Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 23:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
varför döljer Bali "sitt bevis" för hans oskuld? Som han tidigare och uppenbart varit stolt över?

Varför skulle han presentera något som saknar relevans? Han har ju själv uppgivit att han inte vill se något "drevande" från andra mot tjejen så kanske vill han inte hänga ut henne, eller kanske fanns det inga bevis alls. Det vet vi inte, men om du nu är så intresserad av dessa, i efterhand helt irrelevanta, bevis får du väl kontakta Bali och fråga honom. Ingen här i tråden kommer att kunna ge dig några definitiva svar.
Citera
2021-10-01, 23:02
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Utredaren har ju sett bilden/bilderna (2) och insett att nej det här är inte brottsligt.

Ja, alltså bruden har visat bild för åklagaren/utredaren men sen vet vi inte om hon skickat den som hon påstår, men jag utgår från det. Och ingen nakenbild eller brottsligt
Citera
2021-10-01, 23:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
En folkvald lagstiftare om det är lämpligt för en 40-åring att vilja ha sexuella kontakter med en 15-åring..

Det är i min NEJ-box för vem jag tycker ska vara lagstiftande.

Nej, det låter hemskt. Då väntar vi på att du släpper bomben då på att sådant hänt.
Du som tjatar om bevis, fram med det.

Går det att argumentera sämre än vad du gör?
Citera
2021-10-01, 23:03
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Han har garanterat både skickat och tagit emot bilder såsom det görs när man flirtar med någon.

Det har du garanterat bevis för, eftersom det är första gången jag hör talas om det?
Citera
2021-10-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja alltså jag vill gärna veta varför åklagaren tyckte var värt att ens ta upp fallet, men det lär vi nog aldrig få veta.

Risken finns att folk har rätt i att hon är woke och ville blidka media. Har det framkommit något skvaller om åklagaren?

En polisanmälan avseende ett brott som faller under allmänt åtal ska utredas. Om den anmälde är en riksdagsman ska allmänna åklagarkammaren utreda.
INGEN har varit misstänkt av den enkla anledningen att det aldrig har varit fråga om ett brott utan enbart en okynnesanmälan.

Men det hindrar inte att åklagare. Är skyldig att utreda.
Citera
2021-10-01, 23:07
Medlem
Citat:
Han har garanterat både skickat och tagit emot bilder såsom det görs när man flirtar med någon.

Vem har garanterat det?
Citera
2021-10-01, 23:08
Medlem
Citat:
Det har du garanterat bevis för, eftersom det är första gången jag hör talas om det?
Jag skrev han istället för henne, är du dum eller?
Citat:
Haif sa att han hade BEVIS innan han ville att det skulle bli juridisikt..

Har du sett några BEVIS?

Ja, han hade bevis för att det var en konspiration, ändå är det han som lämnar riksdagen... Borde han inte vilja återta sin heder?
Citera
2021-10-01, 23:09
Medlem
Citat:
Det tror jag med. Att han inte ställer upp är knappast hans eget val, han är utslängd, om än på ett lite finare sätt...

Ja det är nog faktiskt så man kan sammanfatta det hela.

Hanif Bali hade nog egentligen velat sitta kvar som riksdagsledamot för Moderaterna också nästa mandatperiod.

Fast nu efter senaste klavertrampet och skandalen så har Moderaterna inte så stort förtroende för honom längre.

Dock vill Moderaterna helst inte officiellt behöva peta honom eftersom hans lilla skara av arga anhängare kommer bråka och tjura.

Därför har man nog lite diskret internt uppmanat honom att vänligen helst inte ställa upp för omval.
Citera
2021-10-01, 23:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
En polisanmälan avseende ett brott som faller under allmänt åtal ska utredas. Om den anmälde är en riksdagsman ska allmänna åklagarkammaren utreda.
INGEN har varit misstänkt av den enkla anledningen att det aldrig har varit fråga om ett brott utan enbart en okynnesanmälan.

Men det hindrar inte att åklagare. Är skyldig att utreda.

Fast anmälda brott kan läggas ner utan utredning. Jag vill veta vad som gjorde att man valde att påbörja utredning.
Citera
2021-10-01, 23:10
Medlem
Citat:
Jag skrev han istället för henne, är du dum eller?

Ja, han hade bevis för att det var en konspiration, ändå är det han som lämnar riksdagen... Borde han inte vilja återta sin heder?

Han lämnar inte riksdagen. Han sitter kvar hela mandatperioden.
Citera
2021-10-01, 23:11
Medlem
trillians avatar
Röstat på Bali så länge jag haft rösträtt. Frågan är bara: vad FAN röstar man på nu?
Citera
2021-10-01, 23:11
Medlem
Citat:
Fast anmälda brott kan läggas ner utan utredning. Jag vill veta vad som gjorde att man valde att påbörja utredning.

Läs t ex Mårten Schultz förklaring i svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in