Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Rent generellt kan man väl säga att skolorna i många år levt med hårda besparingskrav, och att då få gehör för att en elev boende i en helt annan kommun ska få extraundervisning för att hon som utgångspunkt strejkar (skolkar) 20 % av tiden känns väl inte helt självklart. (Och hennes ”ledighet” grundade sig ju enbart på hennes personliga missnöje med den politik som landets demokratiskt valda företrädare förde.)

I synnerhet när det måste finnas ett antal NPF-skolor på närmare håll, dvs i miljonstaden Stockholm, där Greta även var skriven och hennes föräldrar betalade skatt. Det är ju inte direkt ovanligt med den typen av diagnoser. Varför skulle hon tvungetvis till en skola nere i Södertälje?

Ja, den dagen hon börjar få personliga frågor kan det bli intressant. Innan kunde hon gömma sig bakom Svantes trygga ryggtavla och hota att tillkalla polis de få gånger som det hettade till.

Nu är hon myndig och har flyttat hemifrån. Alla pengar hon tjänar som klimataktivist går officiellt till hennes stiftelse. Så vem är det då som betalar för hennes resor och uppehälle? Är det fortfarande hennes föräldrar?

Åkte hon ensam till Glasgow? Eller hade hon ett helt team även då som hoppas på att kläcka ur sig några fler långfilmer (och själva göra sig en rejäl hacka)?

Hur många är det som försöker krama ut så mycket pengar som det bara går? Det började redan med Ingemar Rentzhog men resten har kanske varit lite mer diskreta?
Har hon verkligen flyttat hemifrån? Hon är fortfarande folkbokförd hemma hos föräldrarna. Och som vi sett i den här tråden så kan rektor Sirkka omöjligt varit bosatt i Stockholm innan hon blev folkbokförd där. Sirkka med make kan exempelvis omöjligen ha hyrt in sig i andra hand i Stockholm. Kanske i samma lägenhet som Greta™ och Svante uppgavs bo i när de tog sitt samhälleliga ansvar, och Covid-isolerade sig från Magdalena och Beata Mona Lisa? Kanske samma lägenhet som Greta™ nu påstås ha bosatt sig (men inte folkbokfört sig) i?
2021-11-20, 23:30
Medlem
afvongreves avatar
Och när Greta får barn.
Osynlige Mannen: ja hon kände ju pappan. Var bor han egentligen?
2021-11-20, 23:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har hon verkligen flyttat hemifrån? Hon är fortfarande folkbokförd hemma hos föräldrarna. Och som vi sett i den här tråden så kan rektor Sirkka omöjligt varit bosatt i Stockholm innan hon blev folkbokförd där. Sirkka med make kan exempelvis omöjligen ha hyrt in sig i andra hand i Stockholm. Kanske i samma lägenhet som Greta™ och Svante uppgavs bo i när de tog sitt samhälleliga ansvar, och Covid-isolerade sig från Magdalena och Beata Mona Lisa? Kanske samma lägenhet som Greta™ nu påstås ha bosatt sig (men inte folkbokfört sig) i?
Hon kanske provar på att bo själv?
En gissning är att det är samma lägenhet som Greta och Svante hade som safe house efter USA resan, samt den lägenhet de satt i karantän i.
Gällande Gretas fredagsstrejker så får man också lägga till att hon hade skolböckerna med sig och läste på egen hand hela tiden.
2021-11-20, 23:36
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Så varför fick Greta som helt ny elev anpassad studiegång med lediga fredagar? Så fungerar det inte på resursskolor, det är helt exceptionellt. Det är tvärtom så att man vill att barn med särskilda behov skall ägna så mycket tid som möjligt på skolan, eftersom det är viktigt med fasta rutiner och lugn. Att låta en elev fritt råda över 20% av skoltiden är helt ansvarslöst när det handlar om ett barn med neuropsykiatriska diagnoser.

