Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-03, 07:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Börjar förstå att det är läge för förtalsanmälan.
1. Var kom uppgifterna först? Var det inom partiet och sen i media eller media först och sen kom frågan upp inom partiet?
2. Hur går det till när en förundersökning inleds? Hade åklagaren sett bilderna redan innan beslut om förundersökning tagits fast ändå gått vidare och tänkt att det kanske dyker upp ngt mer?
Citera
2021-10-03, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det är bra att du nu i alla fall kan acceptera och erkänna att Hanif Bali och den minderåriga flickan
faktiskt har träffats, då har vi kommit ett litet steg framåt i alla fall.
Men snälla nån... Är man Riksdagspolitiker hör det till saken att man har kontakt med folk från ungdomsförbundet. Jag kan lova dig att samtliga politiker i Sveriges riksdag vid minst ett tillfälle haft kontakt med en minderårig i ungdomsförbundet. Så har det också varit historisk. Palme hade nära kontakt med Anna Lindh och Mona Sahlin under deras tid i SSU. Fälldin hade jättenära kontakt med Maud Olofsson under hennes tid i Centerns Ungdomsförbund. Det är inte konstigt alls! Att därifrån tro att det förekommit en massa olämpligheter är ett så pass långt steg att man måste uppvisa konkreta och prövningsbara belägg för det. Och så länge du inte har några såna får du finna dig i att du inte har någon anledning att misstänka något alls.

Det är exakt som jag sagt, du drivs av en vilja att Hanif Bali ska ha gjort en massa olämpligheter för att det skulle innebära ett karaktärsmor på honom eftersom du inte gillar hans åsikter men inte har några som helst sakliga motargument mot det han säger. Okej, jag tycker i grunden att invandring är positivt men jag vill åtminstone sakligt diskutera om varför jag tycker det istället för att utmåla alla som inte håller med mig som rasister. Och jag gillar inte heller sossarna, men jag skulle aldrig komma på tanken att försöka leta fel på Stefan Löfvéns person för att angripa honom. Om jag däremot träffar en riktig rasist så tar jag debatten med denna och blottlägger det idiotiska i rasismen istället. Men du verkar mer intresserad av att hoppa på personen istället för sakfrågorna, vilket är patetiskt. Enda gången jag hoppar på en person är om denna hoppar på mig som person.

Varför skulle du annars vara så in i helvete ivrig på att sätta dit HB?
Citera
2021-10-03, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag förstår, det vore ju ändå intressant att ta del av det material som herr Bali påstod sig inneha.
Jag förstår att detta, som troligtvis inte är sant, är så otroligt viktigt för er som runkat upp alla anklagelser mot HB att peka på eftersom det är det absolut sista ni har att beskylla HB ör i den här frågan. Problemet är bara att om han nu blir ertappad med att ha hittat på att han hade dessa bevis så skulle det inte ändra något eftersom det inte finns ett enda sakligt bevis mot honom.

Så förklara nu: varför är det så viktigt för dig att sätta dit Hanif Bali? Är det för att du saknar sakargument mot hans åsikter och därför istället vill sätta dit honom som person? Sånt kallas feghet och jättevanligt hos vänstermänniskor.
Citera
2021-10-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Enda gången jag hoppar på en person är om denna hoppar på mig som person.
Nä, detta stämmer ju inte riktigt.

Jag har ju tidigare i en annan tråd visat förståelse för att folk delar bilder på sina egna barn i en ickesexuell kontext. Det tog du upp och jämför med att be om nakenbilder ifrån barn och påstår att jag är lika illa som jag anklagar Bali för att vara.
Jag är återigen osäker på om det var medvetet missförstånd för att göra en poäng eller om det berodde på oförmåga att skilja ickesexuell kontext ifrån sexuell kontext.

Sen drog du ju upp massor med andra saker om att jag skulle vara rasist och annat trams, helt utan att bemöta sakfrågan. Så nu ljög du faktiskt.

