2022-01-09, 22:56
Bannlyst
Ska tillägga att det var Modernas vaccin jag tog. Men nu blir det fan inga fler.
2022-01-09, 23:49
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Tog första sprutan i september och har ont i hjärtat nu. även ont i armen. Det är värst på kvällen. Jag känner mig ledsen och arg och lurad

Om läkaran inte kan hitta något så kan det vara sura uppstötningar, det kan ge ont i det området, nedre revben lite till vänster, samt öm bröstkorg. Det kan hålla i sig i flera veckor och känns ofta mer vid vila. Omeprazol går att köpa receptfritt och värt att prova, efter du har rådat med din läkare.
2022-01-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Det är inte det minsta diffust. Vaccinen har genomgått godkända studier i fas 1-3 och är då fullt godkänt. Sedan finns det vissa villkor kopplade till dessa godkännanden, men "nödgodkännanden" gäller bara för hur USA hanterar det.

Resultaten av studierna har funnits tillgängliga sedan något år tillbaka, det är därifrån de ursprungliga siffrorna över effektivitet kommer. Det är bara att googla.

Detta verkar vara sammnställningen för Pfizers vaccin: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577

Där kan man också se frekvensen av inrapporterade biverkningar i testgruppen och kontrollgruppen. Intressant att se att så pass många i placebogruppen fick huvudvärk och trötthet/utmattning.

Och här kan du ta del av den ocensurerade sammanställningen.
https://rumble.com/vqx3kb-the-pfizer...than-good.html
2022-01-10, 10:47
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
"Shortly after 4 p.m., police officers responded to a man down call at the Ritz-Carlton Orlando, Grande Lakes hotel and discovered Saget unresponsive in a hotel room, the Orange County Sheriff’s Office told Variety. He was pronounced dead at the scene. The sheriff’s office did not have any information on a cause of death, and detectives did not find any signs of foul play or drug use in the case. The Medical Examiner’s Office will determine a cause and manner of death at a later date.
Så man vet inte vad det beror på just nu, spekulation, precis som denna jag postade här igår.

https://www.youtube.com/watch?v=ffZpFyPEADc.:/
Läste senast att han fick vård i alla fall, hoppas han återhämtar sig 100%.

Hur vet man att någon är helt desperat att försvara vaccinen? Jo, personen orkar inte kolla vad som är länkat, eller ens läsa inlägget den svarar på, där det står "RIP". Hur återhämtar man sig från att vara död? "This is an ex-parrot" .
2022-01-10, 11:33
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Hur vet man att någon är helt desperat att försvara vaccinen? Jo, personen orkar inte kolla vad som är länkat, eller ens läsa inlägget den svarar på, där det står "RIP". Hur återhämtar man sig från att vara död? "This is an ex-parrot" .
Jag behövde inte klicka på aftonpressen för jag hade sett nyheten precis och citerade från artikeln jag såg.

"did not find any signs of foul play or drug use in the case."

Sen sa jag att det inte är bekräftat vad orsaken var, precis som fallet med fotbollspelaren som jag länkade. Om du orkat kolla på länken hade du fattat. Båda är ju misstänkta fall. Jag skulle gissa och nästan anta det på båda men kan ju inte säga det med 100%.
Senast redigerad av Room531 2022-01-10 kl. 12:01.
2022-01-10, 13:30
Medlem
Citat:
Tog första sprutan i september och har ont i hjärtat nu. även ont i armen. Det är värst på kvällen. Jag känner mig ledsen och arg och lurad

Om du har en biverning som sjukvården inte har registrerat och inte verkar bry sig om hur många fler kan ha fått liknande problem eller andra problem?

Vad är sjukvårdpersonalens reaktion när du säger att du har fått problem till följd av vaccinet?
2022-01-10, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Om du har en biverning som sjukvården inte har registrerat och inte verkar bry sig om hur många fler kan ha fått liknande problem eller andra problem?

Vad är sjukvårdpersonalens reaktion när du säger att du har fått problem till följd av vaccinet?
Dom säger att jag kanske är uppstressad på grund av pandemin vilket låter som totalt bullshit och när jag säger att jag inte hade problemen innan jag vaccinerade mig så säger dom att såna här typer av problem kan komma och gå? Vad fan är det för någon nytta? Så nu har jag ont men det är ingen som vill ta i mig med tång ens en gång. Känner mig helt utelämnad från att få någon hjälp!!!
Senast redigerad av Mass.hysteria 2022-01-10 kl. 14:40.
2022-01-10, 14:58
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Om läkaran inte kan hitta något så kan det vara sura uppstötningar, det kan ge ont i det området, nedre revben lite till vänster, samt öm bröstkorg. Det kan hålla i sig i flera veckor och känns ofta mer vid vila. Omeprazol går att köpa receptfritt och värt att prova, efter du har rådat med din läkare.
Du tror inte hon/ han har slagit i stortån?
2022-01-10, 15:05
Medlem
Citat:
Dom säger att jag kanske är uppstressad på grund av pandemin vilket låter som totalt bullshit och när jag säger att jag inte hade problemen innan jag vaccinerade mig så säger dom att såna här typer av problem kan komma och gå? Vad fan är det för någon nytta? Så nu har jag ont men det är ingen som vill ta i mig med tång ens en gång. Känner mig helt utelämnad från att få någon hjälp!!!

Ja det är bullshit. Om du vill bli undersökt gå till ett annat sjukhus eller vårdgivare eller annan läkare. Läs på om problemen du kan ha och ifrågasätt dom när dom försöker säga sådant till dig som förra gången.

