2021-10-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Från din första länk:

Det yttersta beviset på att vi är själva studien för att se hur säkra vaccinen är. Man utvärderar vaccinet allt eftersom skadorna uppstår och justerar därefter sina rekommendationer.

Ett pris den som står först i ledet får betala. Listan på biverkningar riskerar att bli lång

Ja jag tror inte farmakologin alls är utredd jämför med typ alvedon där ser man exakt biverkningar hur organen påverkas och hur läkemedlet distribueras i kroppen.. finns ingenting om detta med covid vaccinen..
2021-10-07, 19:12
Medlem
Grattis till alla som vaxxat er med spikproteinet:

https://www.biorxiv.org/content/10.1....423721v2.full
In conclusion, although more investigation being needed to definitively prove the harmful effects of the S protein on the heart PCs and associated microvasculature in vivo, this work suggests that fragments of the S protein may elicit vascular cell dysfunction through CD147, independently from the infection. This mechanism has the potential to spread cellular and organ injury beyond the infection sites and may have important clinical implications. For instance, in patients with disrupted endothelial barrier and increased vascular permeability due to underlying diseases, such as hypertension, diabetes, and severe obesity, S protein molecules could easily spread to the PC compartment and cause, or exacerbate, microvascular injury. Blocking the CD147 receptor may help protect the vasculature of the most vulnerable patients from infection and the collateral damage caused by the S protein.
2021-10-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ursprungligen postat av shoottheelks
Experimental vaccine death rate for Israel’s elderly 40 times higher than COVID-19 deaths

Pfizer's vaccine killed ‘about 40 times more (elderly) people’ and ‘260 times’ more of the young than ‘what the COVID-19 virus would have claimed in the given time frame.’

https://www.lifesitenews.com/news/ex...s-researchers/

Original artikeln: https://www.nakim.org/israel-forums/...tening_picture

Vart har de räknat fel?

Räknat fel har de garanterat inte gjort, men de väljer och vrakar mellan vad de jämför. De väljer aktivt ut äpplen och päron för att kunna komma fram till "rätt" resultat.

Om du nu ska jämföra dödsfall bland vaccinerade och icke vaccinerade så bör du rimligen sikta på att jämföra likvärdiga grupper. Dels se till att man jämför samma ålderskategori/sjukdomsbakgrund och sedan jämföra döda bland den vaccinerade gruppen och döda bland en motsvarande grupp som genomgått en naturlig infektion. Men det gör man inte här, man ställer två siffor mot varandra som inte har med varandra att göra och vips så har man trollat fram en uppseendeväckande siffra!

Under den treveckorsperioden man jämför så dog det alltså fler gamla och sköra bland vaccinerade (oavsett anledning) än det dog icke vaccinerade av covid. I vilket universum är det ens i närheten av en relevant jämförelse?

Det riktigt roliga är att man plockar siffran över döda av covid från en jämförelse mellan vaccinerade och icke vaccinerade som visar att vaccinet ger ett skydd på 94,3% i den berörda åldersgruppen (65+)
Senast redigerad av Frispel2 2021-10-07 kl. 19:31.
2021-10-07, 19:31
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Snälla det står med stora bokstäver på fda.org dvs amerikanska livsmedelsverket.

https://www.fda.gov/news-events/pres...vid-19-vaccine

För övrigt Väst världens mest mäktiga inflytande på vilka läkemedel vi får i Europa och en sjuhellvetes massa korumption.
"Snälla"..? Är det inte bättre att du läser slutrapporten innan du gör bort dig igen. Och igen. Och igen?
Jag förtydligar mig; LÄS slutrapporten innan du gör bort dig.
Jag förtydligar mig igen; LÄS slutrapporten innan du gör bort dig.
Jag förtydligar mig återigen; LÄS slutrapporten innan du gör bort dig.

Av de 2,489 armarna som deltog i det försök där man ämnade utröna säkerhet och effektivitet vid administrering av mRNA-1273 (Modernas COVID-vaccin) så var det EN person som drabbades av en anafylaktisk chock som klassades som av andra graden - den reaktionen bedömdes efter utredning INTE vara orsakad av vaccinet utan av en nötallergi.

Citat:
Unsolicited adverse events up to 28 days after any injection were more frequent in the mRNA-1273 group (20.5%) than in the placebo group (15.9%) (Table S3); the most common events in the mRNA-1273 group were injection-site lymphadenopathy (in 4.3%) and headache (in 2.4%). Adverse events that were considered by the investigators to be related to the vaccine or placebo within 28 days were reported by 12.6% participants in the mRNA-1273 group and 5.8% in the placebo group. One participant had a medically attended adverse event of grade 2 anaphylaxis to tree nuts on day 21 after the second injection of mRNA-1273 that was considered by the investigators to be unrelated to the vaccine. No deaths, MIS-C, or adverse events of special interest occurred. No cases of myocarditis or pericarditis have been reported at the time of this report.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2109522

Jag upprepar mig igen; LÄS slutrapporten innan du gör bort dig. Igen. Och igen. Och igen. Och igen. Och igen....
2021-10-07, 21:23
Medlem
Biotechinvs avatar
Källa: Folkhälsomyndigheten, Socialstyrelsen och Läkemedelsverket.
Åldersgrupp
10-19 / 20-29
Totalt_antal_fall
159 209 / 202 399
Totalt_antal_intensivvårdade
53 / 212
Avlidna
4 / 25
Av dessa har 60% en eller flera underliggande sjukdomar.

