Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-19, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
MSM vill sänka sådana som Hanif nu när det är nomineringsdags. Agendajournalistik. Vi lär få veta vad som är vad framöver.

Varför skriver du MSM? Det betyder absolut ingenting förutom att det avslöjar allt om dig själv.
Citera
2021-09-19, 07:30
Avstängd
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det visar ju i så fall att Sverige är en total bananrepublik. Media vill ha morallagar för att sälja rubriker. Nej, det finns inga sådana rättsfall som du beskriver i Sverige, det är ren och skär lögn. Det finns inte en enda 17-åring som blivit åtalad för det som du påstår.

Det är du 100% på? Hur har du kommit fram till den uppfattningen?
Citera
2021-09-19, 07:31
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fantstiskt att se hur långt du är villig att gå för att försvara en muslim.
Vem bryr sig om religiös tillhörighet? Han är väl inte islamist?

Jag ogillar bara agendajournalistik.
Citera
2021-09-19, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fantstiskt att se hur långt du är villig att gå för att försvara en muslim.

Fast han företräder högern, inte mus-lim som galenskaparna och aftershave skulle säga
Citera
2021-09-19, 07:34
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Varför skriver du MSM? Det betyder absolut ingenting förutom att det avslöjar allt om dig själv.
Utveckla dina tankar. MSM är väl ett etablerat uttryck för gammelmedia? Även kallat vänstermedia.
Citera
2021-09-19, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag kan hålla med om mycket i det där fetade styckena, Hanif Bali borde inte ha placerat sig själv i den här situationen i första taget.

Jag tror inte han nödvändigtvis har gjort sig skyldig till någonting direkt brottsligt och förundersökningen om eventuellt brott kan nog mycket väl komma att läggas ner.

Dock har han bevisligen agerat olämpligt på ett sätt som en förtroendevald offentlig riksdagsledamot inte borde göra.

En person med så dåligt omdöme som Hanif Bali kan mycket väl komma att utgöra allvarlig säkerhetsrisk på fel position.

Ja personligen har jag varit ett fan av Bali länge och en ivrig lyssnare av God Ton.

Men man kommer inte ifrån att han har försatt sig i denna grisiga situation själv.

En vanlig vuxen man hade tänkt sig för ett par gånger om en okänd 15 åring flicka hade varit kontaktsökande.
Citera
2021-09-19, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Utveckla dina tankar. MSM är väl ett etablerat uttryck för gammelmedia? Även kallat vänstermedia.

Exakt. Fortsätt läsa Nya tider du.
Citera
2021-09-19, 07:38
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Fast han företräder högern, inte mus-lim som galenskaparna och aftershave skulle säga
Jag är vänster, men inte en hatvänster som leker en nutida nazze.

Personer som Hanif behövs, då de faktiskt kan och vågar visa på det sanna.
Citera
2021-09-19, 07:38
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headsoft
Ja personligen har jag varit ett fan av Bali länge och en ivrig lyssnare av God Ton.

Men man kommer inte ifrån att han har försatt sig i denna grisiga situation själv.

En vanlig vuxen man hade tänkt sig för ett par gånger om en okänd 15 åring flicka hade varit kontaktsökande.

Vi vet ju inte verkligheten ännu utan får invänta bevisen.

Enligt han själv så avbröt han ju kontakten såfort han märkte att hon ville mer än läxhjälp.

Som sagt. Får se vad åklagaren och försvaret presenterar för belägg i slutändan.
Citera
2021-09-19, 07:41
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headsoft

Det borde inte vara något problem att ha kontakt men en MUF:are om man är en etablerad moderatpolitiker, tvärtom borde det vara naturligt.

Men i dagens Sverige är det livsfarligt att ha kontakt med kvinnor, även om man är helt oskyldig så kan en nobbad kvinna skapa övertygande bevisning mot dig så du kan aldrig vara säker om du anklagas.

Detta ser vi inte minst på den här historien då en kvinna fabricerade bevisning och skadade sig själv allvarligt för att kunna sätta dit en man: https://samnytt.se/anklagade-man-for...-falska-bevis/
Citera
2021-09-19, 07:42
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Exakt. Fortsätt läsa Nya tider du.
Jag har akdrig ens varit inne på deras sajt.

Fortsätt du att bete dig som en 30-talsnazze som kletar falsk skit på personer.

Hanif behövs för att dra ner brallorna på sådana som dig.
Citera
2021-09-19, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Vi vet ju inte verkligheten ännu utan får invänta bevisen.

Enligt han själv så avbröt han ju kontakten såfort han märkte att hon ville mer än läxhjälp.

Som sagt. Får se vad åklagaren och försvaret presenterar för belägg i slutändan.

Ja men poängen är egentligen att det inte spelar roll.

Bali borde inte ha erbjudit läxhjälp till en 15årig tjej som inte är familj eller väldigt nära vän oavsett.

Det är tråkigt att det skal vara så, men så är det.

Han borde aldrig ha hjälpt henne överhuvudtaget .

Det finns andra vuxna närmare henne som kan det (skola / lärare etc).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in