Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 18:14
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfront
Hanif Bali (M) är en trovärdig moderat politikerpamp. Ljuger om sin kontakten med minderåriga tjejer. Var kontakt med brudarna senast i juni 2021

"gräver i påståendet visar det sig att Hanif Bali hade kontakt med MUF-flickan så sent som i juni i år. Med hjälp av söktjänsten Wayback Machine kan man se att Hanif Bali skrev till den minderåriga flickan på Twitter den 1 juni. Dessförinnan hade han även kontakt med flickan 2 januari i år, även det på Twitter."

https://aktuelltfokus.se/har-ljuger-...ariga-flickan/

Debunked flera timmar sedan, tidigare i tråden
Citera
2021-09-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Trovärdig tidning…

Lol...jag läser själv inte FT, men nog fan förefaller artikeln extremt trovärdig. Menar du att de hittar på hela artikeln?

Själv anser jag att den förefaller 100% trovärdig. Det är ju skitenkelt att ta reda på om det här är sant eller ej, med all sannolikhet är det helt sant. Har samma 17-åring anmält en likartad situation på det här sättet påvisar det ju absolut tveklöst ett visst beteende.

Det här skulle absolut stenhårt falla till HB:s sida om det skulle falla på en t ex. enbart muntlig bevisning. Själv finner jag det osannolikt att man faktiskt lyckas skrapa fram några loggar på det hela.

Om nu kvinnan redan innan har anmält för samma skit fler gånger så faller trovärdigheten enormt. Det här kan rädda HB från ett internt M Pk-drev. Det hade nog varit tufft att komma undan utan en sådan här form av bevisning (att kvinna har gjort samma sak förut, och det har även bevisats att det är skitsnack).
Citera
2021-09-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Haha njaaa, vet inte riktigt om jag håller med om det där.
Visst att man utvecklar en viss juridisk magkänsla när man studerar till/arbetar som jurist men att juridik = logik för gemene man vänder jag mig direkt mot. Då hade vi sluppit krigsrubriker i Aftonbladet om att en kvinna döms för misshandel efter att ha anfallit en kille som utsatt henne för sexualbrott. Dessa typer av artiklar bygger ju på att gemene man inte förstår hur juridik fungerar.

Jag har aldrig träffat på något så logiskt som juridik. Utom möjligen när man studerar filosofi med inriktning just på logik.

Logik och språkhantering. Juridik är precis som programmering. Boolsk algebra helt enkelt.

Men det betyder inte att "det allmänna rättsmedvetandet alltid stämmer med logiken i lagtexter.
Och man får reservera sig mot de som skrivit lagtexterna.

Och att döma av mängder av inlägg här så kan svenska folket inte förstå hur lagtexter ska tolkas. De fattar inte ens att det finns förarbeten och prejudikat som styr.

Och idioter som tror att barnkonventionen överstyr tidigare fattade svenska lagar t ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Jo men det är just det där du nu beskriver som är problemet.

Om känslor och åsikter spelar in i hur man värderar bevis så är man inne på ett väldigt sluttande plan.

Om man ogillar någon så är det frestande att dra slutsatser om t ex skuldfrågor.

I en rättstat så ska bevisen värderas så objektivt det bara går oavsett om man ogillar en person eller inte.

Och dina inlägg befinner sig just på det sluttande planet. Det lyser igenom.

Nu tror jag nog du blandat ihop mig med någon?
Kan inte dra mig till minnes att jag uttalat mig om skuldfrågan, av den enkla anledningen att jag inte har någon uppfattning om skuldfrågan. Däremot vänder jag mig mot inlägg som propsar på att han omöjligen kan ha gjort detta, inlägg som menar att flickan begått förtal och inlägg som aktivt försöker svartmåla en minderårig utifrån deras politiska uppfattning.

Men kring skuldfrågan har jag ingen uppfattning, där får vi se vad som framkommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Lol...jag läser själv inte FT, men nog fan förefaller artikeln extremt trovärdig. Menar du att de hittar på hela artikeln?

Själv anser jag att den förefaller 100% trovärdig. Det är ju skitenkelt att ta reda på om det här är sant eller ej, med all sannolikhet är det helt sant. Har samma 17-åring anmält en likartad situation på det här sättet påvisar det ju absolut tveklöst ett visst beteende.