Risk att drabbas av allvarlig biverkning efter vaccinering, handlagda rapporter från läkare:
Ålder 10-19 Pfizer 38st 0.02% / Moderna 29st 0.02%.
Ålder 20-29 Pfizer 224st 0.11% ! / Moderna 72st 0.04%.

Vad är en allvarlig biverkning?
En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

Fler som drabbas av allvarliga biverkningar efter vaccinering än genomgången covidinfektion i denna åldersgrupp!
Senast redigerad av Biotechinv 2021-10-07 kl. 21:53.
2021-10-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
"Snälla"..? Är det inte bättre att du läser slutrapporten innan du gör bort dig igen. Och igen. Och igen?
Jag förtydligar mig; LÄS slutrapporten innan du gör bort dig.
Jag förtydligar mig igen; LÄS slutrapporten innan du gör bort dig.
Jag förtydligar mig återigen; LÄS slutrapporten innan du gör bort dig.

Av de 2,489 armarna som deltog i det försök där man ämnade utröna säkerhet och effektivitet vid administrering av mRNA-1273 (Modernas COVID-vaccin) så var det EN person som drabbades av en anafylaktisk chock som klassades som av andra graden - den reaktionen bedömdes efter utredning INTE vara orsakad av vaccinet utan av en nötallergi.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2109522

Jag upprepar mig igen; LÄS slutrapporten innan du gör bort dig. Igen. Och igen. Och igen. Och igen. Och igen....

Tyckte du pratade om emergency use av vaccinen inte allergier och biverkningar?
2021-10-08, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra

In conclusion, although more investigation being needed to definitively prove the harmful effects of the S protein on the heart PCs and associated microvasculature in vivo, this work suggests that fragments of the S protein may elicit vascular cell dysfunction through CD147, independently from the infection. This mechanism has the potential to spread cellular and organ injury beyond the infection sites and may have important clinical implications. For instance, in patients with disrupted endothelial barrier and increased vascular permeability due to underlying diseases, such as hypertension, diabetes, and severe obesity, S protein molecules could easily spread to the PC compartment and cause, or exacerbate, microvascular injury. Blocking the CD147 receptor may help protect the vasculature of the most vulnerable patients from infection and the collateral damage caused by the S protein.

Perfekt info för dom som vaxxat sig - dom får "en del" av spikeproteinet, folk som ej vaxxat sig får fulla dealen och leder till de din länk bra info mer anledning till vaccin.
2021-10-08, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra

Tack för länken! I stället för att räkna hur många myokarditer som inträffat med respektive vaccin ( i biverkningsregister med osäkert antal registrerade biverkningar) bör man kanske tänka på att både Moderna och Pfizer bygger på samma princip - spikproteinet - bättre att stoppa bägge för alla unga och invänta nya bättre vacciner för dem. Det finns ju andra proteinbaserade vacciner på gång som inte bygger på spikproteinet.
2021-10-08, 07:16
Medlem
Även Tegnell antydde ju faktiskt igår att det kan vara bättre att vänta på bättre vaccin och rapporter från EU håll innan man ger mer vaccin till de under 30 år ! Känns som FhM vet saker de inte går ut med ....
2021-10-08, 07:28
Medlem
Man bli förvånad över hur experter uttrycker sig...enligt dessa experter ändrar man och korrigerar och säger att systemet fungerar utmärkt. Sanningen är att man navigerar i okänd terräng och rättar sig efter det som gäller för stunden men vet ingenting om hur det ser ut om 2 år...
2021-10-08, 07:53
Medlem
Obskyrdelfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Citat: "- Det er langt mer enn hva vi er vant til, så det er helt klart at helsepersonell og privatpersoner har tatt oppfordringen om å melde ifra, utdyper han."

Anmälningsbenägenheten är större än för Alvedon.

Wow. Ser att de startar upp en ny utredning ang kopplingen till störda menstriutionscykler. Märkligt. Sverige sa väl att det inte fanns ngt samband? ....
2021-10-08, 08:02
Medlem
Obskyrdelfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Även Tegnell antydde ju faktiskt igår att det kan vara bättre att vänta på bättre vaccin och rapporter från EU håll innan man ger mer vaccin till de under 30 år ! Känns som FhM vet saker de inte går ut med ....

Usch. Första batchen barn och vuxna testade på. Next!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in