Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Iranier är väl fixerade vid oskulder är dom inte?

"– Då sa ju jag till honom att jag är oskuld för jag har inte velat ha sex med någon om det inte är rätt person. Och då sa han “jag tror att jag skulle kunna vara en bra första”, säger hon till tidningen."

Detta talar för att han är skyldig.

Om man är fixerad vid oskulder håller man sig lååååångt borta från tinder Och alla som hänger där.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Faktumet att tjejen går ut nu i media och berättar vad som ska ha hänt är ju väldigt oseriöst med innan någon utredning ens startat, har hon ingen advokat eller försvarare?

Tycker också det är väldigt märkligt. Att Bali går ut och försvarar sig är i media är inte alls konstigt, han är ju trots allt en offentlig person och vill väl rentvå sitt namn på alla sätt som går. Men att flickan väljer att ta till samma vapen verkar omdömeslöst. Det hade nog varit till fördel för henne själv om hon istället valde att hålla en låg profil utåt så länge förundersökningen pågår.
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Det är väl extra angeläget när landet har stora problem att de politiker som är satta att lösa problemen inte beter sig som rövhål eller?

Ska jag vara helt ärlig skiter jag fullständigt i hur de beter sig privat, jag ser på den politik de förespråkar. Det var/är därför jag bla gillar Göran Persson och Donald Trump, två skitstövlar men bra politiker.
Citera
2021-09-17, 21:32
Bannlyst
"De hade senare kontakt via Tinder"

Tinder: "Tinder är en platsbaserad dejtingapp (via Facebook) som underlättar kommunikation mellan ömsesidigt intresserade användare att chatta om de matchas."

Varför är man på Tinder om man lever i ett förhållande?
Citera
2021-09-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
En utredning har redan startat, hon deltog i intervju efter utredningen startat.

Utredningen ändrades även idag från "försök till posering av barn" till "posering av barn" efter att polisen tog del av flickans bevis.
Visst utredning har startat idag eftermiddag, men man ju inte utrett något än.
Att tjejen går ut i media med massa detaljer är oseriöst och kan tyda på att hon inte är intresserad av en rättsprövning utan att bara skada Bali. Därför bör man vänta på vad utredningen visar, om han är skyldig eller ej.
Citera
2021-09-17, 21:33
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Klipp OT
Hanif gjorde ett stort misstag som sa sig kunna bevisa att han inte bett om några bilder helt klart. Han borde bara hållit käften och låtit domstolen ta del av bevisen istället.

Efter att tjejen fått reda på det inser hon snabbt att hon måste tillrättalägga sin historia på ett sätt som inte går att motbevisa.

Således får vi nu läsa "Vi var hemma hos honom själva, vi har pratat i telefon" saker som omöjligt går att motbevisa för Hanif. Tyvärr är det nog kört nu, Hanif gjorde ett stort misstag som visade hela sin hand direkt, han blir utspelad i PK-poker av en 17-årig borderline hora. Tragiskt.

Hanif säger inte "bevis om bilder" utan bevis om att olämpligt sexuellt beteende INTE SKEDDE!

Men skyll på flickan och inte Peddot!

Citera
Medlem
bali kommer ju inte kunna tweeta och hålla på efter detta. någon som vet vad flickan heter?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Det beror nog lite på hur partiet behandlar Hanif.
Hanif är definitivt rökt i rikspolitiken, Moderaterna kan inte ha en så kontroversiell politiker i riksdagen, speciellt inte nu när han misstänks för sexuellt utnyttjande.
Han var obekväm för partiledningen även innan detta.
Hanifs anhängare lutar nog mer åt SD hållet än traditionell höger.
Oavsett är detta en förlust för Moderaterna och en tidig julklapp till oppositionen.

Ja de som gillar M bara för Bali går nog till SD eller möjligtvis MED.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Sant, den enda som ställer in det spannet och gör något omoraliskt (i mina ögon). Är ju vår eminenta ledare Bali

Tvivlar starkt på att han har det. Tycker det är skumt att en tjej på 16-17 år ställer in det spannet. Känns inte logiskt nånstans att en tjej i den åldern skulle sätta upp en maxålder på 34 år eller högre. En superlike bevisar inget heller, vad är det som säger att en kompis till henne inte gjort en profil med Hanif Balis bild och namn o sen prinat det?

Alltför många på vänsterkanten som vill få bort han. Nej det här känns bara som ett försök att smutskasta Hanif Bali tyvärr.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Om man är fixerad vid oskulder håller man sig lååååångt borta från tinder Och alla som hänger där.

Men om man väl stöter på en oskuld så lär det ju vara rena julafton. Fixeringen vid oskulder ligger latent hos iranier på ytan hos vissa, ynder utan hos dom andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Du missförstår medvetet…. Hon har anmält honom för att ha bett om olämpliga bilder…. I intervjun nämns inte detta, utan en helt ny historia kommer fram. Väldigt tillrättalagt. Sådant som HB inte kan bevisa.
Så, var är bevisen på att han bett henne om bilder? Det som anmälan, från början, handlat om?

Sen oskuld om 17-åring Muffare som hänger på Tinder? Haha. Dom finns inte. Iaf inte inom Muff. Och hennes tweet om att ”man skall tillåtas ha sex med äldre män om man vill ha bra sex”, hur kan hon veta det, om hon är oskuld?

Då vi inte vet allt. Så har vi två versioner att gå på via medierna. Hon låter mer trovärdig än Hanif Bali som lägger fram paranoida tankar om konspirationer och komplotter. Men så klart båda har av sina juridiska ombud blivit uppmanade att inte lämna ut vissa detaljer till media med tanke på pågående förundersökning. Oavsett... så har Uppenbarligen ngt hänt mellan dessa och oavsett om inga brott begåtts, så är det olämplighet från Hanifs sida. Om allt hon säger är lögn. Då bör Hanif lätt kunna anmäla henne. Åklagaren har å andra sidan gått vidare vilket betyder att de gjort en bedömning att detta måste redas ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag förstår, det har varit en väldigt lång diskussionstråd med många sidor att bläddra igenom och jag har tyvärr inte möjlighet till full insyn i alla deltagares tidigare replikskiften med varandra fram och tillbaka.

Och när det gäller Hanif Bali så är givetvis pedofili lite opassande benämning eftersom den utsatta flickan i fallet hade fyllt 15 år.
Jag tror hebefili möjligen är mer korrekt benämning.

Från det som framkommit hittills i tidningsartiklarna så är det främst mycket olämpligt uppträdande som Hanif Bali förefaller ha gjort sig skyldig till då, om nu uppgifterna stämmer alltså.
Nej jag förstår att det inte går att hänga med till 100% i vad alla säger i den här tråden, men dra dock en läxa från det här: om någon sitter och anklagar någon annan för något så bör du ta reda på om den personen han anklagar verkligen har gjort det denne anklagas för innan du hakar på i dansen. Det visade sig ju här att den här personen du citerade anklagade mig falskt, och om det inte hade varit så lätt att uppdaga genom att man kan se tidigare inläggen i tråden hade du i praktiken kunnat hänga med i en ren smutskastning, vilket vi båda nog kan vara överens om inte är något vi vill ha.

Jag tror att du är tillräckligt intelligent för att förstå det, och jag är som sagt inte arg på dig för det eftersom du medgett dina fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in