Varför är det så viktigt att försvara ett uppenbart äckel?
Spelar juridiken verkligen så stor roll?
Är det inte ganska äckligt att han groomar småtjejer, även om det inte är olagligt?
Citera
2021-10-03, 08:04
Medlem
Bali är säkert skyldig, makthungrig blatte som han är.
Citera
2021-10-03, 08:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
En halv vinst för team sparka-HB till sist.

Polisanmälan las ner, inga bevis för att Bali ska ha agerat klandervärt har framkommit (än) - men tillräckligt många tänker ”ingen rök utan eld” och tajmingen på denna affär har omöjliggjort HBs kandidatur till riksdagen 2022.

Jag antar att HBs egna val att inte ställa upp för omval beror på att möjligheterna att komma med på listan var små till obefintliga, därav ser det bättre ut att själv säga nej till att kandidera än att bli nekad till att göra det.

Jag tror M är kluvna. Bali är en röstmagnet, en agenda-sättare, Sveriges största politiska influencer (?). Samtidigt kontroversiell, konfliktsökande och hatad av både vänstern och inom högern av dem som tycker han tar för stor plats och är för frispråkig (och obscen). Han är som en politikens Mario Balotelli - otroligt talangfull och kan på egen hand avgöra matcher, men kan lika gärna sparka ner en lagkamrat, ta ett rött kort och visa fingret till publiken.

I Ms skor hade jag försökt behålla honom. Han är en kontroversiell figur absolut, men tror han smakar mer än han kostar på sikt. Jag hade inte velat testa att se hur mycket röster han hade dragit till MED, även om jag tror Bali-supportrarna överskattar hans impact hos Svensson-väljaren.

Svårt att se det dock. Riskfyllt för M att göra undantag för att få ha kvar Bali, fortfarande oklart om hans beteende varit omdömeslöst och moraliskt klandervärt - utöver det tydligt att Bali inom M har många fiender som vill se honom försvinna.

Vi har nog inte hört det sista här - även om inget brottsligt skett finns frågor om HBs vandel - var kontakten helt oskyldig? Vem var drivande i en eventuellt flirtig del av deras relation? Har han aktivt raggat på en 15-årig supporter som haft noll intresse, eller har han försökt hålla en klängig groupie på armslängds avstånd utan att be henne dra åt helvete? Har båda varit heta på gröten (och om så är fallet, är det något svenska väljare har ett skit med att göra? Om en 16-åring och en 34-åring ha en medgivande, ömsesidig sexuell relation - är det någon annans business?)

Tydligt är att en del människor tycker det är helt oacceptabelt att en vuxen man ens pratar med en 15-årig tjej, även om det är hon som tar kontakt. En mycket märklig inställning, som jag misstänker att de egentligen inte har - men de hatar Bali och då spelar ingenting någon roll.

De som verkligen inte står ut med Bali får vänta med att ropa hej dock.

Utan M-kopplet lär han ta ut svängarna ännu mer i sin retorik. Han är stekhet på opinionsmarknaden - många lär slåss om hans signatur. Kanske gör han som Arpi och startar sitt eget. Bulletin? MED? SD? SvD?

Lägg därtill att han skulle kunna få väldigt många dömda för förtal. Ett brott ungefär samma människor tyckte var horribelt när det begicks av Ebba Busch, för övrigt.

Jag tror inte på någon stor komplott men tajmingen på offentliggörandet av denna affär var troligen noga utvald i syfte att få bort honom ur riksdagen 2022.

Blir spännande att följa.
Citera
2021-10-03, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
HB var misstänkt för illegal posering av en minderårig flicka. För att det ska vara ett brott så ska dessa saker vara uppfyllda

1 Bilder av sexuell natur av flickan

2 Flickan, som var över 15 år när det hände, ska ha lidit skada av bilderna

Varken ett 1 eller 2 var uppfyllda.

Åklagaren har alltså inte bevisat att HB har begått brottet

Kan HB ha agerat olämpligt? Det vet inte.

Det vi vet är att han inte ska ställa upp i nästa riksdagsval. Det kan vara så att han har agerat olämpligt. Han kan också ha tröttnat eller blivit utköpta av partiet. Då han riskerar kosta mer än vad det smakar för partiet. Dvs upplever HB att vara en risk inför framtida val.

Slutligen HB är ingen pedofil! Det kan bara vara hos troll eller foliehattar, som har en hemmasnickrad definition av pedofili. HB grävde del av gropen själv. Då han syntes väldigt mycket i social media utan ha egentligen ha det skydd från partiet, som han skulle ha behövt. Hur som helst även om jag inte gillar hans stil, så tror jag att han kommer ha flera bra jobb i framtiden.
Bra skrivet!

Jag tycker helt ärligt att det är skamligt att se hur lågt vissa av hans meningsmotståndare är beredda att sjunka för att bevisa att han är pedofil, och således blir totalt karaktärsmördad i offentligheten. Man letar med nål och pincett efter varje litet halmstrå som kan tyda på något som är olämpligt, oavsett om det är extremt långsökt. Exempelvis att man försöker dra slutsatsen att det faktum att han haft kontakt med flickan, vilket är normalt bland Riksdagspolitiker att man har med ungdomar från ungdomsförbundet, skulle tyda på att det finns olämpligheter. Eller att man försöker trycka på att Hanif Bali troligtvis ljög om att han skulle ha bevis för att allt är en komplott mot honom. Oavsett hur det är med den saken så har det noll betydelse för om han skulle haft ett olämpligt beteende. Och allt detta handlar i grunden om att man inte gillar hans åsikter och därför vill straffa honom för dem. Vi har fler inlägg i tråden där vi sett hur folk gottar sig i detta eftersom de inte gillar hans åsikter. Man är alötså beredd att förstöra en människas liv enbart för att man inte tycker om hans åsikter... Det är jävligt skamligt!

Nu tycker jag visserligen inte att högern, min egen ideologiska hemvist, är bättre. När en sosse blev anklagad för våldtäkt var många högermänniskor väldigt snabba på att hoppa på honom och tyckte att det var helt rätt att nynazisterna i NMR hängde ut honom med namn och bild helt utan att han blivit dömd. Och allt detta berodde också på att de inte höll med hans åsikter. Samma sak när de hoppar på Stefan Löfvén för att han är svetsare. Det är ett patetiskt försök från högern att försöka sig på ett karaktärsmord på statsministern, vilket man gör för att man inte håller med honom.

Vart fan finns hedern när et kommer till politik? Ska vi börja hata varandra för att vi tycker olika? Ska vi börja avhumanisera människor vi tycker ha fel åsikter? Jag tycker att det är fullständigt skamligt!
Citera
2021-10-03, 08:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Bra skrivet!

Jag tycker helt ärligt att det är skamligt att se hur lågt vissa av hans meningsmotståndare är beredda att sjunka för att bevisa att han är pedofil, och således blir totalt karaktärsmördad i offentligheten. Man letar med nål och pincett efter varje litet halmstrå som kan tyda på något som är olämpligt, oavsett om det är extremt långsökt. Exempelvis att man försöker dra slutsatsen att det faktum att han haft kontakt med flickan, vilket är normalt bland Riksdagspolitiker att man har med ungdomar från ungdomsförbundet, skulle tyda på att det finns olämpligheter. Eller att man försöker trycka på att Hanif Bali troligtvis ljög om att han skulle ha bevis för att allt är en komplott mot honom. Oavsett hur det är med den saken så har det noll betydelse för om han skulle haft ett olämpligt beteende. Och allt detta handlar i grunden om att man inte gillar hans åsikter och därför vill straffa honom för dem. Vi har fler inlägg i tråden där vi sett hur folk gottar sig i detta eftersom de inte gillar hans åsikter. Man är alötså beredd att förstöra en människas liv enbart för att man inte tycker om hans åsikter... Det är jävligt skamligt!

Nu tycker jag visserligen inte att högern, min egen ideologiska hemvist, är bättre. När en sosse blev anklagad för våldtäkt var många högermänniskor väldigt snabba på att hoppa på honom och tyckte att det var helt rätt att nynazisterna i NMR hängde ut honom med namn och bild helt utan att han blivit dömd. Och allt detta berodde också på att de inte höll med hans åsikter. Samma sak när de hoppar på Stefan Löfvén för att han är svetsare. Det är ett patetiskt försök från högern att försöka sig på ett karaktärsmord på statsministern, vilket man gör för att man inte håller med honom.

Vart fan finns hedern när et kommer till politik? Ska vi börja hata varandra för att vi tycker olika? Ska vi börja avhumanisera människor vi tycker ha fel åsikter? Jag tycker att det är fullständigt skamligt!

Det hedrar dig, men det är vägen vi kommer gå.
Det finns en stor vattendelare i alla konflikter, och det är när man har män och kvinnor som först och främst ”sopar framför sin egen dörr”.

Man styr upp sin egen sida.
När dom inte finns längre, och det räcker med att en sida saknar det, för då kan inte längre den andra upprätthålla det längre heller.

Då är det kört.
Detta går igen i allt ifrån WW2 till Israel-Palestina, till Svensk kommunalpolitik.

Fördelar:
Saker, reformer, och förändringar sker snabbare.

Nackdelar:
Politiskt våld blir i olika grad legitimerat.
Citera
2021-10-03, 08:25
Medlem
Citat:
Bra skrivet!

Bra skrivet, Henke. Folk är för snabba med domar. Jag är inget fan av HB men rätt ska vara rätt.
Citera
2021-10-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nä, detta stämmer ju inte riktigt.

Jag har ju tidigare i en annan tråd visat förståelse för att folk delar bilder på sina egna barn i en ickesexuell kontext. Det tog du upp och jämför med att be om nakenbilder ifrån barn och påstår att jag är lika illa som jag anklagar Bali för att vara.
Jag är återigen osäker på om det var medvetet missförstånd för att göra en poäng eller om det berodde på oförmåga att skilja ickesexuell kontext ifrån sexuell kontext.

Sen drog du ju upp massor med andra saker om att jag skulle vara rasist och annat trams, helt utan att bemöta sakfrågan. Så nu ljög du faktiskt.

Varför är det så viktigt att försvara ett uppenbart äckel?
Spelar juridiken verkligen så stor roll?
Är det inte ganska äckligt att han groomar småtjejer, även om det inte är olagligt?
Eftersom du inte läser hela inläggen du svarar så missade du detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheterhenrik
Enda gången jag hoppar på en person är om denna hoppar på mig som person.
Minns du hur du hoppade på mig som person och påstod att jag försvarade pedofili eftersom jag hävdade att man måste ha bevis innan man dömer honom?

Ja, varför ska man försvara ett äckel som visar upp nakenbilder på sina barn offentligt? Varför skulle man försvara ett äckel som våldtagit och tafsat kvinnor? Ja, det är en bra fråga du kanske skulle vara så god att svara på eftersom jag har sparat inlägg där du gjort det?

Och för sakens skull kanske du skulle kunna vara så god att visa upp bevis på dina påståenden om att han skulle groomat tjejen? Nu pratar vi inte rykten du hört på internet (nödvändigt att påpeka eftersom du är totalt efterbliven när det kommer till källkritik) utan objektiva och konkreta belägg. Shoot!
Senast redigerad av JagheterHenrik 2021-10-03 kl. 08:33.
Citera
2021-10-03, 08:49
Medlem
Citat:
Fint Pusher.

Sorry om jag var dryg mot dig förut, det var dumt av mig!

Ingen fara. Förtjänade nog det

Lite till tråden topic:

Är det helt kört för HB i M nu? Att fallet skulle bli nedlagt hos Polisen var ganska självklart men vad händer nu? Han är ju trots allt populär bland många.
Citera
2021-10-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Tror du behöver läsa om det jag skrev en gång till, har aldrig sagt att det är din fantasi.

Vad bra att du har kommit till punkten att det bara är ett påstående från flickans sida, alltså behöver det inte stämma överhuvudtaget.
Det var inte heller dig jag skrev till. Draken påstod att det var min fantasi, så svarade jag på det. Då hoppade du upp som en förvirrad gubben i lådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in