Citat:
Ursprungligen postat av
BePatient
Jag kan för mitt liv inte förstå er som bara sitter och väntar och inte gör nåt när ni har oroväckande symptom! Att det ska vara så viktigt att inte kräva nåt eller vara nån till besvär eller ta upp resurser... Hoppas åtminstone era inlägg kan lära de andra läsarna i tråden nånting.
Hm, jag tror att de flesta försöker hitta en naturlig förklaring till, exempelvis smärta, istället för att vända sig till hälsocentral eller akuten. Jag vet en kvinna som putsade fönster och fejade ett helt hus en dag. Nästa dag hade hon "träningsvärk" i form av bröstsmärtor som strålade ut mot "fönsterputsararmen". Det visade sig vara hjärtinfarkt.
En annan person gjorde illa sig och fick ett litet sår på handen där det kom in smuts och bakterier som ledde till blodförgiftning och sjukhusvistelse. Det kunde ha slutat riktigt illa.
Finns hur många berättelser som helst som jag skulle kunna bjuda på men stannar här. Jag tror att folk överlag inte förstår själva när det är fara å färde, tyvärr.
Sedan har vi människorna som stoppar huvudet i sanden och inte "vill veta något". Jag bor och lever med en sådan. Jag tycker mig se oroväckande hudförändringar, ojämna kanter och konstiga leverfläckar och vill gärna att en läkare tar sig en titt. Men jag kan inte göra så mycket mer än att tjata mig blå då min älskade har en annan åsikt.