Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-09, 07:59
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det hr klippet dr Musk sger att han kpte namnet Tesla frn en man i Sacramento fr jag inte att g ihop:

https://youtu.be/-0gy0p9jnN0

Tesla Motors registrerades 2003 av Everhardt och Marpenning ett r fre Elon kpte in sig. Musk kan omjligt ha nnting med namnet att gra.

Rtt sker p att det avhandlar bara Tesla, kan ocks vara domnen.
Tesla.se t.ex va det ngon som hll p riktigt lnge och slde fr en aldrig offentliggjord summa.
Citera
2021-11-09, 08:13
Medlem
s44ms avatar
Nr tror ni rekylen kommer i form av nedgng?
Grdagens -3 r inte en rekyl to be clear.
Citera
2021-11-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
Nr tror ni rekylen kommer i form av nedgng?
Grdagens -3 r inte en rekyl to be clear.
Om vi fr toppa ut upp mot 1800 har vi nog ett par rs korrektion att se fram emot.
Citera
2021-11-09, 09:07
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBonnano
Varfr r det helt ovsentligt?

Fr bolaget har inte stagnerat och brjat med utdelningar. PE tal kan du troligen ignorera fr Tesla tills den dagen de brjar med utdelningar.
Citera
2021-11-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Frr roade jag mig med hur mnga VW man kunde kpa fr ett Tesla - gav upp efter sex stycken... Nu r det vl 20 typ???? Ett sunt fretag som tillverkar mer n 10 ggr s mnga bilar med hgre vinstmarginal dessutom.

Vrlden r tokig! Tesla kommer g till historien som en av de strsta finansiella bubblorna, fallhjden ENORM, 85-90 %. Slj fr i helvete! Medans tid r!

(sger inte att ngot r fel p sjlva fretaget... men ett P/E-tal p 400... ja, gr inte ens att kommentera...).

S lnge du tror att Tesla enbart sysslar med biltllverkning s kan jag frst din frvirring. Men nu r det inte s. Teslas ml r att erstta olja och kol. Biltillverkningen r bara en liten del av det. Tesla r frmst ett energibolag. Jag frutspr en kurs p en dubblering inom ett r nr fler begriper vad Musk sysslar med.
Citera
2021-11-09, 11:08
Medlem
Powrs avatar
Alla som paniksljer fr Elons tweets borde ta ett steg tillbaka och se den stora bilden. Detta pverkar inte Tesla som fretag verhuvudtaget. Ignorera Musks twitter om ni r s knsliga.
Ta en titt p detta och lugna ner er https://twitter.com/brianferoldi/sta...472672257?s=21
Citera
2021-11-09, 12:21
Medlem
s44ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Om vi fr toppa ut upp mot 1800 har vi nog ett par rs korrektion att se fram emot.

s hgt tror jag inte den gr, tror toppen r ndd vid 1400. Och nej r absolut ingen tesla hatare frsker bara lra mig mnster kring hur dessa aktier rr sig.
Citera
2021-11-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
s hgt tror jag inte den gr, tror toppen r ndd vid 1400. Och nej r absolut ingen tesla hatare frsker bara lra mig mnster kring hur dessa aktier rr sig.
Blir svrt nr 2021-spekulation hamnar p toppen av en hyperintressant aktie som ligger s rtt i tiden. Vid vilken punkt gr luften ur dagens stonkare? Det r s svrt att gissa idag att man skert kan missa med $1t i market cap.
Citera
2021-11-09, 13:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Rtt sker p att det avhandlar bara Tesla, kan ocks vara domnen.
Tesla.se t.ex va det ngon som hll p riktigt lnge och slde fr en aldrig offentliggjord summa.

Ja det kan ju vara domnnamnet han pratar om, alla som ser inslaget tror ju det handlar om fretagsnamnet Tesla och att han grundade fretaget vilket han inte gjorde.
Senast redigerad av raskens 2021-11-09 kl. 13:06.
Citera
2021-11-09, 13:13
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
S lnge du tror att Tesla enbart sysslar med biltllverkning s kan jag frst din frvirring. Men nu r det inte s. Teslas ml r att erstta olja och kol. Biltillverkningen r bara en liten del av det. Tesla r frmst ett energibolag. Jag frutspr en kurs p en dubblering inom ett r nr fler begriper vad Musk sysslar med.
Problemet r att det r omjligt att veta hur mycket av det som Elon twittrar om som faktiskt blir verklighet, men i nulget r aktien vrderad som om det r 100% skert att alltihop r sant. Elon r ju inte precis knd fr att underdriva, kan man vl sga om vi ska vara snlla. Det r eldrivna flygplan hit, bo p Mars om 3 r dit.
Citera
2021-11-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Problemet r att det r omjligt att veta hur mycket av det som Elon twittrar om som faktiskt blir verklighet, men i nulget r aktien vrderad som om det r 100% skert att alltihop r sant. Elon r ju inte precis knd fr att underdriva, kan man vl sga om vi ska vara snlla. Det r eldrivna flygplan hit, bo p Mars om 3 r dit.
Att Elon Musk r en notorisk lgnare r iaf ngot vi vet, det r ett rent faktum. Hur man kan lova saker som tex FSD r runt hrnet och klart inom 1-2 r, upprepande r efter r, och fortfarande vara sedd som en idol r mig ofattbart. Varfr har det inte skett ngon gruppstmning n? Folk borde tminstone kunna f tillbaka pengarna dom betalat fr FSD i alla r...

Edit : Ser ut som MACD korsar p Tesla nu, kptrycket r som bortblst, tog pengarna slut i hos buy-the-dip folket mntro?
Senast redigerad av David86 2021-11-09 kl. 15:50.
Citera
2021-11-09, 15:52
Medlem
JoeBonnanos avatar
rlig frga till alla Tesla-fanboys, tror ni p allt Elon sger?

2016: Twittrade han fljande
"In ~2 years, summon should work anywhere connected by land & not blocked by borders, eg you're in LA and the car is in NY"

2019: 1 miljon robottaxis vid 2020.
Musk claimed back in 2019 that the Model 3 would soon be usable as a Robotaxi, earning money for owners by autonomously shuttling rideshare passengers around. The plan was to have 1 million Robotaxis on the road sometime in 2020.

Hr r en annan lista p ytterliggare saker han inte kunnat uppfylla.
Tesla lastbilen som aldrig blev av.
Solar-powered superchargers.
The $35,000 Model 3.
Battery swap stations.
Supercharging that will always be free.
No more capital raises.
Service that covers every corner of the country
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto