Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-03, 19:14
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ok, för vissa är vanlig vänlighet att anse som flirt. I Hanif fall vet vi ingenting så det låter konstigt att anta att han flirtat med henne.

För mig är den avgörande stötestenen att inget alls har hänt så alla spekulationer om att han faktiskt ville ligga etc är helt irrelevanta när man ska avgöra någons moral. Ibland kanske jag för att vilja mörda någon som jag blir upprörd över i stundens hetta men något jag aldrig skulle göra men det är inte rimligt att jag blir dömd för varken mord eller tankebrott.
Att över huvud taget ha privat kontakt med barn som vuxen (utan föräldrarnas vetskap) är i ett normativt samhälle sedan minst 100 år tillbaks en riktigt skev grej. Att det skulle vara acceptabelt helt plötsligt i och med att massor av pedofilaraber kommit in i landet, som kanske hanif bali tänker djupt undermedvetet, tar jag som osannolikt.

Alltså, tar det igen: Att som vuxen människa i ett modern samhälle ha kontakt med barn utan föräldrars vetskap, är etiskt & moraliskt tvetydigt. Att som politiker ha denna kontakt (sexuell eller inte ... även om nu flickan ämnade att det skulle bli sexuellt) utan att vidare ställa frågan om det är korrekt förehavande, är direkt olämpligt. Sedan fanns det 100 andra punkter som gjorde att det blev fel va?
Senast redigerad av GoUoD 2021-10-03 kl. 19:17.
Citera
2021-10-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja det har givetvis alltid en viss opassande aspekt, också i vardagen, eftersom en minderårig inte är
lika utvecklad som en dubbelt så gammal vuxen och därför har alltid den vuxna ett ansvar att vara försiktig.

För en förtroendevald offentlig makthavare så är det inte bara olämpligt utifrån den aspekten
utan också utifrån en risksituation och i det här fallet också att flickan var medlem i MUF
och därför inom partiet var i beroendeställning till Hanif Bali, med sin högre makt och position inom Moderaterna.

Hanif Bali försöker i efterhand givetvis göra lite damage control och efterhandskonstruera,
på samma sätt som säkerligen många andra hade gjort i hans situation.

Fast hans förklaringar går dock inte helt ihop och håller ju inte riktigt fullt ut.

För om han verkligen inte hade något som helst intresse för flickan ifråga,
varför bjöd han då in henne privat vid flera tillfällen och varför skickades den där flörten på Tinder?

För om det enbart är läxhjälp man vill erbjuda och ingenting annat, då behöver man väl inte göra det genom en dejtingapp.
Återigen, vad har du för konkret fakta att han sökte kontakt med flickan? Du hävdar en massa saker men du kan aldrig presentera exakt var du får din fakta ifrån, så nu är det hög tid att du visar varifrån du fått din information ifrån. Om du nu mot förmodan skulle ha någon konkret fakta så undrar jag varför du inte gått till polisen med det? Eller åtminstone kvällstidningarna, så det blev offentligt?
Citera
2021-10-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Att över huvud taget ha privat kontakt med barn som vuxen (utan föräldrarnas vetskap) är i ett normativt samhälle sedan minst 100 år tillbaks en riktigt skev grej. Att det skulle vara acceptabelt helt plötsligt i och med att massor av pedofilaraber kommit in i landet, som kanske hanif bali tänker djupt undermedvetet, tar jag som osannolikt.

Alltså, tar det igen: Att som vuxen människa i ett modern samhälle ha kontakt med barn utan föräldrars vetskap, är etiskt & moraliskt tvetydigt. Att som politiker ha denna kontakt (sexuell eller inte ... även om nu flickan ämnade att det skulle bli sexuellt) utan att vidare ställa frågan om det är korrekt förehavande, är direkt olämpligt. Sedan fanns det 100 andra punkter som gjorde att det blev fel va?
Ställer samma fråga till dig: exakt vad har du för konkreta bevis för att Hanif Bali sökte kontakt med flickan? Fram med det!
Citera
2021-10-03, 19:19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ställer samma fråga till dig: exakt vad har du för konkreta bevis för att Hanif Bali sökte kontakt med flickan? Fram med det!
Sökt kontakt? De har haft kontakt, har de inte?
Jag är tämligen säker att flickan på ett eller annat sätt tagit/sökt kontakt först, men att besvara denna som vidare renderar i hemmakväll talar väl för sig själv?

