Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Är du hög på medicin, det hade jag varit, injicerat heroin och annat för att komma ifrån lidandet och bara njuta in i det sista. Beklagar verkligen att du har cancer, vännen. Har du tankar på att det möjligen finns ett efterliv. Är du kristen eller annat?
Hallå där. I början när man inser att man står inför döden och vet att tiden inte är på en sida vill man nog bara leva.
Varför tycker du då att man inte skall leva den tid som är kvar utan ditt recept är att berusa sig för att en stund komma bort från livet som man är påväg att förlora?
Citera
2021-12-07, 03:28
Medlem
BePatients avatar
Jag kan för mitt liv inte förstå er som bara sitter och väntar och inte gör nåt när ni har oroväckande symptom! Att det ska vara så viktigt att inte kräva nåt eller vara nån till besvär eller ta upp resurser... Hoppas åtminstone era inlägg kan lära de andra läsarna i tråden nånting.
Citera
2021-12-08, 19:12
Medlem
OlikaBroed, hej!
Det är så svårt att bryta tystnaden nu, men jag vill så gärna skicka dig en hälsning:
jag och många med mig tänker på dig och hoppas att du har det riktigt rofyllt.
Med många kramar 💕
Citera
2021-12-09, 05:18
Medlem
BePatients avatar
Var inte meningen att låta hätsk. Vill bara att människor ska ta hand om sig.
Citera
2021-12-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Jag kan för mitt liv inte förstå er som bara sitter och väntar och inte gör nåt när ni har oroväckande symptom! Att det ska vara så viktigt att inte kräva nåt eller vara nån till besvär eller ta upp resurser... Hoppas åtminstone era inlägg kan lära de andra läsarna i tråden nånting.

Hm, jag tror att de flesta försöker hitta en naturlig förklaring till, exempelvis smärta, istället för att vända sig till hälsocentral eller akuten. Jag vet en kvinna som putsade fönster och fejade ett helt hus en dag. Nästa dag hade hon "träningsvärk" i form av bröstsmärtor som strålade ut mot "fönsterputsararmen". Det visade sig vara hjärtinfarkt.

En annan person gjorde illa sig och fick ett litet sår på handen där det kom in smuts och bakterier som ledde till blodförgiftning och sjukhusvistelse. Det kunde ha slutat riktigt illa.

Finns hur många berättelser som helst som jag skulle kunna bjuda på men stannar här. Jag tror att folk överlag inte förstår själva när det är fara å färde, tyvärr.

Sedan har vi människorna som stoppar huvudet i sanden och inte "vill veta något". Jag bor och lever med en sådan. Jag tycker mig se oroväckande hudförändringar, ojämna kanter och konstiga leverfläckar och vill gärna att en läkare tar sig en titt. Men jag kan inte göra så mycket mer än att tjata mig blå då min älskade har en annan åsikt.
Citera
2021-12-10, 00:12
Medlem
OlikaBroeds avatar
Hej.

Jag dikterar detta genom en vän. Jag har varit mycket dålig sista dagarna, vilket hindrat mig från att skriva i denna tråd så som jag hade velat. Jag kommer från imorgon att skrivas in på hospis med allt vad det innebär. Hospis är i sig ingen dödsdom, det är möjligt att jag igen kan bli utskriven men jag vet inte hur det blir. Orkar jag så skriver jag här igen, men det är inte säkert. Min fru kommer som tidigare utlovat att skriva i mitt namn här när jag väl har gått bort. Tack för alla fina frågor, tankar och intresse för min situation. Det har berört mig djupt och jag hoppas att jag har kunnat beröra några av er. Tack för allt.

/Olika Bröd
Citera
2021-12-10, 00:16
Medlem
Ljus, frid och värme till dej <3
Citera
2021-12-10, 00:35
Medlem
❤❤
Citera
2021-12-10, 00:38
Medlem
Mx_Trs avatar
Tiden kanske är kommen 😥 Men hoppas du får vara med ett tag till så länge inte smärtorna tar överhanden. ❤️ Tack till årets bästa tråd på FB.
Citera
2021-12-10, 01:50
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Hej.

Jag dikterar detta genom en vän. Jag har varit mycket dålig sista dagarna, vilket hindrat mig från att skriva i denna tråd så som jag hade velat. Jag kommer från imorgon att skrivas in på hospis med allt vad det innebär. Hospis är i sig ingen dödsdom, det är möjligt att jag igen kan bli utskriven men jag vet inte hur det blir. Orkar jag så skriver jag här igen, men det är inte säkert. Min fru kommer som tidigare utlovat att skriva i mitt namn här när jag väl har gått bort. Tack för alla fina frågor, tankar och intresse för min situation. Det har berört mig djupt och jag hoppas att jag har kunnat beröra några av er. Tack för allt.

/Olika Bröd

Du har sannerligen berört! Jag kommer ta med mig allt du skrivit❤️ Är samtidigt så ledsen för dig, och de som står dig nära. Och så glad att du blivit så älskad i livet. Önskar verkligen du är smärtfri och har det så bekvämt som är möjligt. Att hospis är fina mot dig och kan skicka hem dig igen! Stort tack för allt du orkat dela med dig av. Värme och kärlek till dig Bröd!
Citera
2021-12-10, 02:34
Medlem
BePatients avatar
Är med dig i mina tankar.
Citera
2021-12-10, 09:54
Medlem
Vad tråkigt att läsa att du är så mycket sämre, olika bröd. Tänker på dig och dina anhöriga. Hoppas att du den tid du har kvar blir ljus och fin. Tack för tråden, den har betytt mycket för mig. Finner inga fler ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in