Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
En möjlighet ni glömmer bort är att om det hon säger stämmer så kanske hon bara sa det till Bali i det ögonblicket för hon trodde att det skulle få han att backa.
Oj, nu fick du alla att tappa hakan, som Copernikus ändrade världsbild. Vad fan skulle det ha för betydelse och hur troligt??
Citera
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan

Det räcker med att gå igenom hennes twitter för att förstå att det inte är en frisk människa.

Ok,hon är som sagt moderat men det är hon inte ensam om ( joke)

Vad exakt på hennes Twitter ser du som bevis på att hon är psykiskt sjuk? Har du kompetens att avgöra en sån sak ?

Jag kan tycka att mycket av det Hanif skriver på Twitter känns extremt galet men ngn diagnos vill jag inte ge eftersom det inte är mitt område
Citera
Medlem
Svensk höger verkar helt missa att ÅKLAGAREN STARTAT EN UTREDNING.

Åklagaren anser sig alltså ha så mycket på fötterna att de också ändrat brottsrubricering från "försök till poserande av barn" till "poserande av barn".

Men på något sätt så fortsätter svenska högern att ignorera detta i sitt desperata försvar av sin pedofil.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Generellt är det dåligt ur utredningssynpunkt om både Hanif och hon håller på och talar med massmedia.

Men det lär ändå inte bli något rättsligt av det så spelar nog ingen roll. Vi kan genast ta bort det här med beroendeställning (prövas inte ens). Återstår det här luddiga med posering. Ganska galet när det är helt ok att ha sex men spara och skicka bilder inte ok.

Det har redan utretts i tråden. Extremt ovanligt att det leder till rättslig prövning. Så Hanif lär inte bli dömd. Vad det handlar mest om just nu är en prövning av folket om man vill ha han som förtroendevald. Den går i media.
Citera
2021-09-17, 21:48
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Är han verkligen så jävla dum att han bjuder hem en 15-åring, försöker ligga med henne och har flörtiga konversationer i sociala medier och appar?
Väldigt svårt att tro att någon i hans position idag skulle utsätta sig för den risken. Då är han ju helt förblindad isf. Kanske blatten i honom isf som tagit överhanden, men litar inte på en bordelinebrud heller. De tenderar att ljuga och överdriva precis hela tiden. Det tror jag hon gör här också. En liten kränkt fjortis som går till polisen när hon inte får den skjuts i karriären och bekräftelsen hon vill ha. Lite Cissi Wallin över fjortisen.
Senast redigerad av Scalping 2021-09-17 kl. 21:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Då vill jag ha bevis på att hon varit hemma hos honom.

Han kommer knappast våga neka svaret på den frågan om han får den pga rädslas för eventuella bilder hon kan ha tagit hemma hos honom på sig själv till vänner.

Med tanke på att hon säger det så har hon antagligen bilder där hon stolt visar upp sig hos honom för vänner osv.

Så din önskan är inte långt bort ska du se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det lär ändå inte bli något rättsligt av det så spelar nog ingen roll. Vi kan genast ta bort det här med beroendeställning (prövas inte ens). Återstår det här luddiga med posering. Ganska galet när det är helt ok att ha sex men spara och skicka bilder inte ok.

Det har redan utretts i tråden. Extremt ovanligt att det leder till rättslig prövning. Så Hanif lär inte bli dömd. Vad det handlar mest om just nu är en prövning av folket om man vill ha han som förtroendevald. Den går i media.
Det ÄR redan något rättsligt eftersom att åklagaren redan startat en brottsutredning.
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tycker också det är väldigt märkligt. Att Bali går ut och försvarar sig är i media är inte alls konstigt, han är ju trots allt en offentlig person och vill väl rentvå sitt namn på alla sätt som går. Men att flickan väljer att ta till samma vapen verkar omdömeslöst. Det hade nog varit till fördel för henne själv om hon istället valde att hålla en låg profil utåt så länge förundersökningen pågår.

Det här kommer ju givetvis bli ett problem även för tjejen framöver. Alla inom MUF vet väl vid det här laget vem det är och så även vi på flashback.
Visar det sig sen att det inte finns någon substans i påståendena utan bara är förtal för att få bort Hanif från M och även i förlängningen ett syfte att förstöra för Moderaterna så blir det inte roligt för henne kan jag tänka mig.
Citera
Medlem
trillians avatar
Vad fan har hänt? En 16-åring måste väl kunna säga nej och avsluta relationen?

Har vi hamnat där att kvinnor är så känsliga att de inte klarar av att ens bli raggade på?
Det låter ju enligt artikeln i Sydsvenskan som att han raggat på henne. Hon har nekat och han har accepterat det. Han träffar en annan och avslutar "relationen" som aldrig blev en relation. Gå vidare med livet.

