Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Ämnet är ju trots allt Hanif Bali, du verkar ha mycket på hjärtat då du ständigt drar upp en massa andra historier som inte hör hit
Ja, och en massa som skriver här inne visar en extrem upprördhet över det han gjort (visserligen förståeligt). Men samma personer var helt knäpptysta vid andra brott som drabbat barn. För mig visar det att upprördheten enbart handlar om Hanif Bali och inte brottet i sig.

Om jag rågar dig direkt: var du lika aktiv på Flashback när två barn skottskadades i Flemmingsberg? Om ja, visa gärna inlägg på det!
Citera
2021-09-18, 01:32
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Någon skrev att skillnaden var att en superlike innebär att mottagaren får se vem som likat innan denne svarar med en like.

Det finns like och superlike, superlike är lite "starkare". Vem vet vad som betyder vad?
Citera
2021-09-18, 01:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Nu riktar hon sexanklagelser mot honom och säger till Sydsvenskan att han försökt övertala henne om att få ta hennes oskuld.

– Då sa ju jag till honom att jag är oskuld för jag har inte velat ha sex med någon om det inte är rätt person. Och då sa han “jag tror att jag skulle kunna vara en bra första”, säger hon till tidningen.

Hoppas någon i hennes närhet har förklarat att hon borde knipa igen innan hon åker dit för förtal.
Citera
2021-09-18, 01:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Gammelmedias journalister är både dumma och falska. Lita inte på något de skriver. Chang Frick har rett ut det där nyligen.
Jag tror du har rätt, men kanske inte på det sättet du tänkt dig.

1. Hanif är blue check på Twitter. Rätt svårt att få, reserverat framförallt till vänsterkändisar.
2. Hanif har varit blue check på Tinder tidigare, eller jag har sett tjej med mycket Twitter-följare posta något roligt hon svarade på att Hanif matchade med henne.
3. Att bli blue check på Tinder är tydligen rätt lätt. Man skickar selfies i vissa poser, vilket sen någon AI jämför med dina bilder och därefter godkänner dig.

Här är en tråd på Reddit om en kille som matchat med en blue check, som senare visat sig vara falsk. Alltså går det att fake:a blue check profiler på Tinder.

https://www.reddit.com/r/catfish/com...means_nothing/

Jag antar att Hanif Bali tar bort sitt Tinderkonto. Eftersom han är förlovad och inflyttad med en tjej. Annars ser det rätt konstigt ut. Därmed bör hans matchningar försvinna. Det kan vara så att journalisterna har sett en gammal screenshot, vilket inte bevisar något.

Men det kan också vara så att journalisterna har sett 17-åriga tjejen öppna Tinder och scrolla fram till ett blue check konto med Hanif Bali och att detta helt enkelt är fake.
Senast redigerad av cokehyena 2021-09-18 kl. 01:36.
Citera
2021-09-18, 01:34
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Om jag rågar dig direkt: var du lika aktiv på Flashback när två barn skottskadades i Flemmingsberg? Om ja, visa gärna inlägg på det!

Så, om jag inte skrev "säkert en invällare" i den tråden får jag inte skriva här?
Citera
2021-09-18, 01:35
Medlem
Citat:
Ja, och en massa som skriver här inne visar en extrem upprördhet över det han gjort (visserligen förståeligt). Men samma personer var helt knäpptysta vid andra brott som drabbat barn. För mig visar det att upprördheten enbart handlar om Hanif Bali och inte brottet i sig.

Lugn i stormen! Du vet bara det som står i tidningen. Gör dig inte till ett får och döm honom på grund av det. Detta kan drabba dig en vacker dag och då vill du inte vara dömd på förhand. Låt nu utredningen ha sin gång så du torgföra vad du tycker om gärningen sedan
Citera
2021-09-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Du likställer alltså en Knull-app med Facebook. Vem är det som inte vet vad Tinder är?
Ska förtroendevalda riksdagspolitiker gå in och Gilla 15 åringar på knull-appar?
Han träffade inte henne på tinder. Hon var aktiv i muf och de möttes på partimöte. Han ville ha sex med en 15åring.det är tydligen fler minderåriga som fått förslag om atg bli av med oskulden av herr bali. Han är avslöjad som precis det som han fördömer. En äcklig, störd mämnisom gillar småflickor
Citera
Medlem
Citat:

Det är så otroligt irrelevant det som hände i Flemingsberg.

Hanif Bali har skämt ut sig med olämpligt (ev. olagligt) beteende och det är DET vi pratar om på den här tråden.
Citera
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag antar att Hanif Bali tar bort sitt Tinderkonto. Eftersom han är förlovad och inflyttad med en tjej. Annars ser det rätt konstigt ut. Därmed bör hans matchningar försvinna. Det kan vara så att journalisterna har sett en gammal screenshot, vilket inte bevisar något.

Varför skulle det försvinna? har du läst Tinders användaravtal? det har inte jag, men jag gissar att de sparar allt för alltid, som alla andra appar.
Citera
2021-09-18, 01:37
Medlem
Joråsåatte… Tjejen är tydligen oskuld enligt intervjun med Sydsvenskan, men hon har tweetat om att man har bättre sex med äldre män?

Sen är han anmäld för utnyttjande av minderårig för sexuell posering. Men intervjun i Sydsvenskan nämner sexuella närmanden irl + förslag om att han ska ta hennes oskuld. Skulle han spela in när kan tar hennes oskuld eller?

Hur kan det ens existera en enda person som tror på hennes berättelse?
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Varför skulle det försvinna? har du läst Tinders användaravtal? det har inte jag, men jag gissar att de sparar allt för alltid, som alla andra appar.
Därför att matchningar försvinner när man tar bort sitt konto. Jag har använt Tinder, därför vet jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Så, om jag inte skrev "säkert en invällare" i den tråden får jag inte skriva här?
Jo, men däremot är det väldigt märkligt om du är extremt aktiv i den här tråden och tyst i andra trådar som också berör vidriga brott. Det skulle få åtminstone mig att misstänka att du egentligen bara drevs av hat mot Hanif Bali som person och inte en avsky mot brottet han begått (eller ja, anklagas för om man ska vara korrekt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in