Citat:
Ursprungligen postat av
Humerus
Fr vrigt, vad ligger TSLA p fr P/E idag om man frlnger senaste kvartalet?
r vi under 300? Eller har brsvrdet kat snabbare n vinsten?
Tycker man att Tesla r vervrderad nu kommer man nog alltid tycka det fr aktiens vrdering kommer alltid ligga fre Teslas faktiska utveckling(fretaget) Det r fr att Teslas aktiegare iskallt rknar med en massiv expansion ver kommande r och hela tiden tillvxt, drmed r vi mnga aktiegare som stndigt pumpar in mer cash. Det beror ocks p att Elon Musk presenterar sina kommande ider och produkter lngt innan de kommer till marknaden s vrderingen skjuter ju d givetvis innan det finns p marknaden inget konstigt r ju bara logiskt.
Det gr mig ingenting alls.
Vrderingen ligger fre resultaten r vl er pong. So what sger jag mina aktier gr upp i vrde oavsett. Ni bumbibjrnar slnger er med termer som att alla lanseringar Tesla lanserar kommande r r inprisat i nuvarande vrdering och P/E tal, frsker desperat hitta en frklaring till att Tesla gr bttre n NI TYCKER DEN BORDE men ingen bryr sig vad ni tycker VI R UPPTAGNA MED ATT TJNA PENGAR. Ni kan kalla det vervrdering. Men vad bevisar det egentligen? Fr uppenbarligen gr aktien som en raket oavsett vrdering eller hur. S vad r er pong med att nmna vrdering hela tiden? Ni FRLORAR ju pengar p att ligga kort mot Tesla. Vi tjnar. Det r det enda som betyder ngot.
Vrdering vrdering ni lter som papegojor
Som sparare bryr jag mig bara om vinst. Fr jag en vinst av Tesla skiter vl jag i vilka vrderingar och P/E tal hit och dit som finns.