Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-03, 20:19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Är det du som bestämmer de etiska reglerna? Jag försöker tänka mig tillbaka till när jag var 17 år och umgicks med några som var en bra bit över 20. Vi kände varandra för att vi verkade inom samma intresseförening så det föll sig naturligt vilket jag kan tänka mig är förhållandet mellan vissa politiker och dess ungdomsförbund. Det måste inte vara något konstigt eller sexuellt. I alla fall mina erfarenheter visade på fullkomligt normala vänskapsrelationer över åldrar och över dina påhittade normer.
Bra bit över 20 och "lika gamla som mina föräldrar" är två vitt skilda generationer förstår du inte det? Jag har också hängt med folk 10år äldre än mig när jag var barn..
När jag växte upp så var det i alla fall en ögonhöjare om en 34åring umgicks med ett barn. Så har det nog alltid varit, idag är man dock mer nedtonad, "Lowkey" kring det. Förr i tiden var det sannolikt direktkonfrontation då samhället var mindre.

Men nej, det är inte jag som bestämmer etik och moral. Det är samhällets normer som dikterar dessa delvis. Den är långtgående sprungen ur tradition som är s.k. svensk. Det är därför just en arab får detta drev mot sig.
Citera
2021-10-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Brukade dessa brevväxla med Palme och träffa honom enskilt i hans hem utan hans fru eller barns närvaro? Jämför inte en stor man med en liten man är du så vänlig.
Vem är då detta barn och vad är hennes bravur inom politiken hitills?
Vilka bevis har du på att de chattade och att Hanif Bali bjöd in henne till hans hem utan att hans fru var hemma? Visa upp dem!
Citera
2021-10-03, 20:32
Medlem
Mr.Swedens avatar
Ajaj. Flera insändare här luktar definitivt surt av mellanösternkultur, halalslakt och dålig underlivshygien.

Var ligger egentligen problemet med att Hanif Bali hjälpte en 16 åring med studierna?
Den store pedofilen själv tyckte ju att flickebarn under 10 år var lovligt byte. Vad den lille flickstackarn fick studera i närbild vill en frisk människa inte ens tänka på.
Citera
2021-10-03, 20:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Bra bit över 20 och "lika gamla som mina föräldrar" är två vitt skilda generationer förstår du inte det? Jag har också hängt med folk 10år äldre än mig när jag var barn..
När jag växte upp så var det i alla fall en ögonhöjare om en 34åring umgicks med ett barn. Så har det nog alltid varit, idag är man dock mer nedtonad, "Lowkey" kring det. Förr i tiden var det sannolikt direktkonfrontation då samhället var mindre.

Men nej, det är inte jag som bestämmer etik och moral. Det är samhällets normer som dikterar dessa delvis. Den är långtgående sprungen ur tradition som är s.k. svensk. Det är därför just en arab får detta drev mot sig.
Det är inte lätt att veta var den skarpa gränsen går mellan när det är ok att umgås vänskapligt av er moralpräster. Har du en tabell när gråzonen övergår till blinkande rött?
När du säger barn tänker jag främst på, säg en 5 - 12 åring och om en sådan umgås med en 34 åring sticker ju det ut om det inte är barnvakten då (eller det kanske också är olämpligt?). Ett 16 åring barn på tröskeln att bli vuxen är inte lika konstigt och speciellt inte om de är medlemmar av samma parti då kontakt blir naturligt. Det är nog många ledare inom olika rörelser som haft yngre adepter som de handleder/lär osv. Tror snarare att det är rörelser som metoo som gör att allt umgänge mellan kön blir suspekt och "olämpligt". Det verkar vara en ny norm att män i större utsträckning vågar ha mindre med det kvinnliga könet att göra. Inte undra fan på det.

Eftersom både Hanif och flickan har iranskt ursprung (inte arabiskt) så kanske de missat denna ursvenska konservativa sedvänja om umgänge i åldrarna?
Citera
2021-10-03, 20:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Haha nej, för det finns inga källor på det, annat än ett anonymt inlägg här på flashback ifrån ett konto som endast var 1 månad gammalt
Den av oss som först träffar Ario kan passa på att fråga. Det blir nog inte jag.
Citera
2021-10-03, 20:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja givetvis, det är ju lite svårt att inte ha kontakt om man har chattat fram och tillbaka i flera månader.

Det är också lite svårt att ha inte ha kontakt om man har träffats privat vid antal tillfällen
och minst en av de privata träffarna skedde hemma privat hos Hanif Bali i hans soffa.

För jag har mycket svårt att tro att den minderåriga flickan skulle ha brutit sig in hemma hos Hanif Bali
emot hans vilja och sedan suttit ihop med honom i hans soffa.

Hur skulle det då ha gått till, kan man undra, har flickan krossat ett fönster och gjort inbrott hemma hos Hanif Bali
och varför polisanmäldes inte det inbrottet då?

Det är ganska uppenbart att Hanif Bali givetvis visst haft en hel del kontakt med flickan
och likaså även välkomnat henne in i hemmet.

Den här bortförklaringen och efterhandskonstruktionen om att han skulle ha varit helt ointresserad håller ju bevisligen inte.
"antal tillfällen" = 3 tillfällen, varav en var ett offentligt framträdande.

