Citat:
Ursprungligen postat av
AlabamaHotcakes
I en sådan hypotetisk situation så är jag inte förmögen att avgöra sanningshalten i någon av deras berättelser då jag inte känner någon av dem. HB var, tro det eller ej, mest en perifer karaktär innan detta för mig.
Dock så betyder inte det att denna "affären" är över för det. Trots att utredningen inte blir officiell kan ändå fler uppgifter bli offentliga, fler vittnen kan ju träda fram, skärmdumpar etc så vi får väl se när detta verkligen får ett slut så att säga.
Nu är det inte så hypotetiskt. Det finns inte en chans att han åtalas enligt poseringslagen. Så du kan med 99,9% förutsätta att förundersökningen läggs ned även om det förekommit en bevisad förfrågan. ”Superlajken” på Tinder kvalar inte riktigt in på en skarp förfrågan om nakenbilder.
Fler känslor att någon nog ”ville ha sex” kan nog såklart framkomma. Och vittnen mot Bali hade nog redan framträtt om de funnits. Frågan är vad de ska vittna om. Vad som sades i soffan? Det var ju inga andra närvarande?
Alla de andra som också blivit utsatta enligt SVT? Var tog de vägen?
Skärmdumpar som nu inte ens refereras till längre lär nog inte framkomma i efterhand heller om ingen lyckas hacka Instagrams loggar utan deras vetskap. För som sagt även om polisen hittar en förfrågan där så är den inte olaglig. Och inte ens anmälaren hävdar att det skickats någon bild.
Så åtal blir det inte fråga om.