Nu har jag inte tittat på loggar och dylikt, vet inte ens om det framkommit sådant. Men om Hanif Bali är helt reko i detta så skulle total transparens vara till hans fördel, för att ens ha en chans att få vara kvar i politiken.
Citera
2021-10-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför erbjuder man en ung obekant flicka läxhjälp överhuvudtaget? Det är ganska uppenbart att HB hade annat i kikaren än enbart läxhjälp.

Jag hade liksom inte haft några som helst problem att helt köpa den förklaringen med läxhjälp om det inte hade varit för
bland annat några av de faktorer jag nämnde tidigare.

Enbart läxhjälp behöver inte erbjudas genom dejtingappar och en superflört på Tinder till en 15 åring.

Och enbart läxhjälp behöver inte och kräver inte att man ska fortsätta chatta privat fram och tillbaka
i flera månader genom Instagram och Snapchat.

Likaså behöver inte enbart läxhjälp genomföras i det egna privata hemmet hos den vuxna äldre, i soffan,
med exakt samma flicka som man då händelsevis tidigare chattat med i flera månader och skickat flört till.

De ovanstående faktorerna är exempel på sådant som gör att bortförklaringen från Hanif Bali
inte går ihop och inte håller riktigt fullt ut.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-03 kl. 19:28.
Citera
2021-10-03, 19:28
Medlem
Citat:
Jag är tämligen säker att flickan på ett eller annat sätt tagit/sökt kontakt först, men att besvara denna som vidare renderar i hemmakväll talar väl för sig själv?

Nu har jag inte tittat på loggar och dylikt, vet inte ens om det framkommit sådant. Men om Hanif Bali är helt reko i detta så skulle total transparens vara till hans fördel, för att ens ha en chans att få vara kvar i politiken.
Gäsp... Tycker du att det är konstigt att en Riksdagspolitiker har kontakt medlemmar ur ungdomsförbundet? Du känner till att Olof Palme hade kontakt med Anna Lindh och Mona Sahlin? Du känner till att Thorbjörn Fälldin hade kontakt med Maud Olofsson under hennes ungdomsår? Och du känner till att samtliga partier i Sveriges riksdag har nära kontakt med deras ungdomsförbund? Att ha kontakt bevisar ungefär noll. Frågan är snarare huruvida denna kontakt är olämplig, och det är upp till er att bevisa.

Så fram med objektiva belägg nu för jag börjar tröttna på att ni påstår en jävla massa utan att ha belägg för det.

Edit: Visa helst upp objektiva belägg för att de haft en hemmakväll tillsammans, för det är så pass anmärkningsvärt att det kräver bevis
Senast redigerad av JagheterHenrik 2021-10-03 kl. 19:34.
Citera
2021-10-03, 19:32
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Det finns barn och så finns det barn. En 16-åring har i regel frigjort sig på pass mycket att de knappast ber mamma och pappa om lov om de får träffa någon. Den vuxne ber nog knappast heller om lov om de gör något som är harmlöst som att hjälpa till med något av det enklare slaget. Det är så det normativa samhället ser ut. Motsatsen är strikta moralkoder som talibanerna praktiserar.
Citera
2021-10-03, 19:37
Medlem
Citat:

Ja givetvis, det är ju lite svårt att inte ha kontakt om man har chattat fram och tillbaka i flera månader.

Det är också lite svårt att ha inte ha kontakt om man har träffats privat vid antal tillfällen
och minst en av de privata träffarna skedde hemma privat hos Hanif Bali i hans soffa.

För jag har mycket svårt att tro att den minderåriga flickan skulle ha brutit sig in hemma hos Hanif Bali
emot hans vilja och sedan suttit ihop med honom i hans soffa.

Hur skulle det då ha gått till, kan man undra, har flickan krossat ett fönster och gjort inbrott hemma hos Hanif Bali
och varför polisanmäldes inte det inbrottet då?

Det är ganska uppenbart att Hanif Bali givetvis visst haft en hel del kontakt med flickan
och likaså även välkomnat henne in i hemmet.

Den här bortförklaringen och efterhandskonstruktionen om att han skulle ha varit helt ointresserad håller ju bevisligen inte.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-03 kl. 19:40.
Citera
2021-10-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ja givetvis, det är ju lite svårt att inte ha kontakt om man har chattat fram och tillbaka i flera månader.

Det är också lite svårt att ha inte ha kontakt om man har träffats privat vid antal tillfällen
och minst en av de privata träffarna skedde hemma privat hos Hanif Bali i hans soffa.

