Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Nej jag förstår att det inte går att hänga med till 100% i vad alla säger i den här tråden, men dra dock en läxa från det här: om någon sitter och anklagar någon annan för något så bör du ta reda på om den personen han anklagar verkligen har gjort det denne anklagas för innan du hakar på i dansen. Det visade sig ju här att den här personen du citerade anklagade mig falskt, och om det inte hade varit så lätt att uppdaga genom att man kan se tidigare inläggen i tråden hade du i praktiken kunnat hänga med i en ren smutskastning, vilket vi båda nog kan vara överens om inte är något vi vill ha.
Jag tror att du är tillräckligt intelligent för att förstå det, och jag är som sagt inte arg på dig för det eftersom du medgett dina fel.
Ja fast du missförstod ju helt och tolkade en allmän politisk reflektion som om att det gällde dig personligen, trots att jag aldrig någonsin replikerat eller skrivit med dig vare sig här eller i andra diskussioner.
Jag lägger mig inte i vad andra deltagare bråkar om fram och tillbaka, det får ni sköta själva utan min inblandning.
Mina tankar handlade om Hanif Bali och Moderaterna och hur hans anhängare resonerar lite olika i moraliska frågor från stund till stund och min reflektion var då att det kan bero på vem som anses förövare respektive offer i det aktuella fallet.
Jag har läst flera artiklar nu under dagen angående det här och märkt en tydlig splittring också hos Moderaterna själva i den här frågan och det blossade upp redan när anklagelserna först kom och eskalerade sedan under internutredningen som gjordes.
Moderaterna har nog en del internt arbete att göra framöver, även om förundersökningen läggs ner, för det är mycket möjligt den gör.