Citat:
Ursprungligen postat av
MrsEjPK
Såg det precis nu . Det var på 4an precis i slutet av programmet !
Jag säger bara wow......sättet han sa det på ,hon vänder direkt borthuvudet och drar ihop munnen.
Jag är chockad faktiskt ! Han säger detta FRAMFÖR kamerorna !!!
Tror till 100 % på äktenskapsproblemen som det nu skrivitis om !
Mina spekulationer om vad som lett Ockelbo till att tro att han
INTE skulle komma i andra hand, efter plikten och barnen. Samt att han inte begrep att hans egen plikt sträcker sig till att sköta barn, markservice, inte göra bort sig och inte skämma ut hovet.
De två sista ( göra bort sig samt skämma ut hovet) lyckas han ju uppenbarligen med titt som tätt, fångat på film.
Ockelbo är precis lika dum som han ser ut, annars hade han fattat att dyl. kommentarer är fullständigt olämpliga. Interna konflikter sköts internt, speciellt i hovet. Jävla ärkehjon...
Vad gäller Ockelbos roll som ständig bänkvärmare åt Viktoria borde han begripit sin roll, redan innan han ens knullat på henne. Om man inte är OK med att alltid stå i sin partners skugga och sköta barn/hem i betydligt större utsträckning än sin partner ska man inte bli tillsammans med någon med dyl. arbete. Samma hade hänt om han gift sig med Stenbeck tex.
Men här anser jag ändå att media har viss skuld för att få han att tro något annat pga av åren precis före och efter de gifte sig. Då gav de han så in i helvete mycket uppmärksamhet och tid. Tror han till och med fick mer tid än Viktoria. Han trodde säkert att detta skulle hålla i sig, dessutom tror jag inte han begrep hur barn skulle påverka.
Kanske hade han inbillat sig att han var Viktorias jämlike och att de skulle dela barn/hem och offentliga uppdrag 50/50... Naivt.
Hovet tror jag däremot varit raka och gjort klart vad som gäller och världens beskaffenhet redan från start.
Det är nog här skon klämmer för de flesta exempel tråden tar upp om kungligheter som gifter sig utanför adeln/överklassen: Media gör en så stor grej av dem i början att deras ego sväller upp...
Inte fan blir det bättre om de måste intensivskolas i vett & etikett, språkbruk, bordsskick, stil, klass osv. det gör att de tror sig vara fullgod ersättare till sin gemål.
De har ju gått en lång och svår utbildning, till och med lärt sig äta med gaffel OCH kniv!
När det i själva verket handlar om att man så gott det går försökt dressera dem tillräckligt för att kunna ha dem i möblerade rum.
Rätt säker på att mycket kan härledas till Ockelbos klasskomplex och klassförakt. Kan säkerligen inte ens ta välbehövda förmaningar från frun i efterhand. (man uppfostrar inte bland folk, man tar det efter.) när han inte uppfört sig vid tillställningar. Därav behovet att pika Viktoria offentligt.