Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-10, 13:42
Medlem
För flera år sedan läste jag - antagligen i denna tråd - att Säpolivvakter fått säga till honom pga hur han betedde sig mot Victoria. Reagerade, också för flera år sedan, på hur han i något kungligt-program på TV liksom pikade Victoria för smågrejer, som hur hon satte på dotterns skor e dyl, Kan verka som ingenting och "skämt" men ändå en spydig underton som att "mamma kan ju inte göra något rätt", även om det inte var ordagrannt vad han sa.

Och då tänkte man att om detta sipprar fram framför SVT:s (eller TV4:s) kamera när syftet är att måla upp en gullegullbild av det kungliga familjelivet, då kan man fundera på hur han är till vardags. Risken är att han hackar på henne dag in och dag ut. Kanske tur att de har livvakterna omkring sig...
Och man kan kanske anta att de filmat mer och behöll de bästa klippen.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-01-10 kl. 13:51.
Citera
2022-01-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Säker på rätt tidpunkt? Hittar inte i klippet ändå:
https://www.svtplay.se/video/3342960...542&id=Kq21GWm

https://www.tv4play.se/program/kungahuset

Du kanske har hittat klippet, det var i TV4:s program om kungahuset man kunde se klippet, i annat
fall har du länken här ovan.
Citera
2022-01-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
intressant att fler än jag reagerade så starkt!

jag hade för mig att det var "året med kungafamiljen" på Tv4 men jag kan ha fel...

snacka om uppdämd frustration! tror man måste vara lite speciell för att som man vara gift med en kunglighet. antingen bör man vara som chris och köra sin egen grej o vara oberoende av sin maka o hovet. eller får man vara riktigt undergiven och finna sig i att svansa efter sin fru. för en "vanlig" snubbe tror jag det i längden blir ytterst svårt att aldrig få vara "mannen i huset". nån gång kommer det brista...

Det hade inte funkat i Daniels fall eftersom Victoria är kronprinsessa. Madeleine kan ju vara hemmafru om hon vill.
Citera
2022-01-10, 16:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theia2
https://www.tv4play.se/program/kungahuset

Du kanske har hittat klippet, det var i TV4:s program om kungahuset man kunde se klippet, i annat
fall har du länken här ovan.

Det där var inget skämt. Ena barnet säger mamma, mamma, mamma. Andra barnet försöker vara snäll mot Daniel och säger pappa, pappa, pappa. Daniel säger tycker du synd om mig. Barnet säger ja. Daniel säger: Ja, jag är ju van vid att vara nummer två.

Det kanske är så att Danne inte är så snäll mot barnen och att barnen hellre vill ha Vickan i sin närhet. Anknytningen där kanske inte slagit till så hårt om jag förklarar det så.

Något skämt upplever jag absolut inte. Nummer två kan också vara att Vickan sätter Danne som nummer två efter barnen. Därför blev Vickan sur och trumpen som sågs i filmen. Jag vet inte om Danne menar att han är nummer två för barnen eller nummer två för Vickan eller både och. Mest troligt är väl att Vickan (kvinnan) sätter Danne (mannen) som nummer två efter barnen, vilket ofta inträffar när ett par blir småbarnsföräldrar.
Citera
2022-01-10, 18:42
Medlem
nowlickits avatar
Har inte sp ganska hög trovärdighet?
Citera
2022-01-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
43,39 min in i programmet . Före det säger han i stil med att nu är det mycket fokus på mamma för sonen sjunger mamma mamma mamma.

Jag blev chockad faktiskt.En sak är säker .Äktenskapsproblemen är inget påhitt.
Återigen han säger detta framför KAMERORNA !!
Prins Oscar sjunger ju bara introt till Mumintrollet, konstigt att föräldrarna inte uppfattar detta; är det inte de som tar hand om barnen alls eller?
https://www.youtube.com/watch?v=7tio_ZmHf4Y

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
För flera år sedan läste jag - antagligen i denna tråd - att Säpolivvakter fått säga till honom pga hur han betedde sig mot Victoria. Reagerade, också för flera år sedan, på hur han i något kungligt-program på TV liksom pikade Victoria för smågrejer, som hur hon satte på dotterns skor e dyl, Kan verka som ingenting och "skämt" men ändå en spydig underton som att "mamma kan ju inte göra något rätt", även om det inte var ordagrannt vad han sa.