För jag har mycket svårt att tro att den minderåriga flickan skulle ha brutit sig in hemma hos Hanif Bali
emot hans vilja och sedan suttit ihop med honom i hans soffa.

Hur skulle det då ha gått till, kan man undra, har flickan krossat ett fönster och gjort inbrott hemma hos Hanif Bali
och varför polisanmäldes inte det inbrottet då?

Det är ganska uppenbart att Hanif Bali givetvis visst haft en hel del kontakt med flickan
och likaså även välkomnat henne in i hemmet.

Den här bortförklaringen och efterhandskonstruktionen om att han skulle ha varit helt ointresserad håller ju bevisligen inte.
Och vart är alla dessa bevis för att de chattat och att de satt ihop i hans soffa?
Citera
2021-10-03, 19:46
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Måste man vara intresserad av någon för att umgås? Jag själv hade i mina tonår vänner som var betydligt äldre. En del träffade jag privat. Enligt dina fria fantasier så är ett vänskapligt möte alltid präglat av sexuell lust hos den som är äldre? Intressant.

Om det bevisligen inte håller så har du då givetvis bevis för denna smaskiga story du så lidelsefull målar upp.
Senast redigerad av Thelonegunman 2021-10-03 kl. 19:56.
Citera
2021-10-03, 20:07
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det finns barn och så finns det barn. En 16-åring har i regel frigjort sig på pass mycket att de knappast ber mamma och pappa om lov om de får träffa någon. Den vuxne ber nog knappast heller om lov om de gör något som är harmlöst som att hjälpa till med något av det enklare slaget. Det är så det normativa samhället ser ut. Motsatsen är strikta moralkoder som talibanerna praktiserar.
Det är korrekt, det finns barn sedan finns det ungdomar (liksom vissa behandlas som barn hela sina liv av sina föräldrar). Att en ungdom gjort sig fri från sina föräldrar gör det inte mer rätt moraliskt och etiskt att ha kontakt med denne som en vuxen människa, d.v.s. inte genom sina vårdnadshavare?

Bara för att barnet försöker frigöra sig så får den ändå inte ränna runt på stan och supa va?
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Gäsp... Tycker du att det är konstigt att en Riksdagspolitiker har kontakt medlemmar ur ungdomsförbundet? Du känner till att Olof Palme hade kontakt med Anna Lindh och Mona Sahlin? Du känner till att Thorbjörn Fälldin hade kontakt med Maud Olofsson under hennes ungdomsår? Och du känner till att samtliga partier i Sveriges riksdag har nära kontakt med deras ungdomsförbund? Att ha kontakt bevisar ungefär noll. Frågan är snarare huruvida denna kontakt är olämplig, och det är upp till er att bevisa.

Så fram med objektiva belägg nu för jag börjar tröttna på att ni påstår en jävla massa utan att ha belägg för det.

Edit: Visa helst upp objektiva belägg för att de haft en hemmakväll tillsammans, för det är så pass anmärkningsvärt att det kräver bevis
Brukade dessa brevväxla med Palme och träffa honom enskilt i hans hem utan hans fru eller barns närvaro? Jämför inte en stor man med en liten man är du så vänlig.
Vem är då detta barn och vad är hennes bravur inom politiken hitills?
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han var körd i samma ögonblick som han kritiserade Carl Bildt.
Man ska vandra jävligt försiktigt i närheten av Bilderbergargruppen och NWO (Rockafella homeboys) om man vill behålla ett publikt anseende intakt..
Senast redigerad av GoUoD 2021-10-03 kl. 20:13.
Citera
2021-10-03, 20:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det är korrekt, det finns barn sedan finns det ungdomar (liksom vissa behandlas som barn hela sina liv av sina föräldrar). Att en ungdom gjort sig fri från sina föräldrar gör det inte mer rätt moraliskt och etiskt att ha kontakt med denne som en vuxen människa, d.v.s. inte genom sina vårdnadshavare?

Bara för att barnet försöker frigöra sig så får den ändå inte ränna runt på stan och supa va?
Är det du som bestämmer de etiska reglerna? Jag försöker tänka mig tillbaka till när jag var 17 år och umgicks med några som var en bra bit över 20. Vi kände varandra för att vi verkade inom samma intresseförening så det föll sig naturligt vilket jag kan tänka mig är förhållandet mellan vissa politiker och dess ungdomsförbund. Det måste inte vara något konstigt eller sexuellt. I alla fall mina erfarenheter visade på fullkomligt normala vänskapsrelationer över åldrar och över dina påhittade normer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in