Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 01:11
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Ohhh nej!!!! Han har lajkat en tjej han känner privat på Tinder. Kölhala honom, fängsla honom, landsförvisa honom! Varför inte dödsstraff, när vi ändå håller på?

Ni vänstertomtar slutar aldrig att förneka er.

Han har inte ens förnekat själv att han lajkat el inte. Det har inte ens varit uppe för en anmälan. Detta är något tjejen nu använder mot honom. Som mycket annat.
Frågan har varit sen start, är det ett lämpligt beteende av en riksdagsledamot att ragga på tonåringar. Frågan har inte rört lagligheten i att ragga på tonåringar. Det hon har gjort är att visa att dom haft kontakt på flera plattformar, sen om du tror på det är irrelevant. Det är upp till rättsväsendet att reda ut om det har skett något olagligt. Tjejen säger själv att hon inte velat göra någon stor grej av det utöver att berätta för ledningen om hur han betett sig, sen om du tror på det hon säger är irrelevant.
Hon verkar varit mer intresserad av att han ska bli tagen i örat av partiet än att dra honom inför rätt.
Citera
2021-09-18, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Kära Moderat… anser du det rimligt att folkdomstolen dömer Hanif pga en lajk på Tinder? För det är precis det som sker just nu.

Från att blivit anmäld för att ha begärt olämplig bild, till en helt ny story och plötsligt dömd för att lajkat på Tinder, en person han hade kontakt med. Pratade och träffade.

Vad fan har det blivit av samhället?

Förtroendevald person drar hem en 15åring som han inte är särskilt bekant med. GP går ut och bekräftar att han har likeat flickans konto på Tinder.

DET är grund nog att döma och dumförklara en politiker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 24h-food
Skyldig eller oskyldig... Uppenbarligen borde M utnämna Hanif till pressekreterare/talesperson, speciellt på Twitter.

Ja, med tanke på att deras partiledare Ulf Kristersson blev ihop med en 15-åring när han själv var 20 år så borde han passa in bra i pedofilpartiet?
Citera
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Du kan sluta låtsas som att du bryr dig om brottsoffret för ingen tror på det. Det hela handlar om att du inte gillar Hanif Balis åsikter och därför drivs du av ett hat mot Bali snarare än att du bryr dig om flickan. Om du nu brydde dig så mycket om barn som brottsoffer som du vill göra sken av här, borde du då inte varit minst lika upprörd i följande tråd: (FB) Två barn skadade vid skottlossning i Flemingsberg, Stockholm (2021-07-17) Letade runt bland dina tidigare inlägg och du har inte visat minsta intresse för brottsoffren tidigare.

Så om du försöker intala någon att ditt engagemang här betyder att du bryr dig om brottsoffret så sorry, den fungerar inte!
Detta är whataboutism i sin mest perverterade form.
Varför skulle inte debattören kunna uppröras av det misstänkta brottet här?
Oavsett var man står politiskt, kan man bli upprörd över att en riksdagsman - som borde veta bättre - umgås med småflickor enskilt. Helt oavsett om något brottsligt i lagens mening har skett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Du är en Sann "Son of Bali"

Du har aldrig varit på Tinder eller hur? En like säger i praktiken ingenting. Att han har likeat henne säger exakt lika lite som att jag skulle likea ett in eller en bild på t.ex Facebook. Hon säger ju vidare att han avslutade relationen och att hon behövde honom. Är personligen inget fan av Bali även om jag röstat M i varje val.. Men det ligger helt klart en hund begraven här. Det är något som inte stämmer.
Citera
2021-09-18, 01:13
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.reddit.com/r/catfish/com...means_nothing/

TL;DR

Det går att fake:a blue check profiler.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Förstår inte riktigt vad du menar. Man får anta att flickan visat tillräckligt mycket av tinderloggen för att övertyga journalisten som intervjuade henne om att Hanif Bali skickade en superlajk till henne. Man får också anta att journalisten är tillräckligt erfaren för att inte låta sig luras av en sjuttonårig flicka.

Varför ska vi plötsligt anta att journalister inte är idioter, vad har förändrats menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Ja, med tanke på att deras partiledare Ulf Kristersson blev ihop med en 15-åring när han själv var 20 år så borde han passa in bra i pedofilpartiet?

Pedofilpartiet?
Ungefär lika accurate som att kalla Vänsterpartiet för Muslimska Brödraskapet
Citera
2021-09-18, 01:14
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Du vet att jag har rätt, men berätta gärna vad HB uträttat i riksdagen.
Förutom Ulf är det Hanif som lyckats bäst med att marknadsföra moderat politik. Att skriva motioner är trams, det viktiga är att man kan etablera sin politik bland opinionen och det är därför Hanif är den mest populära moderaten. Han har gjort mer än alla andra moderater tillsammans.
Citera
2021-09-18, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Du är en Sann "Son of Bali"

Ja det kan man inte säga annat än att den heliga profeten Hanif Bali sannerligen har ett gäng väldigt lojala dyrkare som kysser hans fötter och försvarar honom hängivet ända in i det sista.

Jag anser att Hanif Bali har agerat ytterst olämpligt, omdömeslöst och själviskt och den bedömningen hade jag för egen del gjort oavsett vilket parti han tillhör eller vilka politiska åsikter han har.

Det faktum att han suttit på höga hästar och med hög svansföring fördömt alla andra genom åren, försvårar ytterligare för honom.
Citera
2021-09-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Du har aldrig varit på Tinder eller hur? En like säger i praktiken ingenting. Att han har likeat henne säger exakt lika lite som att jag skulle likea ett in eller en bild på t.ex Facebook. Hon säger ju vidare att han avslutade relationen och att hon behövde honom. Är personligen inget fan av Bali även om jag röstat M i varje val.. Men det ligger helt klart en hund begraven här. Det är något som inte stämmer.
Ja, och sedan bjudit hem henne och "sett film". Och talat med henne i telefon och chattat i flera månader. Superlajkat henne på Tinder. Bara det gör ju att han är en jävligt suspekt figur och gör att jag väljer att tro på att han absolut var ute efter sex med henne och absolut bett om barnporr från henne.
Citera
2021-09-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper

Du likställer alltså en Knull-app med Facebook. Vem är det som inte vet vad Tinder är?
Ska förtroendevalda riksdagspolitiker gå in och Gilla 15 åringar på knull-appar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in