Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 20:52
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
? På Tinder? Det är 18 års ålder ..

Enligt tjejen så visste han om hennes ålder innan han "superlikeade" henne där va fan det än betyder. Vilket gör deras officiella åldersgräns meningslös i detta sammanhanget.
Citera
2021-09-17, 20:53
Medlem
Skogssorkens avatar
En superlike på Tinder behöver inte betyda någonting. Jag skickar aldrig en sådan till någon jag är intresserad av utan endast till tjejkompisar jag stöter på. De svarar alltid upp och sedan tjabbar vi lite om dejtande, allmän skit och önskar varandra lycka till och så är det med det.
Är ju inte helt orimligt att tro att Bali skickade iväg en superlike i syfte att starta en chatt för att snacka lite skit och skratta åt hennes fakeålder.
Citera
2021-09-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ändå lite lustigt att du hänvisar till Sveriges lagbok men länkar till en motion.

Men det är en småsak. Att man ska betraktas som oskyldig om man inte döms är naturligtvis korrekt, däremot är det utifrån statens perspektiv. Naturligtvis behöver inte gemene man betrakta en friad misstänkt kriminell som oskyldig till det brott denne åtalats/misstänkts för.

Vidare är den straffrättsliga processen i det här fallet ganska ointressant. Den huvudsakliga frågan är om han betett sig olämpligt i sin roll som riksdagsledamot.

En jämförelse kan göras med när Kent Ekeroth var ute och vevade packad en onsdagsnatt och hamnade i slagsmål. Han friades från brottet men det är väl få som tycker det är lämpligt för en riksdagsledamot att supa sig berusad och ge sig ut och slåss med folk på stan?
Nu såg jag att det var fel länk jag skickade. Skulle skickat en annan. Här är den korrekta:
https://lagen.nu/1994:1219
Det är dock inte som du säger att gemene man inte behöver betrakta en friad som skyldig då det i såna fall skulle innebära förtal om man yttrar det offentligt (med vissa undantag, exempelvis i fallet med Virtanen).

Det du säger är en annan sak än det jag talar om. Om han har haft ett fult beteende mot den här tjejen ska han såklart lämna alla sina uppdrag, det är ingenting jag säger något annat om. Däremot så påstod han jag citerade en massa saker om Hanif Bali där jag därefter bad honom om bevis för sina påståenden varpå han påstod att jag försvarade pedofili. Hela diskussionen finns här nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Intressant! Har du bevis för det du påstår om honom eller gör du som ni vänstermänniskor brukar göra och ljuger för att manipulera debatten?

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Så du tycker det är normalt med 40-åriga politiker som jagar efter högstadietjejer. Ok.

Flashbacks höger verkar fullt av pedofiler.
Så, jag pratade aldrig om han var lämplig för moderaterna eller inte, utan jag pratade om det rent juridiska. Har jag fel?
Senast redigerad av JagheterHenrik 2021-09-17 kl. 21:28.
Citera
2021-09-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Det är åldersgräns på öl ändå dricker 16-åringar öl...
På Tinder finns ju majoriteten vuxna, varför har tjejen Tinder då som 16 åring? Sökte hon sex med vuxna?
Citera
2021-09-17, 20:56
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
MED står nog med öppna armar oaktat utgången, men samtidigt är ju också MED ganska desperata då man inte kan påstå att de gjort någon större succé. Ställer mig dock tveksam till att HB skulle ansluta sig till SD. Då är det mer sannolikt att han blir ”oberoende debattör” och lever på riksdagspension.

Ja, han är garanterad en hyfsad lön fram tills pension. Han kan fortsätta podda och dra in lite slantar på patreon vid sidan av. Tror inte det skulle vara någon större skillnad i sig. Möjligen att han får svårare att skapa uppmärksamhet. Det är inte i riksdagen Hanif Bali har sin plattform eller inflytande, där är han inte mycket mer än en knapptryckare.
Citera
2021-09-17, 20:56
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Han är inte duktig på programmering, att ha knackat lite jQuery betyder att han är en nolla inom IT.
Stämmer.
Citera
2021-09-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag tror tyvärr det är lite för mycket begärt att be incelhögern att tänka...
Vart i detta inlägg sa jag något av det han påstod:
Citat:
Så du tycker det är normalt med 40-åriga politiker som jagar efter högstadietjejer. Ok.

