2021-09-17, 21:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Om det Hanif har gjort är sant. Då finns garanterat många andra tjejer som råkat ut. För "sexbrottslingar" kan man inte bota.

Ja generellt brukar det inte vara engångsföreteelser.
Citera
Medlem
Skogssorkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneYellow
Tvivlar starkt på att han har det. Tycker det är skumt att en tjej på 16-17 år ställer in det spannet. Känns inte logiskt nånstans att en tjej i den åldern skulle sätta upp en maxålder på 34 år eller högre. En superlike bevisar inget heller, vad är det som säger att en kompis till henne inte gjort en profil med Hanif Balis bild och namn o sen prinat det?

Alltför många på vänsterkanten som vill få bort han. Nej det här känns bara som ett försök att smutskasta Hanif Bali tyvärr.

Är ju inte direkt en svår eller ovanlig manöver, finns även verktyg för de latare som t ex https://tinderkit.com/
Citera
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
klipp ot
Att tjejen går ut i media med massa detaljer är oseriöst och kan tyda på att hon inte är intresserad av en rättsprövning utan att bara skada Bali. Därför bör man vänta på vad utredningen visar, om han är skyldig eller ej.

Att Bali gick ut för flera dagar sedan i media med massa detaljer ÄR OSERIÖST och kan tyda på att han inte är intresserad av M:s utredning utan bara för att skada flickan. Därför bör man vänta på vad utredningen visar, om Bali ljuger eller inte, detta är en fråga om folkets förtroende.

Citera
2021-09-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej jag förstår att det inte går att hänga med till 100% i vad alla säger i den här tråden, men dra dock en läxa från det här: om någon sitter och anklagar någon annan för något så bör du ta reda på om den personen han anklagar verkligen har gjort det denne anklagas för innan du hakar på i dansen. Det visade sig ju här att den här personen du citerade anklagade mig falskt, och om det inte hade varit så lätt att uppdaga genom att man kan se tidigare inläggen i tråden hade du i praktiken kunnat hänga med i en ren smutskastning, vilket vi båda nog kan vara överens om inte är något vi vill ha.

Jag tror att du är tillräckligt intelligent för att förstå det, och jag är som sagt inte arg på dig för det eftersom du medgett dina fel.

Ja fast du missförstod ju helt och tolkade en allmän politisk reflektion som om att det gällde dig personligen, trots att jag aldrig någonsin replikerat eller skrivit med dig vare sig här eller i andra diskussioner.

Jag lägger mig inte i vad andra deltagare bråkar om fram och tillbaka, det får ni sköta själva utan min inblandning.

Mina tankar handlade om Hanif Bali och Moderaterna och hur hans anhängare resonerar lite olika i moraliska frågor från stund till stund och min reflektion var då att det kan bero på vem som anses förövare respektive offer i det aktuella fallet.

Jag har läst flera artiklar nu under dagen angående det här och märkt en tydlig splittring också hos Moderaterna själva i den här frågan och det blossade upp redan när anklagelserna först kom och eskalerade sedan under internutredningen som gjordes.

Moderaterna har nog en del internt arbete att göra framöver, även om förundersökningen läggs ner, för det är mycket möjligt den gör.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-17 kl. 21:49.
Citera
Medlem
turbobusss avatar
Intressant att diskursen har gått från ”det är naturligt att attraheras och ragga på tonåringar” till ”varför ska hon hålla på på tinder i åldersspannet 18-X” (vet ju inte vad för inställningar hon haft).
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Det spelar verkligen en stor roll i hennes trovärdighet i det här. En normal 16-17 åring hade ställt in 18-25 kanske. Inte enda upp till 34 år eller högre. Därför jag börjar tvivla på det hon säger, det känns osannolikt.

Det beror ju på om hon var ute efter faktiskta träffar eller bara bekräftelse och spänning.
Senast redigerad av AlabamaHotcakes 2021-09-17 kl. 21:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nu såg jag att det var fel länk jag skickade. Skulle skickat en annan. Här är den korrekta:
https://lagen.nu/1994:1219
Det är dock inte som du säger att gemene man inte behöver betrakta en friad som skyldig då det i såna fall skulle innebära förtal om man yttrar det offentligt (med vissa undantag, exempelvis i fallet med Virtanen).

