Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Det säkraste sättet att begå förtal men undgå åtal är alltså att få sina vänner att kontakta medier? Vill man även undgå falsk tillvitelse får man vännerna att anmäla, i god tro? Eller har jag massuppfittat igen..

Läs på vad förtal är.
Citera
2021-09-21, 21:39
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Att ingen grund har redovisats.

Om Bali har supergillat en 15-åring eller vad?

Citera
2021-09-21, 21:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Om Bali har supergillat en 15-åring eller vad?

Du får väl läsa vad vår diskussion handlade om när du hoppar in i den, använd rätt organ Organet.
Citera
2021-09-21, 21:47
Medlem
Märkligt att man lägger sig i en persons sexualliv. Tjejen var byxmyndig, känns mer som en politiks attack. Förstöra hans liv etc
Citera
2021-09-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag är lite nyfiken på att få höra vilka debatter han vunnit? Vilket framgångsrikt IT bolag startade han? Slutligen varför tycker du han är smart?
Bara söka på youtube.

Kolla på denna t.ex.
https://www.youtube.com/watch?v=npq0CA4pJ74

Han full ständigt kör över alla i debatt. Kanske sverige bästa debattör. Bildt, Löfven, andra parti ledare. Ingen vågar möta han.

Varför han är smart? Killen har ett IT start up bolag för tillfället pausat pga hans riksdagsarbete. Han hade tjänat betydligt mer utanför riksdagen.

Som 23-åring hade han redan eget start up it bolag och blått bälte i karate. Inte många som är lika framgångsrika. Han har gjort ett tillägg till chrome som byter ut alla "allah" till roliga ord hehe. I all text på Chrome. Detta erbjuder han helt gratis.

Det börjar mer o mer bli tydligt att allting är en komplott. Frågan är bara om det är vänstern som atackerar han eller personer inom M som tjänner sig hotade.

Jag är säker på att Hanif kommer ut starkare ur det här. Han kan bara vinna. Antingen behåller M honom o då har han stärkt sin position enormt. Eller så slänger dom ut honom men då kan han istället tjäna grova pengar på IT, motor journalistik på Bulletin eller debattör
Citera
2021-09-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Han full ständigt kör över alla i debatt. Kanske sverige bästa debattör. Bildt, Löfven, andra parti ledare. Ingen vågar möta han.

Citat:
arguing with an idiot is like trying to play chess with a pigeon — it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory.

Citat:
Varför han är smart? Killen har ett IT start up bolag för tillfället pausat pga hans riksdagsarbete. Han hade tjänat betydligt mer utanför riksdagen.

HB sägs ha startat två företag. Vad heter företagen? Vad har de haft för inkomst? Var kan man hitta relevanta nyckeltal? Var kan man se hans produkter? Såvitt jag kan se ägnade han sig åt basal webbutveckling under en era då man kunde ta lite betalt för att skapa/underhålla enkla sajter.

Citat:
blått bälte i karate.

Det här är påståendet är både meningslöst (eftersom "blått bälte" i shotokan kan betyda precis vad fan som helst) och irrelevant (annat än som ett argument för varför ett barn kan vara rädd för Hanif Bali).
Citera
2021-09-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Men du skrev ”sexuella förhållanden” och med en 15 åring....
.

Jag skrev ingenting om det överhuvudtaget, du har läst fel.
Citera
2021-09-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Varför gillar Ryssarna Hainf?

Fanns ju den grejen där Ryssland uppenbart hackat UD-mail för att sätta dit människorättsaktivister, och Bali deltog sen i spinnet baserat på det:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...-mejlvaxlingen
Citera
2021-09-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Spelar du bara dum nu, eller har du månne en funktionsnedsättning?

Språkförbistring + obra hjärna. Gäller många inom CucksOfBali. Ändå lite talande att HB:s (offentliga) försvar håller såpass låg nivå. De flesta vettiga fattar att han har fuckat upp rejält. Hoppas bara att det här också medför att andra skumma typer också uppmärksammas.
Citera
2021-09-22, 00:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Språkförbistring + obra hjärna. Gäller många inom CucksOfBali. Ändå lite talande att HB:s (offentliga) försvar håller såpass låg nivå. De flesta vettiga fattar att han har fuckat upp rejält. Hoppas bara att det här också medför att andra skumma typer också uppmärksammas.

Jag är ganska övertygad om att alla partier har en undermålig internutredning och bör uppdatera dessa ordentligt. Det ligger väl i sakens natur att interna utredningar inom politiska partier tenderar att styras och begränsas av inneboende maktstrukturer, favorisering, men också av rädsla att det som utreds ska ge instabilitet inom partiet. Jag anser att sådana utredningar borde självfallet göras av externa och oberoende aktörer. Det framgår inte i artikeln om interna utredningar inom Moderaterna läggs på en extern aktör eller inte, men det verkar inte riktigt som att så är fallet.

Med det sagt; det förvånar mig inte alls att det finns partimedlemmar som är kritiska till handhavandet. Men tydligen finns det en trådmedlem här som verkar se det som fullständigt omöjligt att sådan kritik kan existera. Varför förstod jag ej riktigt. Det kan vara så att hen misstolkar källskydd av uppgifter som att uppgifter i sig inte existerar. En annan förklaring skulle kunna vara; ett förblindat resonemang som ger att kritiska röster inom ett parti endast kan existera bland alla andra partier, förutom just inom Moderaterna. Om hen är en ung, livsoerfaren och starkt övertygad moderat kan ju denna nu aktuella HB-"härva" gett hen öppna sår och en mer verklighetsförankrad syn på kritiska röster kan ju då te sig som salt i dessa. Därav istället en mer verklighetsfrånvänd syn för att skydda sin egen skörhet.
Citera
2021-09-22, 00:18
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kan du citera var de säger det? I AB stod de väl att flera andra bekräftar den första tjejens historia inte artonde själva är utsatta. Har fortfarande inte sett någon som kan visa en källa där någon mer tjej har riktat specifika anklagelser. Det enda är olika medier som kryptiskt skriver om att enligt deras källor är Bali ett as.

#Efter mötet har dessutom ytterligare en kvinna vänt sig till partiet för att vittna om riksdagsmannens beteende men i de fallen ska inte någon internutredning ha inletts."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-med-laxhjalp

Varsågod.
Citera
2021-09-22, 00:31
Medlem
Citat:
HB sägs ha startat två företag. Vad heter företagen? Vad har de haft för inkomst? Var kan man hitta relevanta nyckeltal? Var kan man se hans produkter? Såvitt jag kan se ägnade han sig åt basal webbutveckling under en era då man kunde ta lite betalt för att skapa/underhålla enkla sajter.

"
– Jag älskar att programmera, säger Hanif Bali, 27-åringen som är riksdagens enda ledamot med titeln webbutvecklare.

Han har suttit i riksdagen sedan förra riksdagsvalet och går nu in på sin andra mandatperiod. Under de senaste fyra åren har han suttit i arbetsmarknadsutskottet med ansvar för integrationsfrågor. Samtidigt har han hunnit starta två små it-bolag. Ett inom elektronisk dokumenthantering, ett inom digital egenkontroll."

Dvs 2 företag. Inte ett, utan två start up företag

Citat:

Det här är påståendet är både meningslöst (eftersom "blått bälte" i shotokan kan betyda precis vad fan som helst) och irrelevant (annat än som ett argument för varför ett barn kan vara rädd för Hanif Bali).

Källa:
https://twitter.com/hanifbali/status/912050497930059777

Blått bälte i shotokan karate kan inte betyda vad fan som helst. Det är ett bälte som man till delas o inte kan köpas. Varför det är relevant? Ett blåbälte har disciplin med oerhöröd hård träning i bakgrunden. Du åker inte dit på att ragga på en 15 åring om du lyckats kämpa till dig ett blått bälte i shotokan.

Hela grejen är en komplott, hur kan ni inte se den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in