan till partiet infalla exakt på den dag M samlades för att påbörja nomineringsarbete?

Nejdå, den tidpunkten var säkert väl vald. Men det är av underordnad betydelse och innebär absolut inte att uppgifterna i sig är falska. Endast att man valt att göra en anmälan till partiet då det får mest effekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
SVT skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Under torsdagen polisanmälde flickan riksdagsledamoten.

https://www.expressen.se/nyheter/upp...ot-hanif-bali/

Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag vill minnas att någon länkade till aftonhoran där den uppgiften fanns men om det finns tvivel vore det önskvärt om detta klarläggs.

Miss av mig. Mycket som snurrar i denna tråd.

Oaktat, för att falsk tillvitelse ska bli aktuellt krävs att det bevisas bortom rimligt tvivel att anmälan är falsk. Det räcker alltså inte att det saknas bevis för händelsen, det krävs bevis för att anmälan är falsk. Vilket naturligtvis är oerhört svårt.
Citera
2021-09-17, 14:47
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Grejen är ju att du inte vet om det som sägs i artikeln är grundlöst eller ej. Varför du vill att det ska framstå som grundlöst det vet jag ej,
men jag kan gissa att det har att göra med att du har någon slags agenda.

När du hävdar att det är grundlöst, så uttrycker du samtidigt att du inte tror på vittnesuppgifterna. Vad har du för grund till att misstro dessa?

Du kan inte hänvisa till någon grund eftersom kvinnorna som påstås kritisera tystnadskulturen håller tyst utåt.
Citera
2021-09-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Har inte den aktuella flickan polisanmält HB?

Jodå.

Folk hör verkar inte ens läskunniga längre läs Expressen och Osian som är förvånansvärt balanserad i sin enkla förklaring vad som gäller (som stämmer med Expressen)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...garmyndigheten
Citera
2021-09-17, 14:48
Medlem
SeanPenns avatar
Kollar man igenom lite snabbt vilka Hanif följer på instagram är det mååååånga unga tjejer, inte för det behöver betyda någonting men ja
Citera
2021-09-17, 14:48
Medlem
Jag undrar vart all bevisen som skulle komma fram idag är?

Förvisso är inte fredagen slut än, men det börjar se ut som att de rasistiska Hanif-hatarna fortfarande inte har något att komma med...
Citera
2021-09-17, 14:49
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Jodå.

Folk hör verkar inte ens läskunniga längre läs Expressen och Osian som är förvånansvärt balanserad i sin enkla förklaring vad som gäller (som stämmer med Expressen)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...garmyndigheten
Det var en retorisk fråga.
Klart jag vet att hon polisanmält jag var ju en av de första som la in en länk i morse.
Citera
2021-09-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Miss av mig. Mycket som snurrar i denna tråd.

Oaktat, för att falsk tillvitelse ska bli aktuellt krävs att det bevisas bortom rimligt tvivel att anmälan är falsk. Det räcker alltså inte att det saknas bevis för händelsen, det krävs bevis för att anmälan är falsk. Vilket naturligtvis är oerhört svårt.

Helt rätt. Du verkar kunna en del juridik (som ju egentligen är logik).

Men uppenbarligen inte ha snappat Ockhams rakkniv.

Det är INGEN slump att anklagelsen kom upp på precis rätt dag ur en effektsynpunkt d v s att ta bort HB från riksdagslistan 2022.
Citera
2021-09-17, 14:51
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Ok. Mitt inlägg du citerade handlade dock om hur V agerat när flertalet kvinnor berättat om hur Lars Ohly tafsat på dem. De blev tystade av partiet, Lars blev partiledare, media visade inget större intresse och twittervänstern höll käften.

Nja. Nu skarvar du väl ändå? Ohly blev ju persona non grata, trots att han inte fälldes för sexuella trakasserier. Han fick utstå skammen att offentligt portas från Vänsterpartiets arrangemang (https://www.svt.se/nyheter/inrikes/o...-v-arrangemang) och var med tiden så pass utfryst att det inte fanns något annat att göra än att kliva av sina poster. Med rätta, ska jag tillägga. Det att han pysslade med var moraliskt förkastligt. Även om det inte handlade om minderåriga flickor den gången är det inget som politiker ska hålla på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in