Jag tror det är bra chans att dina problem försvinner av sig själva i långa loppet.

Du skulle också kunna göra en anmälan om vaccinbiverkning för det skulle vara bra att veta hur en sådan går till att göra. Om de är ovilliga att göra detta och det är krångligt så betyder det att det inte blir gjort i de flesta fall. Själv så tror jag att det inte är en biverkning av 10 som blir registrerad kanske så lågt som en av 100.
2022-01-10, 15:18
Medlem
[quote=nidhoogen|78616069]Jag hoppas du är riktigt säker på vad du gör, om du får hjärtproblem av första dosen och ens överväger andra.. ja då borde du för din egen skull kanske ta den trots allt. 🤡

Edit: 50% chans att dö inom 5 år efter bekräftad Myokardit om jag inte missminner mig. I vilket fall har du skalat bort 10 år av ditt liv i bästa fall.[/QUOTE]

Enligt Robert Malone är det ca 27% av de som får myokardit som dör av det. Härligt.
2022-01-10, 17:33
Medlem
Nu kommer det som jag i över ett års tid varnat för!:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/imm.13443
New-onset autoimmune phenomena post-COVID-19 vaccination

Recently, new-onset autoimmune phenomena after COVID-19 vaccination have been reported increasingly (e.g. immune thrombotic thrombocytopenia, autoimmune liver diseases, Guillain–Barré syndrome, IgA nephropathy, rheumatoid arthritis and systemic lupus erythematosus). Molecular mimicry, the production of particular autoantibodies and the role of certain vaccine adjuvants seem to be substantial contributors to autoimmune phenomena. In addition to the complications described above, other autoimmune manifestations have been reported in some cases, such as SLE, lupus nephritis and Graves' disease.

Different new-onset autoimmune phenomena following diverse COVID-19 vaccines:

Vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia - Adenovirus vector vaccine and mRNA vaccine
Immune thrombocytopenic purpura - mRNA vaccine
Autoimmune liver diseases - mRNA vaccine and Adenovirus vector vaccine
Guillain–Barré syndrome - mRNA vaccine and Adenovirus vector vaccine
IgA nephropathy - mRNA vaccine
Autoimmune polyarthritis - mRNA vaccine
Rheumatoid arthritis - mRNA vaccine and Adenovirus vector vaccine
Graves' disease - mRNA vaccine
Type 1 diabetes mellitus - mRNA vaccine
Systemic lupus erythematosus - Adenovirus vector vaccine

The plausible mechanisms by which COVID-19 vaccines lead to autoimmune manifestations include molecular mimicry, the production of particular autoantibodies and the role of certain vaccine adjuvants.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8618727/
Autoantibody Release in Children after Corona Virus mRNA Vaccination: A Risk Factor of Multisystem Inflammatory Syndrome?

Multisystem inflammatory syndrome (MIS) is a new systemic inflammatory acute onset disease that mainly affects children (MIS-C) and, at a lesser frequency, adults (MIS-A); it typically occurs 3–6 weeks after acute SARS-CoV infection. It has been postulated and shown in adults that MIS may occur after SARS-CoV-2 vaccination (MIS-V). Our current case is one of the first published cases with a multisystem inflammatory syndrome in an 18-year-old adolescent after the SARS-CoV-2 vaccine from Pfizer/BionTech (BNT162b2), who fulfills the published level 1 criteria for a definitive disease.

Based upon our report, regarding elevated functional autoantibodies against G-protein-coupled receptors in children with MIS-C, we performed this autoantibody analysis in a research laboratory and found a comparable pattern of autoantibodies in the current patient after SARS-CoV-2 vaccination.

Together with our published data about elevated functional autoantibodies against G-protein-coupled receptors in children with MIS-C, the current case reports after vaccination show a comparable effect on the network of autoantibodies, and different autoantibodies uniformly shift to enhanced blood levels after the immunological response to the vaccine, comparable to our data after the natural infection. In both cases, the spike protein is the target of the immune response.

Autoantikropparna från vaccinet är identiska med de man får från infektion:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...ort=objectonly

Conclusion: We are aware that a misattribution of MIS-V as a severe complication of coronavirus vaccination can lead to increased vaccine hesitancy and blunt the global COVID-19 vaccination drive. It seems not to be the whole virus but the spike protein that induces autoimmunity, the most imminent danger for children in this pandemic.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8323360/
Multisystem inflammatory syndrome in an adult following the SARS-CoV-2 vaccine (MIS-V)

https://www.medrxiv.org/content/10.1....03.22268681v1
Reported Cases of Multisystem Inflammatory Syndrome in Children (MIS-C) Aged 12–20 Years in the United States Who Received COVID-19 Vaccine, December 2020 through August 2021

Så går det när ni inte lyssnar på dr. Saundra
2022-01-11, 00:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Jag behövde inte klicka på aftonpressen för jag hade sett nyheten precis och citerade från artikeln jag såg.

"did not find any signs of foul play or drug use in the case."

Sen sa jag att det inte är bekräftat vad orsaken var, precis som fallet med fotbollspelaren som jag länkade. Om du orkat kolla på länken hade du fattat. Båda är ju misstänkta fall. Jag skulle gissa och nästan anta det på båda men kan ju inte säga det med 100%.

Ja, du hade läst en artikel. Men användaren beklagade dödsfallet, och du läste inte personens inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in