Det här skulle absolut stenhårt falla till HB:s sida om det skulle falla på en t ex. enbart muntlig bevisning. Själv finner jag det osannolikt att man faktiskt lyckas skrapa fram några loggar på det hela.

Om nu kvinnan redan innan har anmält för samma skit fler gånger så faller trovärdigheten enormt. Det här kan rädda HB från ett internt M Pk-drev. Det hade nog varit tufft att komma undan utan en sådan här form av bevisning (att kvinna har gjort samma sak förut, och det har även bevisats att det är skitsnack).

Jag försöker förstå hur dessa anmälningar ens kan godtas, hon är ju över 15 år i båda fallen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, lite märkligt att samma tjej är inblandad även här.

Du kanske ska läsa inlägget över dig själv. Du får svar på påståenderna i Fria Tiders artikel. Trovärdigt att använda ett troll som moralisk kompass att håna ett barn som utsätts av en vuxen man.

Citat:
"gräver i påståendet visar det sig att Hanif Bali hade kontakt med MUF-flickan så sent som i juni i år. Med hjälp av söktjänsten Wayback Machine kan man se att Hanif Bali skrev till den minderåriga flickan på Twitter den 1 juni. Dessförinnan hade han även kontakt med flickan 2 januari i år, även det på Twitter

https://aktuelltfokus.se/har-ljuger-...ariga-flickan/
.
Citera
2021-09-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Just den tvåbarnsmamman är ett twittertroll som faktiskt bad tjejen att visa könet på twitter, dock som en retorisk grej men ändå.

Och det är inte alls säkert att det var tjejen som anmälde henne då det var folk i tråden som påpekade att det faktiskt var ett barn hon pratade med och var upprörda.
Det var definitivt inte tjejen själv som anmälde vilket har framgått men som Fri T mörkar
Citera
2021-09-17, 18:19
Medlem
Citat:

Kvinnan har inte anmält någon för samma skit tidigare. Tro aldrig en artikel i FT!
Citera
2021-09-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Jag har aldrig träffat på något så logiskt som juridik. Utom möjligen när man studerar filosofi med inriktning just på logik.

Logik och språkhantering. Juridik är precis som programmering. Boolsk algebra helt enkelt.

Men det betyder inte att "det allmänna rättsmedvetandet alltid stämmer med logiken i lagtexter.
Och man får reservera sig mot de som skrivit lagtexterna.

Och att döma av mängder av inlägg här så kan svenska folket inte förstå hur lagtexter ska tolkas. De fattar inte ens att det finns förarbeten och prejudikat som styr.

Och idioter som tror att barnkonventionen överstyr tidigare fattade svenska lagar t ex.

Just barnkonventionen är ju något av en knepigt institut i den svenska rättsordningen. Främst för att den inte är skriven utifrån svensk rättstradition utan snarare sätter upp generella principer nationsstater ska anpassa sin lagstiftning efter. Men det är nog en fråga för en annan tråd
Citera
2021-09-17, 18:20
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:

Men det har väl här tidigare i tråden fastställts att det inte var denna tjejen som polisanmälde då, det var tydligen en annan kvinna?
Citera
2021-09-17, 18:21
Medlem
Citat:

Har samma 17-åring anmält en likartad situation på det här sättet påvisar det ju absolut tveklöst ett visst beteende.

Om nu kvinnan redan innan har anmält för samma skit fler gånger så faller trovärdigheten enormt.

Njaaa.. Om en 17-åring hamnar i prostitution och knullas av torskar ett tag, sen kommer ur det och polisanmäler, sen knullas av torskar igen... Och sen anmäler..

Då finns det ju också ett “visst beteende”.

It doesn’t make it right.
Citera
2021-09-17, 18:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, lite märkligt att samma tjej är inblandad även här.

Therese:
Jag avslutade resonemanget ungefär såhär: "Men kom igen, om nakenhet nu är idealet, lägg ut då? Sätt ord på vad som hindrar dig".

1. Inte bra sagt av en vuxen.
2. Varför leker hon moralpolis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in