Det är en sån otrolig missuppfattning hos generation Y att det är en mänsklig rättighet att inte bli raggad på eller uppvaktad. Det stämmer givetvis inte. Däremot skall en kille acceptera ett nej om tjejen inte vill bli uppvaktad mer, det är en jävla skillnad.

Hon är över 15 och då i lagens mening vuxen nog att ta ansvar för sina sexuella relationer.

Absolut, jag kan på ett personligt plan hålla med om och anse att detta är inte alls lämpligt. Men kom igen, en Superlajk som teknisk bevisning? Hon måste ha otroligt mycket ångest för vad hon dragit igång. Det är jävligt synd om henne och alla hennes vänner som uppmuntrat henne till det här har gjort en sådan otrolig björntjänst.

HB är en av Sveriges mest populära och tongivande politiker. Om man anklagar en sån person för någonting så MÅSTE man ha kött på benen. Här är det mer "jag hade en känsla av att han raggade på mig". Stackarn förstår inte att när man försöker sätta dit en extremt inflytelserik makthavare så krävs mer än "en känsla".

Detta kommer gå till historien som en av de sjukare försöken från Aftonbladet att mörda någon under Metooflagg. Först mobbade de bokstavligt talat ihjäl Benny Fredriksson och nu vädrar de nytt blod. En populär moderatpolitiker, kan det bli bättre? Tror inte det. Dom släcker inte blåslampan och sänker inte gafflarna förrän kroppen kallnat.

Stackars stackars stackars alla inblandade i den här soppan.

Till alla 17-åriga tjejer där ute: en superlajk är inte ett lagbrott, oavsett om mannen är 99 år gammal.
Du kommer bli uppvaktad i ditt liv, det är ingenting fel med det. Så har naturen skapat oss. Acceptera det faktumet och lär dig istället att artigt tacka nej. Acceptera däremot ALDRIG att en man gör någonting emot din vilja men många kommer be om saker och det är upp till dig att tacka ja eller nej.
Citera
2021-09-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
När det gäller frågan om HB:s olämpliga beteende spelar det faktiskt ingen roll. Det är olämpligt beteende av en riksdagsledamot att ragga upp 16-åringar på Tinder.

Vad är det som bevisar att han gjort det? Jag hade kunnat regga mig med en bild på Hanif Bali med hans namn och sen gått in och superlajkat folk. Det bevisar inte ett skit faktiskt.
Citera
2021-09-17, 21:49
Medlem
Hon nämner tinder av en anledning: tidslinje. att han var singel när de började ha kontakt. Så hans nuvarandes ord om hon har sett ”allt” ej håller.

Att han superlajkar en ung tjej som han redan har kontakt med även på tinder kan verka oskyldigt men kan även tyda på kontroll, visa uppmärksamhet, etc. Ännu en plattform att skriva med henne på.
Citera
2021-09-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vad pratar du om?
Nej, det utgör inte förtal att meddela sin omgivning att man tror att en tilltalad som friats fortsatt är skyldig. Det är förtal om det inte är försvarligt att lämna uppgifterna. Nog för att förtal kanske inte är det lättaste brottet att förstå men sett till den mediala uppmärksamhet som varit kring brottet de senaste åren tycker jag det är förvånansvärt många som har en väldigt felaktig uppfattning om hur brottet i fråga fungerar.

Att meddela sin omgivning om att man fortsatt betraktar en tilltalad som friats som skyldig kan utgöra förtal, vilket är väldigt annorlunda än att det (som du skriver) innebär förtal.
Jo, det kan visst utgöra grunderna för förtal om du meddelar din omgivning att en person som friats från ett brott egentligen är skyldig ändå. Är man friad ska man betraktas som oskyldig, eftersom det står i Sveriges rikes lag. Jag länkar igen: https://lagen.nu/1994:1219

Om man däremot meddelar om en person kan ha begått ett brott utan att dennes skuld prövats i en rättegång kan det vara gränslandet för vad som är förtal och inte. I det här fallet tror jag exempelvis inte att tjejen i fråga eller Moderaterna kommer att dömas för förtal. Men det beror också på att han inte genomgått en rättslig prövning. Och jag har mig veterligen aldrig påstått att Hanif Bali är oskyldig. Jag har däremot sagt att om han blir friad ska han betraktas som oskyldig. Är det fel eller hur ser du då på saken?

Anklagar du en person för något brottsligt helt utan bevis, vilket var exakt vad jag efterfrågade när jag pratade med den där vänsterstollen, så kan det mycket väl utgöra grunden för förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in