Citat:
Ursprungligen postat av
Geezmole
FJ har berättat för mig att mordet på JA handlade om svartsjuka. En tjej, två killar. Personen som sköt var zigenare eller arab om jag inte minns fel. Om det FJ sa är sant vet jag inte men han berättade ingående om mordet på JA, och om annat som när han knivhögg rikemanssonen och om hur han då valde bort sin nyfödde son när han lämnade sig själv till polisen. Allt han berättade kändes uppriktigt, det var inget skryt utan tvärtom att han gjort många misstag i livet.
Han visste säkert rätt fort rätt mkt med tanke på att han vid tidpunkten var en av dom som umgicks mest med JA. Och det verkar ju som du faktiskt känt honom då den andra historien om knivhuggningen o dess följdverkningar var ngt han utan tvekan tog hårt, och inte är så känd häromkring. Stöter in i han oftast på nätet då o då, och han har inga solskenshistorier att förmedla.
Nån skriver en av dom skarpare hjärnor i Etuna när det gällde o skaffa pengar utan våld typ. Men inte ens det tog han nånstans han önskade så mkt kan jag säga. Han dyker upp med jämna cykler och svarar från o till. Han tog förlusten av JA mkt hårt med. Hört konstiga saker kring han men det är inte konfirmerat. Har väl sin vana trogen gjort det han kan bäst men... han försvann på fler än ett sätt. Träffade honom ofta med JA back then. Det var som om han behövde honom, mer än JA förmodligen behövde FJ kanske. Vet inte vart han huserar, verkar inte vara på fasta platser. Dock vet jag han sa att det var faktiskt JAs svartsjuka eller svårighet att hantera Majas utstuderade drag att gå till RH för o ja man får väl säga för att hämnas på JA för saker dom emellan, som faktiskt startade den konflikten. Mer än tvärtom. Sant eller inte, men vet att det var så han sa. Då ska alla veta att han stod ju utan tvekan på JAs sida i grund o botten.. Vem skulle veta bättre?
Han har ju dock inte, nu vet jag inte i exakt realtid, men har ju funnits omkring flera mkt omkskrivna härvor (knarklabbet i Jordbro, Kiev bedrägerier, AIK historian..) efter JAs bortgång. Så att han slutade kan vi utesluta. Allt finns ju här på FB o läsa om. Nu vet jag ju sanningshalten bakom allt, men det blir en för lång historia. Så jävla intensivt internationellt rörlig har han inte varit.
Verkar dock längre o längre ifrån den han var. För som beskrivs ovan, han berättar verkligen inte vägen som blev med nån glitterstämpel över sig. Hoppas han lägger ner innan det är försent.
Sen tror jag han antingen sa ngt annat av ngn anledning, han visste mkt väl vem som sköt. Varför det skett. Mkt kort efter det hänt. Men kände han sig säker utan JA vid sin sida o alla vilda teorier som framfördes. Oklart men, mkt möjligt inte så iaf. Han tog den säkra vägen ut. Han var/är ingen våldsverkare.
Historian har blivit gammal, men som gammal vän till JA kan man inte tro det gått 3,5år. Vi som kände han kan ju bara konstatera att det var som en förbannelse drabbade alla JAs närmare vänner kort därefter. Ingen nämnd ingen glömd. Ni som vet vet.
Omar 12år. Ibland tas domarna i korridorerna, inte i rättsalen. Nog var han värd varenda månad o fler därtill. Men brottet han blev dömd för var i sig var inte värt 12år. Han liksom alla andra inblandade är glömda, döda eller långt borta idag. Den här världen har mkt kort minne.
Henell, gjorde nog det smarta valet o ligga otroligt lågt sen han kom ut. Bara en sjuk historia bland 1000 sen dess.
Och raden om uppmaningen till Fredrik Hård. Ja... vafan tänker idioten med? Stämma staten? Hur många känner vi som lyckats med det, som INFORMATÖR! Kände han inte, men det verkar ju inte varit nån förlust. Mer utvecklingstörda beslut var det länge sen man hörde om. Göra sig ovän med den myndighet som var den enda som kunde hjälpa han iaf lite, alla vet ju att en informatör som går i pension inte är värd många cent längre. Ändå ska dom låta så förvånade? Har dom missat dom relativt, och speciellt i denna stad, uppmärksammade fallen med Max Åström eller den andra om Rätz. Dom var väl iaf bra mkt mer högprofilerade informatörer än denne Hård. Och vad fick dom? Äta skit ändå. Och ändå ska ska man höra förvåning och "cry baby" beteenden. Ni visste vad ni gav er in på, ni borde läst på historian om vad som väntar. Sluta grina.
Du har nu gjort alla fel man kan. Du avstyrde inte konflikten, fast det verkar som du kunde. Du tar sen ställlning o berättar för polisen. Vi alla vet du var en droghandlare av mått under hela denna tid. Sen efter det så tar du tillbaka det som du vet var jävligt fel, fult och onödigt. Du spelar teater på sätt ingen gick på. Alla sidor i denna historia måste ändå se dig som den största sopan. Polis, förövare, drabbade. Kriminella. Vanliga människor. Du om ngn är slut. Må du bära tyngden av ditt beteende över dig tills du dör.
Visa dig igen och kolla hur många vänner du har kvar. Frys ihjäl. Wherever you are.