Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 21:21
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Har du något belägg för att hon är känd för att anmäla folk?

Några här på FB har bestämt sig för att så är fallet för att någon annan anmälde ett twittertroll när trollet bad om att få se tjejens kön.
Citera
2021-09-17, 21:22
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
På Tinder finns ju majoriteten vuxna, varför har tjejen Tinder då som 16 åring? Sökte hon sex med vuxna?

Hur kan ni inte sätta er in i att en 16-åring kanske vill ha tinder för att ragga 18-åringar?!

Nu har jag aldrig använt Tinder, men rätta mig om jag har fel. Ställer man inte in vilken ålder man vill ha förslag på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Haha olagligt av en åklagare att åtala.
Det var humor

En åklagare som väcker åtal utan fog för fällande dom riskerar att göra sig skyldig till tjänstefel. Vilket är ett brott.
Citera
Medlem
Faktumet att tjejen går ut nu i media och berättar vad som ska ha hänt är ju väldigt oseriöst med innan någon utredning ens startat, har hon ingen advokat eller försvarare?
Citera
Avstängd
"Det började som en mer vänskaplig relation, där han bland annat hjälpte mig med saker som skolan. Sedan började vi träffas. Han började långsamt och på ett manipulativt sätt försöka få mig att göra saker som jag inte var helt bekväm med, säger flickan till HD-Sydsvenskan.

Flickan: Han sa att han skulle hjälpa
Under sommarlovet 2020 träffades Bali och flickan hemma hos honom, skriver HD-Sydsvenskan. Han ska han då ha gjort närmanden och sedan försökt övertala henne till att ha sex med honom"

Det är ju en helt annan historia än vad Bali berättade om.
Citera
2021-09-17, 21:23
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Haha olagligt av en åklagare att åtala.
Det var humor

Ja det är faktiskt ett lagbrott för en åklagare att åtala om man inte tror på en fällande dom. En åklagare väcker därför inte gärna åtal på bara snack. Det är ju en av anledningar till varför en mycket liten andel av all anmälda, påstådda sexbrott leder till en fällande dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Du missförstår medvetet…. Hon har anmält honom för att ha bett om olämpliga bilder…. I intervjun nämns inte detta, utan en helt ny historia kommer fram.

Det är sannolikt fotona hon snackar om när hon säger såhär:

Citat:
Det började som en mer vänskaplig relation, där han bland annat hjälpte mig med saker som skolan. Sedan började vi träffas. Han började långsamt och på ett manipulativt sätt försöka få mig att göra saker som jag inte var helt bekväm med.

Citat:
Och hennes tweet om att ”man skall tillåtas ha sex med äldre män om man vill ha bra sex”, hur kan hon veta det, om hon är oskuld?

Har du aldrig någonsin varit tonåring och oskuld och hört andra tonåriga oskulder snacka helt absurt skit om sex och relationer utan att ha en susning om vad de snackar om? Det är praktiskt taget obligat i den åldern att snacka självsäkert om saker man inte vet något om, helst på ett edgy sätt.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb

En åklagare som väcker åtal utan fog för fällande dom riskerar att göra sig skyldig till tjänstefel. Vilket är ett brott.
Men det har väl aldrig hänt.
När en åklagare väcker åtal har ju ett skäl som anförs.
Citera
2021-09-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Hur kan ni inte sätta er in i att en 16-åring kanske vill ha tinder för att ragga 18-åringar?!

Nu har jag aldrig använt Tinder, men rätta mig om jag har fel. Ställer man inte in vilken ålder man vill ha förslag på?

Helt rätt. Är man 16-17 år så har jag svårt att se att man väljer folk mellan 18-34 år.
Citera
2021-09-17, 21:24
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Ja det är faktiskt ett lagbrott för en åklagare att åtala om man inte tror på en fällande dom. En åklagare väcker därför inte gärna åtal på bara snack. Det är ju en av anledningar till varför en mycket liten andel av all anmälda, påstådda sexbrott leder till en fällande dom.
Men det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända.
När en åklagare väcker ett åtal gör han det med skäl.
Citera
2021-09-17, 21:25
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Faktumet att tjejen går ut nu i media och berättar vad som ska ha hänt är ju väldigt oseriöst med innan någon utredning ens startat, har hon ingen advokat eller försvarare?

Hon är nog uppslukad i "the moment" alternativ ingår det i planen.
Citera
2021-09-17, 21:25
Medlem
Citat:
Men det har väl aldrig hänt.
När en åklagare väcker åtal har ju ett skäl som anförs.

Det har hänt, däremot är det ovanligt.
Så mycket var det med det skämtet, rekommenderar dig att läsa om det svenska rättssystemet. Det här är trots allt allmänbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in