Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Gammelmedias journalister är både dumma och falska. Lita inte på något de skriver. Chang Frick har rett ut det där nyligen.
Jag tror du har rätt, men kanske inte på det sättet du tänkt dig.
1. Hanif är blue check på Twitter. Rätt svårt att få, reserverat framförallt till vänsterkändisar.
2. Hanif har varit blue check på Tinder tidigare, eller jag har sett tjej med mycket Twitter-följare posta något roligt hon svarade på att Hanif matchade med henne.
3. Att bli blue check på Tinder är tydligen rätt lätt. Man skickar selfies i vissa poser, vilket sen någon AI jämför med dina bilder och därefter godkänner dig.
Här är en tråd på Reddit om en kille som matchat med en blue check, som senare visat sig vara falsk. Alltså går det att fake:a blue check profiler på Tinder.
https://www.reddit.com/r/catfish/com...means_nothing/
Jag antar att Hanif Bali tar bort sitt Tinderkonto. Eftersom han är förlovad och inflyttad med en tjej. Annars ser det rätt konstigt ut. Därmed bör hans matchningar försvinna. Det kan vara så att journalisterna har sett en gammal screenshot, vilket inte bevisar något.
Men det kan också vara så att journalisterna har sett 17-åriga tjejen öppna Tinder och scrolla fram till ett blue check konto med Hanif Bali och att detta helt enkelt är fake.