Som du vet om så spelar det ingen roll om man är en ny elev eller gammal elev, anpassad skolgång sker efter behov. Huruvida en anpassning är korrekt eller inte kan egentligen bara skolans elevhälsoteam svara på och oftast knappt dom heller, har man inte korrekt insyn är det bara ansvarslöst att bedöma det själv utifrån en färdig mall man målar upp då dessa sällan är applicerbara. Herregud det finns resurskolor där elever sitter ensamma i rum och spelar tv-spel eller glor youtube halva dagarna, att ha en dag ledigt är långtifrån exceptionellt skulle jag säga även om det såklart inte är något man eftersträvar.

Citat:
Jag hoppas att det besvarar dina frågor, annars är du välkommen att återkomma för förtydliganden.

Jag upprepar frågorna jag inte fick svar på så du kan förtydliga dessa.

Det är flertalet inlägg nu när du påstår att Sirkka gjort massa olika saker, dels daglig skolskjuts, dels aktivt påverkat elevens betygen. Vad för konkret baserar du detta på? Nej jag tycker inte ditt påstående om att ingen sett henne åka pendeltåg duger som svar.
2021-11-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon kanske provar på att bo själv?
En gissning är att det är samma lägenhet som Greta och Svante hade som safe house efter USA resan, samt den lägenhet de satt i karantän i.
Gällande Gretas fredagsstrejker så får man också lägga till att hon hade skolböckerna med sig och läste på egen hand hela tiden.
Det var ju exakt det jag föreslog. Att det är samma lägenhet som tidigare lånades ut till rektor Sirkka.
2021-11-20, 23:37
Medlem
Kan ingen tala om vad hon kan?

Kan hon bygga/skapa konstruera elbilar?

Kan hon producera el - t ex av utandningsluften

Kan hon laga bilar/bygga om fossilbilar till eldrift?

Kan hon bygga hus - vi behöver bostäder o f f a bostäder helt
utan driftskostnader.

Kan hon fixa pensioner till dem med dåliga pensioner

Kan hon konstruera o bygga elflygplan

VAD KAN GRETA EGENTLIGEN SOM ÄR PRODUKTIVT
2021-11-20, 23:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det var ju exakt det jag föreslog. Att det är samma lägenhet som tidigare lånades ut till rektor Sirkka.
Men nu har ju Sirkka flyttat till Kungsholmen och Greta har sin lånade lägenhet kvar.
2021-11-20, 23:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men nu har ju Sirkka flyttat till Kungsholmen och Greta har sin lånade lägenhet kvar.

Ett jävla tjat om den här Sirkka tycker jag. Det är väl en petitess i sammanhanget kan jag tycka? Och helt overifierade uppgifter?

Att Greta åkt bil, eller inte, till skolan är strunt samma i sammanhanget förutom att det kanske skulle visa att Greta är en hycklare som inte lever som hon lär. Att hon inte lever som hon lär och är en hycklare är redan känt, och det finns betydligt värre saker i hennes leverne att peka ut i så fall.
2021-11-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Som du vet om så spelar det ingen roll om man är en ny elev eller gammal elev, anpassad skolgång sker efter behov. Huruvida en anpassning är korrekt eller inte kan egentligen bara skolans elevhälsoteam svara på och oftast knappt dom heller, har man inte korrekt insyn är det bara ansvarslöst att bedöma det själv utifrån en färdig mall man målar upp då dessa sällan är applicerbara. Herregud det finns resurskolor där elever sitter ensamma i rum och spelar tv-spel eller glor youtube halva dagarna, att ha en dag ledigt är långtifrån exceptionellt skulle jag säga även om det såklart inte är något man eftersträvar.

Jag upprepar frågorna jag inte fick svar på så du kan förtydliga dessa.

Det är flertalet inlägg nu när du påstår att Sirkka gjort massa olika saker, dels daglig skolskjuts, dels aktivt påverkat elevens betygen. Vad för konkret baserar du detta på? Nej jag tycker inte ditt påstående om att ingen sett henne åka pendeltåg duger som svar.
Att ge en helt ny elev 20% ledigt är inte normalt. I synnerhet inte om det handlar om ett barn med särskilda behov. Hade du accepterat att ditt eget barn släpptes vind för våg?