Dina försök till lingvistisk krigföring blir allt mer komiska.
Citera
2021-10-03, 20:48
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Varför är det så viktigt att försvara ett uppenbart äckel?
Spelar juridiken verkligen så stor roll?
Är det inte ganska äckligt att han groomar småtjejer, även om det inte är olagligt?
Nu hittar du på igen. Det finns inget som tyder på att han groomar småtjejer.
Citera
2021-10-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Om du flörtar tillbaka med en 15åring? Ja.

Ja i alla fall särskilt om den 15 åringen, oavsett flicka eller pojke, också är i en viss beroendeställning, eller riskera hamna där,
för då kan det uppstå problem.

De flesta arbetsplatser, företag, klubbar, organisationer, partier, skolor, med flera, har givetvis den typen av riktlinjer
att man bör undvika sådant.

Hade Hanif Bali bara varit en vanlig privatperson alternativt flörtat med någon annan flicka utanför MUF, helst myndig,
då hade skadan kanske blivit lite mindre.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-03 kl. 20:58.
Citera
2021-10-03, 20:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ja i alla fall särskilt om den 15 åringen, oavsett flicka eller pojke, också är i en viss beroendeställning,
för då kan det uppstå problem.

De flesta arbetsplatser, företag, klubbar, organisationer, partier, skolor, med flera, har givetvis den typen av riktlinjer
att man bör undvika sådant.

Hade Hanif Bali bara varit en vanlig privatperson alternativt flörtat med någon annan flicka utanför MUF, helst myndig,
då hade skadan kanske blivit lite mindre.
Vad menar du ens med "beroendeställning"? Den lagen existerar inte längre och förutsätter att ett brott begåtts, inte att man har flirtat.
Senast redigerad av Thelonegunman 2021-10-03 kl. 20:56.
Citera
2021-10-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Vad menar du ens med "beroendeställning"? Den lagen existerar inte längre och förutsätter att ett brott begåtts, inte att man har flirtat.

Ja men då har du nog kanske missförstått syftet med de riktlinjer mellan minderåriga och vuxna
som finns på arbetsplatser, företag, klubbar, organisationer, partier och skolor.

Det främsta syftet är att förhindra att en besvärlig eller olämplig situation ska kunna uppstå
och det behöver inte ens alltid vara någonting direkt brottsligt som avses med olämplig situation.

En arbetsplats, ett företag, ett politiskt parti, en skola, kan allihopa drabbas av högst allvarliga problem
som resultat av ifall det förekommer inbördes intima eller olämpliga kontakter
mellan en minderårig och en vuxen i högre maktposition.

Den typen av problem och situationer som kan då kan tänkas uppstå kan vara mycket allvarliga, oönskade och skadliga
utan att det för den sakens skull måste vara någonting direkt brottsligt.

Också Moderaterna anser att det kan bli ett allvarligt problem om det exempelvis sker inom Moderaterna eller MUF.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-03 kl. 21:09.
Citera
2021-10-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Tack för den initierade inblicken i dessa perverterade människors mörka inre. Rena skräckfilmen. Det är sannerligen tur att man nu av allt att döma fått yxmördare Bali att backa från att kandidera i framtida val.

Jag ser fram emot lika djuplodande analyser av vad det är för psykiska störningar som får våra politiker att överösa landet med bidragskrävande asylmissbrukare, anordna flaggviftning och parader för att fira att folk med sexuella störningar har perverterat sex med varandra, och slösa miljarder av skattebetalarnas pengar på meningslösa krig i Afghanistan och Libyen bara för att vara USA till lags. Iofs ganska futtiga samhällsproblem i jämförelse med att Bali eventuellt möjligen kanske, eller åtminstone potentiellt, har varit lite betuttad i en något yngre politikerkollega och möjligen eventuellt någon gång sagt något till henne som skulle kunna tolkas som på gränsen till lite gubbsjukt; men ändå.

Du gör politik av min analys, men allt är inte politik.
Senast redigerad av Magmunnen 2021-10-03 kl. 21:21.
Citera
2021-10-03, 21:20
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ja men då har du nog kanske missförstått syftet med de riktlinjer mellan minderåriga och vuxna
som finns på arbetsplatser, företag, klubbar, organisationer, partier och skolor.

Det främsta syftet är att förhindra att en besvärlig eller olämplig situation ska kunna uppstå
och det behöver inte ens alltid vara någonting direkt brottsligt som avses med olämplig situation.

En arbetsplats, ett företag, ett politiskt parti, en skola, kan allihopa drabbas av högst allvarliga problem
som resultat av ifall det förekommer inbördes intima eller olämpliga kontakter
mellan en minderårig och en vuxen i högre maktposition.

Den typen av problem och situationer som kan då kan tänkas uppstå kan vara mycket allvarliga, oönskade och skadliga
utan att det för den sakens skull måste vara någonting direkt brottsligt.

Också Moderaterna anser att det kan bli ett allvarligt problem om det exempelvis sker inom Moderaterna eller MUF.
Nu är jag inte så juridiskt bevandrad måste jag medge men rubriceringen ”sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning” verkar inte längre existera. Och när den fanns verkade den avse fall med sexuell förbindelse och beviskraven var stränga då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in