Flashbacks höger verkar fullt av pedofiler.
Bevisa nu att du kan tänka bättre än den här incelhögern och visa vart jag skrev det han påstår!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Enligt tjejen så visste han om hennes ålder innan han "superlikeade" henne där va fan det än betyder. Vilket gör deras officiella åldersgräns meningslös i detta sammanhanget.

Jag har inga problem med om det visar sig vara ett brott!
Det jag ogillar är denna sågning och halshuggning ni håller på med innan fakta kommit fram

Oftast så med vänster folk! Dock ska kriser inom vänstern tystas...
Vad var det inte ngt senast idag kring en socialdemokrat?
Citera
Medlem
Citat:
Ännu en av Balis hjärntvättade pedofiler här ser det ut som. Även fast han är skyldig till barnporr så kommer du alltså försvara honom? Även fast han uppenbarligen jagar högstadietjejer som riksdagsledamot?

Är ni helt skadade i huvudet eller vad är det som pågår här? Tänk efter.

Ja alltså om det hade varit en minderårig pojke som Hanif Bali hade blivit påkommen med att kanske ha försökt kladda på, då hade nog de flesta här på Flashback gått i taket och han hade nog knappt haft en enda försvarare.

Fast när, den för arga incels, heliga profeten Hanif Bali istället riktar in sig på minderåriga flickor inom MUF,
då är allt helt i sin ordning, finns inget att se här.

Dubbelmoral är förstås aldrig klädsamt och lika måttstockar och regler bör gälla för alla, oavsett vem som är förövare respektive offer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Måste säga att jag är lite skeptisk mot att en 16 åring med en tinderprofil inte haft sex men vad vet jag

Hela historien om att hon var oskuld är väl för att få tonårsfädernas sympati så de tro att hon är lika oskuldsfull som de inbillar sig att deras egna döttrar är. När pojkar gör ”sattyg” i femtonårsålderns så är de förhärdade brottslingar som skall sitta inom lås och bom men en flicka i samma ålder, som generellt är ett par år före i utvecklingen, är lättförledda och har ingen egen vilja eller agenda. Som så ofta på Flashback så verkar det som om människor lyckas att helt förtränga hur saker och ting fungerade i den åldern.
Citera
2021-09-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Men ärligt talat… skulle hon inte visa bevis på att HB groomat henne? Att han har bett henne skicka bilder?

Plötsligt kommer en heeeeelt annan historia, när hon äntligen får möjlighet att berätta SIN historia! En historia som aldrig går att styrka. För någon. En story som enbart smutsar ner HB än mer, då det inte går att motbevisa att det hon säger inte är sant.
Folk i stugorna köper detta så klart. Och det vet hon och hennes medhjälpare.

Detta har alltså gått från ”önskat bilder av sexual art” till ”försök till sexuell utnyttjning”, dvs försök till våldtäkt.

Detta tror jag INTE på. Denna intervju är för bra för att vara sann. Allt är för bra. Varje ord, varje mening, andemeningen i allt.

Reagerade med på att allt hon berättade som skulle peka på att Hanif är ett rovdjur, är sånt som absolut aldrig kommer gå att stryka (dvs att det skett IRL, när de var ensamma).

Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Har misstänkt dubbla boenden?
Vart var sambo och (jag tror de har barn)?

Allt det påstådda skedde innan han träffade sin nuvarande kvinna. Har du inte orkat läsa tråden? Står ju uttryckligen på massor av ställen. Framgår även i Hanifs egna inlägg på FB. Sluta ställa dumma enformiga frågor nu.

Citat:
Ursprungligen postat av JagBaraChillar
Det blir ORD mot ORD. Han blir frikänd. Ciao.

Korrkekt är det hon har lagt fram i tidningen hennes bevis plus några gamla instagram/twitter chattar hennes bevis, så kommer han gå fri, MEN han kommer vara politiskt mördad. Inte en chans att han kommer in i riksdagen nästa år. Och det vet han.
Citera
2021-09-17, 20:58
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Han verkar stekt hos Jan Emanuel, alla bilder med Hanif borta sen några dagar tillbaka. Men han har ju också en tonårsdotter vad jag förstår, så det är väl close to home.

Kan tycka det är lite överilat beteende om nu inte sossen vet något som vi inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in