Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Nej, det spelar absolut ingen roll vad hon gjort. Hon är ett BARN. Bali är snart 40 år och ska vara den vuxna, han är även en oerhört inflytelserik "politiker" med mycket makt. Och allt hon sagt hittills har stämt väldigt väl och hon har visat bevis för det, inklusive att han superlajkat hennes Tinder-profil.

Ni i högern kör bara på rent copium just nu.

Om han snart är 40 är hon snart 24 Vad är så svårt med att skriva att han är 34?
Citera
2021-09-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Om det Hanif har gjort är sant. Då finns garanterat många andra tjejer som råkat ut. För "sexbrottslingar" kan man inte bota.

Om det visar sig att moderaternas ledning känt till HB:s beteende men låtit honom hållas så kommer den här skandalen växa sig mycket större än Hanif som individ. Ett Svenska Akademien/Arnault-scenario fast för Moderaterna/Bali.
Citera
2021-09-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Inte hon tror jag

Jo det är hon
Citera
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
https://twitter.com/thereseverdun/st...704452609?s=19

https://twitter.com/thereseverdun/st...612544002?s=20

Okej här är tweetsen så kan folk avgöra själv.

Läst det där åtminstone 10 ggr, om du tror det var ett försök att få se henne naken så är du t.o.m dummare än jag trodde. TV kan vara stingslig och överdriven i debatter, men din analys är djupt okunnig.

https://twitter.com/thereseverdun/st...563344900?s=21
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Intressant att diskursen har gått från ”det är naturligt att attraheras och ragga på tonåringar” till ”varför ska hon hålla på på tinder i åldersspannet 18-X” (vet ju inte vad för inställningar hon haft).
Det är du som inte fattar. Det är 18 års gräns på Tinder.
Om tjejen sökt upp män för sex tidigare säger det ju en del om tjejen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Det är sannolikt fotona hon snackar om när hon säger såhär:

Har du aldrig någonsin varit tonåring och oskuld och hört andra tonåriga oskulder snacka helt absurt skit om sex och relationer utan att ha en susning om vad de snackar om? Det är praktiskt taget obligat i den åldern att snacka självsäkert om saker man inte vet något om, helst på ett edgy sätt.

När jag var 17 hade jag haft hur mycket sex som helst. Även de flesta tjejer i min omgivning. Detta var ändå 25 år sedan.

Fortfarande, var är bevisen för det Hanif är anmäld för? Varför kommer en helt annan, tillrättalagd historia fram nu?
Nej, han har likat henne på Tinder… herregud, säger väl ingenting! Dom hade ju en vänskapsrelation, det erkänner hon ju själv.

Han har säkert velat ligga med henne i tankarna, hade de flesta 30 åringarna velat. Men betyder inte att han försökt.

Nej, hennes historia stinker. Är för mycket i den som gynnar henne och denna ”nedräknare” som bistått henne i allt.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Läst det där åtminstone 10 ggr, om du tror det var ett försök att få se henne naken så är du t.o.m dummare än jag trodde. TV kan vara stingslig och överdriven i debatter, men din analys är djupt okunnig.

https://twitter.com/thereseverdun/st...563344900?s=21

Nej det har jag aldrig påstått. Dock så blev någon stött och anmälde och det var tydligen inte tjejen själv.
Citera
Medlem
Innan intervjun med sydsvenskan så var den kända historien (för mig iallafall) att de bara haft kontakt via chatt och ej träffats i verkligheten. Det gör att man kunde anta alla påståenden kunde verifieras någorlunda säkert genom att helt enkelt jämföra de digitala bevisen de båda lägger fram om sina dialoger.

Man kunde då anta att sanningen skulle komma fram.

Men nu efter intervjun får vi höra nya detaljer och det jobbiga är nu att de träffats i verkligheten vid tre tillfällen där det då vid tredje tillfället görs ganska tydliga sexuella närmanden. Hon lägger nu fram information där det inte finns möjligheter att få fram sanningen om den dialogen. Det är muntligt och blir helt ord mot ord.

Men det framkommer också att de är helt tvärtemot varandra vad gäller vem som var drivande och var den som försökte ta och hålla kontakt och det bör definitivt framkomma i de digitala bevisen.

Så jag tror det där blir avgörande att förstå vem som ljuger. Blir också intressant vad som egentligen hände med påstående om bilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Du påstod att han ska betraktas som oskyldig...
Lyssna, jag vet att du inte är speciellt smart av dig (redan vid ditt första inlägg där du använder ordet "incel" om dina meningsmotståndare märkte man av en 14 årings nivå i ditt intellekt då det var så vi brukade tjafsa på skolgården mellan varandra med ord som "du får aldrig ligga" eller dylikt, vilket för övrigt brukar vara ett "argument" de som verkligen inte får knulla brukar använda sig av). Men försök ändå att tänk efter. Jag sänker detta några intelligensnivåer så att även en idiot som du kan fatta:
Jag sa att om han blir friad från pedofilianklagelserna ska han betraktas som oskyldig till pedofili. Och det är inte jag som säger utan det är vad Europakonvenstionen och Sveriges rikes lag säger: https://lagen.nu/1994:1219
Om det däremot visar sig att han haft ett olämpligt beteende mot den här tjejen ska han såklart betraktas som skyldig till det och borde därför uteslutas från Moderaterna och bör betraktas som en vidrig människa.

Så när har jag sagt att Hanif Bali är oskyldig?
Citera
2021-09-17, 21:44
Medlem
Citat:
Nej, det spelar absolut ingen roll vad hon gjort. Hon är ett BARN. Bali är snart 40 år och ska vara den vuxna, han är även en oerhört inflytelserik "politiker" med mycket makt. Och allt hon sagt hittills har stämt väldigt väl och hon har visat bevis för det, inklusive att han superlajkat hennes Tinder-profil.

Hon har inte bevisat ett skit.
Snart 40? Han är inte ens 35 år.
Men tycker du det känns rimligt att en 17 årig tjej söker efter 34 åriga män eller äldre på tinder, verkar det rimligt? Tycker det är en rimlig fråga att ställa i alla fall.
Citera
2021-09-17, 21:44
Medlem
Citat:

Vilka är sakerna som "stämt väldigt väl" utöver en sketen printscreen på en superlike?

Ni i vänstern kör bara på rent copium just nu.
Citera
2021-09-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Det är du som inte fattar. Det är 18 års gräns på Tinder.
Om tjejen sökt upp män för sex tidigare säger det ju en del om tjejen.

Måste ändå säga att jag tycker den här diskussionen om tinder är ganska löjlig.
Varenda tonåring på våra högstadieskolor har tinder installerat. Det ska man inte fästa särskilt mycket vikt vid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in