Citat:
Ursprungligen postat av
MuscleShark
Självklart har jag gjort det. Jag är uppväxt och bott på landet i stort sett hela mitt liv.
Kött och grädde? Beroendeframkallande? Nej det kan jag inte hålla med om, och har heller aldrig hört den diskussionen förut.
Socker, koffein och andra stimulanter däremot är beroendeframkallande.
Om nu vegansk mat fungerar så utmärkt som du säger så är det väldigt konstigt att dom flesta slutar efter en tid. Eller du kanske menar på att dom gör det fel? I såna fall verkar denna typ av kost väldigt avancerad eftersom att så pass många misslyckas.
Energi som håller länge får jag personligen iaf från fetter. Lax, ägg, kött osv.
För snabb energi som förbrukas fort funkar ris, pasta, potatis, frukt.
Men dessa ser jag mer som ett komplement. Inget som jag kan endast leva på.
Skulle jag bara äta exempelvis ris, pasta, potatis så skulle jag bli hungrig och orkeslös efter någon timma igen.
Människan är omnivor.
Nu är det dock så här att Schimpansen är våran närmaste släkting.
Schimpanser jagar och äter köttet från bla andra primater, men även antiloper. Där till står ägg, insekter osv på menyn.
Schimpansen är som människan allätare.
Man kan inte jämföra människa med gorilla.
Schimpansen är extremt ondskefulla och har fått smak för kött som människor.
Många människor är också det. Bisarrt och groteskt. Det kan väl du inte ha missat?
Jag köper att människor är omnivorer i viss utsträckning men vi kan inte ens fånga djur eller äta djuren som de är. Vi måste tillaga det så att vi inte blir allvarligt sjuka eller dör.
Björnar är omnivorer.
Är inte vegan idag. Jag har inte mycket energi för att vara engagerad i köket. Så ibland äter jag ägg och vissa mejeriprodukter eftersom vegetariskt ofta innehåller det.
Men jag ska återgå till vegan sen.
Jag gjorde flera hälsoundersökningar. Bästa av värden så jag vet till hundra procent att det går.
Kött är inte bra för hjärtat då det innehåller kolesterol. Det innebär att det blockerar blodkärl så jag rekommenderar att inte äta det varje dag. Man gör skillnad om man äter grönt en dag i veckan.
Då får du lära dig nånting nytt idag. Jag visste inte detta för fem år sedan men jag märkte detta själv. Kött och mjölk är beroendeframkallande. Jag tror att du förstår det. Vem vill vara utan den goda smaken? Va?
Mjölk innehåller ämnen som inte står på förpackningen. Det är beroendeframkallandes. Det är bra affärsidé.
"Casomorphin, this opiate-like peptide produced by cow's milk, "is also responsible for triggering pseudo-allergic reactions," and other abnormalities seen in crib death. And moreover, similar to morphine, they delay the gastric emptying time, and so may increase the risk of infants refluxing stomach content back up into their lungs.”
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Casomorphin
Innehåller även morfin. ”Casomorphin” (kan inte stavningen på svenska) är mer beroendeframkallande än morfin. Det är inget vi får lära oss.
Prova att vara utan mjölkprodukter i en månad så ska du få se.
Har du sett denna? Detta är humor! Säg till när du har sett klippet.
https://youtu.be/FM95_k9onEc