Nej, ingen har sett henne på pendeltåget till Södertälje. Under ett helt skolår. Om det inte duger som svar för dig, så duger det inte som svar för dig. Frågan är om det duger som svar för andra än dig? Och vad hade du själv accepterat som svar? Ärligt talat: Vad skulle du kräva för att motbevisa mitt påstående att Greta™ åkte bil till skolan i Södertälje? Jag kräver bara ett enda foto som visar Greta™ på pendeltåget någon av alla 300 ggr hon bör åkt under ÅK9.

Greta™ är en bluff, från början till slut.
2021-11-21, 00:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ett jävla tjat om den här Sirkka tycker jag. Det är väl en petitess i sammanhanget kan jag tycka? Och helt overifierade uppgifter?

Att Greta åkt bil, eller inte, till skolan är strunt samma i sammanhanget förutom att det kanske skulle visa att Greta är en hycklare som inte lever som hon lär. Att hon inte lever som hon lär och är en hycklare är redan känt, och det finns betydligt värre saker i hennes leverne att peka ut i så fall.
Jag håller faktiskt med här. Gräv fram något saftigare i hennes leverne.
2021-11-21, 00:07
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Att ge en helt ny elev 20% ledigt är inte normalt. I synnerhet inte om det handlar om ett barn med särskilda behov. Hade du accepterat att ditt eget barn släpptes vind för våg?

Nej, ingen har sett henne på pendeltåget till Södertälje. Under ett helt skolår. Om det inte duger som svar för dig, så duger det inte som svar för dig. Frågan är om det duger som svar för andra än dig? Och vad hade du själv accepterat som svar? Ärligt talat: Vad skulle du kräva för att motbevisa mitt påstående att Greta™ åkte bil till skolan i Södertälje? Jag kräver bara ett enda foto som visar Greta™ på pendeltåget någon av alla 300 ggr hon bör åkt under ÅK9.

Greta™ är en bluff, från början till slut.

Att överhuvudtaget ha en anpassad skolgång faller ju under ramen för "inte normalt", men jag antar att du menar att det inte är normalt bland det som redan inte är normalt för elever som inte är normala.

Jag har ingen aning om hur hon tog sig till skolan, det är inte det jag frågar dig om. Jag frågar om 1. Hur du kommer fram till påståendet att rektorn var den som körde henne till skolan och 2. Hur du kommer fram till påståendet att rektorn sett till att hon fått bra betyg.
2021-11-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Att överhuvudtaget ha en anpassad skolgång faller ju under ramen för "inte normalt", men jag antar att du menar att det inte är normalt bland det som redan inte är normalt för elever som inte är normala.

Jag har ingen aning om hur hon tog sig till skolan, det är inte det jag frågar dig om. Jag frågar om 1. Hur du kommer fram till påståendet att rektorn var den som körde henne till skolan och 2. Hur du kommer fram till påståendet att rektorn sett till att hon fått bra betyg.
1. Greta™ har definitivt inte tagit sig till Södertälje med kollektivtrafik. Det hade vi annars fått nerkört i halsen med gott om bilder och film. Den som ifrågasätter den premissen har en lång uppförsbacke. Så hur tog sig Greta™ till skolan i Södertälje? Kan Greta™ ha blivit körd med taxi, som mina barn blev till sin resursskola? Det är inte sannolikt. Greta™ hade bytt från en resursskola i norra Stockholm, till en vanlig skola i Södertälje. Så Stockholms kommun lär inte ha pyntat för taxi, som min kommun gjorde för mina barn. Blev Greta™ körd av sina föräldrar? Magdalena vill gärna framstå som självuppoffrande, men om någon körde Greta™ så var det nog toffeln Svante. Men det är ändå troligast att Greta™ fick skjuts med rektor.
2. Rektor uttalade sig gång på gång i media om hur fantastisk Greta™ är. Det är definitivt inte ett normalt beteende för en rektor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in