Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 16:19
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Så det lyckades. Han lämnar riksdagen efter mandatperioden.
Så fult av dem av släcka hans glöd ! Hans röst o engagemang behövs . Någon som vågar gå motströms .
Citera
2021-10-01, 16:20
Medlem
snigel1s avatar
Antingen accepterar man Bali och hans sätt eller inte. Det är inte konstigare än så. Det är bara att välja.
Citera
2021-10-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Jag skulle snarare säga att det understryker hur dåligt underbyggd anklagelsen är.

Det är givetvis den vanliga ordningen att först förhöra anklagare och sedan låta den anklagade bemöta detta — denna ordning för att det ö. h. t. ska finnas något att bemöta.

I det här fallet har man kunnat avfärda anklagelsen redan vid första steget.

Aj Hanif Bali var sålunda ALDRIG ens misstänkt. Idioterna här trodde att han var misstänkt bara för att det startades en förundersökning.

Han FÖRHÖRDES inte ens.

Detta var t o m värre än jag trodde. Hon fejkade hela saken från början till slut. Och hade mage att komma dragande med några påklädda bilder på sig själv som hon skickat till honom.

Jag rekommenderar genomläsning av denna tråd från början.

Hur många idioter var HELT SÄKRA på att Hanif Bali hade efterfrågat nakenbilder och HELT SÄKRA på att det hade skickats nakenbilder.

Därmed skulle det bli fråga BÅDE om Groomingbrott (sexuell posering) OCH barnpronografibrott.

Förutom att de liksom förutsatte att det låg något bakom anklagelserna med argumentet att man inte kan anklaga någon utan att det har hänt något så var de säkra på att brott hade begåtts.

Deras juridiska kunskaper har varit lika med NOLL.
Och deras logiska förmåga har också varit lika med NOLL.

Undrar om någon i detta gäng fattar hur vidrigt det är att anklaga någon för att hindra dem att delta i ett demokratiskt provval.
Citera
2021-10-01, 16:23
Medlem
Ken Drydens avatar
Bali ställer Inte upp för en kandidatur till - avgår 2022!

Länk: https://www.facebook.com/519550685/p...8595477425686/
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-10-01 kl. 16:26.
Citera
2021-10-01, 16:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Det har inte aktivt motbevisats så du har inte ertappat henne med uppenbar lögn vilket var vad jag invände mot

Inte gällande uppmaningen. Hon har uppenbart ljugit om nakenbilderna. Det var inga sexuella eller nakna bilder.
Citera
2021-10-01, 16:24
Medlem
Citat:

Det förefaller vara så att många inom Moderaterna anser att Hanif Bali har agerat olämpligt.

Jag gissar på att Moderaterna och partiledningen har fört en hel del dialoger kring det här
och givit honom valet att antingen själv dra sig tillbaka eller finna sig i att bli petad.

Hans förtroende är till stor del förbrukat och det blir alldeles för svårt för honom att
kunna sitta kvar som riksdagsledamot för Moderaterna nästa mandatperiod.
Citera
2021-10-01, 16:25
Medlem
Stones avatar
Har han alltså bett om bilder men inte nakenbilder?
Citera
2021-10-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hanif begärde bilder på tjejen även om det inte var naket. Snusk gubbe.

Vad menar du att han skrev? Sa han åt henne att skicka bilder på sig själv?

Snuskgubbe är ett ord, förresten.
Citera
Medlem
gofigurs avatar
"I en intervju med Sydsvenskan och HD berättar den 17-åriga flickan att de hade haft kontakt och träffats, bland annat hemma hos Hanif Bali.

– Alltså, jag märkte ju att han ville ha sex med mig och då sa ju jag till honom att jag är oskuld för jag har inte velat ha sex med någon om det inte är rätt person. Och då sa han ”jag tror att jag skulle kunna vara en bra första”, berättar hon i Sydsvenskan. "

När Hanif vill ha sexbilder av Anastasia ska det utredas (och läggas ner när mutor är betalt), men när Hanif vill knulla Anastasia på riktigt så är det fritt fram, tycker Maria Sterup.

Maria Sterup ska utredas!

Stötta Anastasia!
Hanif var inte rätt person för att ta hennes oskuld.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Aj Hanif Bali var sålunda ALDRIG ens misstänkt. Idioterna här trodde att han var misstänkt bara för att det startades en förundersökning.

Han FÖRHÖRDES inte ens.

Detta var t o m värre än jag trodde. Hon fejkade hela saken från början till slut. Och hade mage att komma dragande med några påklädda bilder på sig själv som hon skickat till honom.

Jag rekommenderar genomläsning av denna tråd från början.

Hur många idioter var HELT SÄKRA på att Hanif Bali hade efterfrågat nakenbilder och HELT SÄKRA på att det hade skickats nakenbilder.

Därmed skulle det bli fråga BÅDE om Groomingbrott (sexuell posering) OCH barnpronografibrott.

Förutom att de liksom förutsatte att det låg något bakom anklagelserna med argumentet att man inte kan anklaga någon utan att det har hänt något så var de säkra på att brott hade begåtts.

Deras juridiska kunskaper har varit lika med NOLL.
Och deras logiska förmåga har också varit lika med NOLL.

Undrar om någon i detta gäng fattar hur vidrigt det är att anklaga någon för att hindra dem att delta i ett demokratiskt provval.

Notera att de som högljutt gapade om barnporrbrott inte har kommenterat i tråden idag...
Citera
Medlem
Citat:

Ja tyvärr var det självklart i samma ögonblick som anklagelsen las fram.
Det visste de sammansvurna mycket väl.
Det räcker med att bli anklagad i precis rätt ögonblick.
Han skulle aldrig ha en chans att komma högt i provvalet nu.

Moderater är lika vidriga som alla andra i sådana hör lägen.
Citera
2021-10-01, 16:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Dvs minderårig. Är du stolt när du röstar på din pedofil?
Lilla gumman.

Man kan bara anmäla någon för grooming om barnet är UNDER 15 år.

Tjejen ifråga är 17, var 16 när Hanif och hon hade kontakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in