Vad pratar du om?
Nej, det utgör inte förtal att meddela sin omgivning att man tror att en tilltalad som friats fortsatt är skyldig. Det är förtal om det inte är försvarligt att lämna uppgifterna. Nog för att förtal kanske inte är det lättaste brottet att förstå men sett till den mediala uppmärksamhet som varit kring brottet de senaste åren tycker jag det är förvånansvärt många som har en väldigt felaktig uppfattning om hur brottet i fråga fungerar.

Att meddela sin omgivning om att man fortsatt betraktar en tilltalad som friats som skyldig kan utgöra förtal, vilket är väldigt annorlunda än att det (som du skriver) innebär förtal.
Citera
2021-09-17, 21:41
Medlem
Citat:
Det spelar verkligen en stor roll i hennes trovärdighet i det här. En normal 16-17 åring hade ställt in 18-25 kanske. Inte enda upp till 34 år eller högre. Därför jag börjar tvivla på det hon säger, det känns osannolikt.
Nej, det spelar absolut ingen roll vad hon gjort. Hon är ett BARN. Bali är snart 40 år och ska vara den vuxna, han är även en oerhört inflytelserik "politiker" med mycket makt. Och allt hon sagt hittills har stämt väldigt väl och hon har visat bevis för det, inklusive att han superlajkat hennes Tinder-profil.

Ni i högern kör bara på rent copium just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hedersmord finns bland en del kurdiska orter? Och det är ingen islamsk företeelse? Men väldigt många kurder är ju muslimer? Mycket som inte går ihop här. Sen är det klart att kurder inte är så populära hos andra islamska folk eftersom kurderna krigar så gärna och ofta och verkar tycka hedersmord är OK. Det tycker nog inte de flesta icke-kurder.

Ja 90% av kurderna är muslimer. Men islam har nyanser, jämför kristendom i Brasilien och Polen med kristendomen i Sverige. Skillnaden är natt och dag. Hedersmord finns tex bland yezidierna som etniskt är kurder men tillhör en helt annan religion än islam. Finns även hedersmord bland kristna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Att Bali gick ut för flera dagar sedan i media med massa detaljer ÄR OSERIÖST och kan tyda på att han inte är intresserad av M:s utredning utan bara för att skada flickan. Därför bör man vänta på vad utredningen visar, om Bali ljuger eller inte, detta är en fråga om folkets förtroende.

Bali gick inte ut med några detaljer om tjejen, tjejen har däremot gått ut med detaljer som är negativa för Bali.
Citera
2021-09-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Visst utredning har startat idag eftermiddag, men man ju inte utrett något än.
Att tjejen går ut i media med massa detaljer är oseriöst och kan tyda på att hon inte är intresserad av en rättsprövning utan att bara skada Bali. Därför bör man vänta på vad utredningen visar, om han är skyldig eller ej.
Vilken sjuk människa du är - HB har ju redan tidigare gått ut i media och misskrediterat henne och det grövsta - det är väl helt naturligt om hon vill svara på det. Hon gör ju det utan att gå in på för mycket detaljer el visa vad hon har för bevis.

Även om du har stark homoerotisk dragning till HB så kan du väl anstränga dig att vara lite nyanserad.
Citera
2021-09-17, 21:42
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Intressant att diskursen har gått från ”det är naturligt att attraheras och ragga på tonåringar” till ”varför ska hon hålla på på tinder i åldersspannet 18-X” (vet ju inte vad för inställningar hon haft).

Bali kunde ju se henne, så jag antar att då måste man ha inställt på att folk i hans ålder kunde se henne? Med det menar jag inte att hon faktiskt träffat folk i de åldrarna, som jag nämnt innan kan det bara ha att göra med spänning, bekräftelse, grupptryck etc. Man gjorde ju liknande grejer själv som ung fast med andra förutsättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in