2021-11-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Pratade men en gammal kollega igår som har fått diagnosen Post-Covid och varit sjuk i snart ett år. I princip alla symptom som han har, har jag också sedan jag blev sjuk efter vaccineringen. Hans läkare sa att flera eventuella biverkningar av vaccinet är samma symptom som personer med post-covid nu dras med.

Detta har jag också tänkt mycket på och det ger mig hopp om att mina biverkningar av vaccinet kommer bli bättre med tiden då många som drabbats av post-covid blir återställda efter X antal månader. För mig har det bara gått 3 månader sedan vaccineringen så fortfarande ganska färskt.
2021-11-02, 11:34
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Pratade men en gammal kollega igår som har fått diagnosen Post-Covid och varit sjuk i snart ett år. I princip alla symptom som han har, har jag också sedan jag blev sjuk efter vaccineringen. Hans läkare sa att flera eventuella biverkningar av vaccinet är samma symptom som personer med post-covid nu dras med.

Som jag förstått det är det virusets spikprotein som orsakar de flesta svåra och mer långtida skadorna på några som drabbas av C19. Samma spikprotein som RNA-injektionen får dina celler att massproducera. Så det är nog en relevant iakttagelse som du har gjort.
2021-11-02, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helvete20
Detta har jag också tänkt mycket på och det ger mig hopp om att mina biverkningar av vaccinet kommer bli bättre med tiden då många som drabbats av post-covid blir återställda efter X antal månader. För mig har det bara gått 3 månader sedan vaccineringen så fortfarande ganska färskt.

Gå in på reddit och "vaccinelonghaulers" så hittar du fler i samma situation och även lite vad man kan göra för att påverka sin situation.
2021-11-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Jag tog min andra dos (pfizer) för ca en månad sen och har sedan dess haft mer eller mindre konstant muskel/ledvärk varje gång jag lyfter armen mer än 90 grader. Det gör då ont mellan armbåge och det känns som att det ilar genom hela det området i några sekunder. Detta är i samma arm som jag fick båda doserna.

Reagerade på att jag fick andra dosen lite väl högt på armen. Någon som varit med om något liknande och har det gått över för er? Som sagt 1 månad sen jag tog andra dosen och detta har fortfarande inte försvunnit.
Prova håll telefonens framsida en stund på stället du tog sprutorna.
Känner en också som fick ont efter sina doser och de gav henne kortison i axlen.
Nu är det så här

https://vm.tiktok.com/ZM8Hj57Us/

250 gram
https://vm.tiktok.com/ZM8HjhrY4/
Nu känner jag många som har samma sak.
2021-11-02, 13:49
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Intressant! Vet du efter hur lång tid symptomen kom?
2021-11-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Här är videon där du kan se hela förloppet. Självklart tas han till sjukhus för ytterligare tester och observation.
https://www.fotbollskanalen.se/spani...iagnostiseras/

Hur var det med det där om att det aldrig har hänt tidigare inom fotbollen förresten?

En till:
https://www.independent.co.uk/sport/...-b1949583.html
2021-11-02, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Intressant! Vet du efter hur lång tid symptomen kom?

Han hade Covid i Juni förra året, fick en del problem med andningen men låg inte på sjukhus eller så. Sen beskrev han det ungefär som att han långsamt tillfrisknade/blev bättre under ett antal veckor innan han blev sämre igen med alla post-covid symptom och har mått dålig sedan dess.
Senast redigerad av LittleMiniFox 2021-11-02 kl. 15:07.
2021-11-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livsutrymme
En till:
Otäckt. Men som redan sagt så händer detta tyvärr flera gånger per år även långt innan några covid-vaccin.
2021-11-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Otäckt. Men som redan sagt så händer detta tyvärr flera gånger per år även långt innan några covid-vaccin.

Kan mycket väl stämma, men händer det flera gånger på en vecka, så kommer folk ha vilja svar om det är relaterat till vaccinet.
2021-11-02, 17:13
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsutrymme
En till:

Intressant det där med att många elitidrottare verkar drabbas. Samt att unga killar och pojkar verkar få mer biverkningar än flickor. Har också hört nämnas att mängden kroppsfett skulle kunna ha en inverkan på hur stor risken är för biverkningar. Dock förklarades ej vad mekanismen för det skulle vara.

Nån som vet?
2021-11-02, 17:48
Medlem
Jag har ju inte tagit vaccinet men detta perspektiv kan kanske också vara intressant? Direkt efter jag inte tagit vaccinet kände jag inget alls. Kanske en lätt psykosomatisk smärta i ena armen eller så var det för att jag råkat gå in i en dörrkarm.

Den första kvällen efter att inte ha tagit vaccinet mådde jag I stort sett som vanligt. Kanske lätt feber, frossa, ryckningar och jag såg gröna kaniner som hallucinationer. Nej, det var inte så farligt.

Efter att inte ha tagit andra dosen kände jag ungefär lika lite... Inga spastiska ryckningar, kräkningar och jag kunde inte ta emot rysk radio. Ja, faktiskt inget alls.

Så detta kan man uppleva efter man inte tagit de två första doserna...

Senast redigerad av Snobird 2021-11-02 kl. 17:50.
2021-11-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Intressant det där med att många elitidrottare verkar drabbas. Samt att unga killar och pojkar verkar få mer biverkningar än flickor. Har också hört nämnas att mängden kroppsfett skulle kunna ha en inverkan på hur stor risken är för biverkningar. Dock förklarades ej vad mekanismen för det skulle vara.

Nån som vet?

Smala får fler autoantikroppar än feta:
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion

Kan löna sig att smälla i sig ett par extra chipspåsar innan sprutan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in