Citat:
Ursprungligen postat av
kajusi
Varför frågar man inte våldtäktsmännen, svara på frågan istället?
Måste vara det dummaste jag har hört.
Man frågar det påstådda våldtäktsoffret som polisanmält för våldtäkt om hon har blivit våldtagen och det används som underlag för studien.
Trovärdigt.
OK, då de datapunkter jag skrev anser du väger mindre tungt än din lilla anekdot? Då är du ute och cyklar, rejält.
Vad heter studien? Tror inte ens du vet vilken jag talar om. Så du anser att man inte ska prata med målsägande? Det görs en samlad bedömning. Ignorerade du den medicinska analysen också?
Men ja, din lilla skitanekdot väger såklart tyngre.
Har du problem med hur polisen jobbar och den dagordning som finns? Du vet inte ens vilken studie jag talar om, trots uppenbar partiskhet i studien ifrån polisens sida som inte var till gagn för offrena så var förekomsten av falska anklagelser låg, bevis i form av: Kriminaltekniska rapporter, medicinska undersökningar, vittnesuppgifter etc. väger givetvis tyngre än ditt trams. Detta är inte den enda studien.
Låt oss analysera:
Din historia: 1 person, helt utan belägg, kan vara taget ifrån luften.
Min historia: 2600 fall där en empirisk analys har gjorts baserat på: Kriminaltekniska rapporter, medicinska examinationer av experter, frågeformulär som utförts av polisutredare, uppgifter ifrån vittnen och målsägande.
Din berättelse har 0 värde.
Så du hade fel, det handlade inte bara om ord och jag tror inte du förstår vad logik är, trist.