Och då tänkte man att om detta sipprar fram framför SVT:s (eller TV4:s) kamera när syftet är att måla upp en gullegullbild av det kungliga familjelivet, då kan man fundera på hur han är till vardags. Risken är att han hackar på henne dag in och dag ut. Kanske tur att de har livvakterna omkring sig...
Och man kan kanske anta att de filmat mer och behöll de bästa klippen.
Detta kan faktiskt stämma. I detta klipp ifrån 2013 känns det inte bra mellan dem båda. Jag kommer ihåg något liknande ifrån TV4:as dokumentär Kronprinsessan Victoria 40 år, men kan inte hitta den.
https://youtu.be/yiEywv8U8OA?t=450
Citera
2022-01-10, 23:13
Medlem
Citat:
Det där var inget skämt. Ena barnet säger mamma, mamma, mamma. Andra barnet försöker vara snäll mot Daniel och säger pappa, pappa, pappa. Daniel säger tycker du synd om mig. Barnet säger ja. Daniel säger: Ja, jag är ju van vid att vara nummer två.

Det kanske är så att Danne inte är så snäll mot barnen och att barnen hellre vill ha Vickan i sin närhet. Anknytningen där kanske inte slagit till så hårt om jag förklarar det så.

Något skämt upplever jag absolut inte. Nummer två kan också vara att Vickan sätter Danne som nummer två efter barnen. Därför blev Vickan sur och trumpen som sågs i filmen. Jag vet inte om Danne menar att han är nummer två för barnen eller nummer två för Vickan eller både och. Mest troligt är väl att Vickan (kvinnan) sätter Danne (mannen) som nummer två efter barnen, vilket ofta inträffar när ett par blir småbarnsföräldrar.

Onekligen är vi flera som reagerar.

Jag tror det är helheten. I alla sammanhang är han nummer 2. Han kanske kunde få lite strålkastarljus i början men sen när barnen kom är han för alltid förpassad till en statistroll. Danne är helt enkelt trött på att stå i skuggan och bli hunsad.

Hur träffades de från början? Om han var PT kan jag tänka mig att han snärjdes av vickan på grund av deras många timmar spenderade tillsammans...
Citera
2022-01-10, 23:33
Medlem
exoticspices avatar
Citat:

Det är sorgligt att barnen behöver gå in och trösta när föräldrarna har privata problem.

Jag såg klippet från 2013 där Daniel säger att "det är tur att Victoria var här och räddade situationen". Jag får intrycket att han menar att Victoria är nummer ett för barnen och han är nummer två. Underförstått - Hon vet och kan allting mycket bättre.
Citera
2022-01-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Onekligen är vi flera som reagerar.

Jag tror det är helheten. I alla sammanhang är han nummer 2. Han kanske kunde få lite strålkastarljus i början men sen när barnen kom är han för alltid förpassad till en statistroll. Danne är helt enkelt trött på att stå i skuggan och bli hunsad.

Hur träffades de från början? Om han var PT kan jag tänka mig att han snärjdes av vickan på grund av deras många timmar spenderade tillsammans...

Han är nummer två i äktenskapet och han har en ännu lägre siffra i samhällets övriga hierarkier. Att det är svårt för honom att fatta sin plats på jorden, är orsaken till de problem han orsakar. Daniel var en groda, och inga kyssar hjälpte där inte. Han visste att det var en blivande drottning han gifte sig med, där han får leva ett liv i lyx inga andra personer från hans bakgrund normalt är förunnade att ens komma närheten av. Att vara snäll och trevlig var det enda som han behövde vara, när han väl blev ingift i kungahuset.

Barnen kommer alltid först för en förälder. Det vet alla som har barn. Att tävla om barnen och vem som är nummer ett hos sonen är bedrövligt. Det är att utsätta ett barn för en lojalitetskonflikt i en ålder där ett barn ska skonas från pappans taskiga självkänsla.
Citera
2022-01-11, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är sorgligt att barnen behöver gå in och trösta när föräldrarna har privata problem.

Jag såg klippet från 2013 där Daniel säger att "det är tur att Victoria var här och räddade situationen". Jag får intrycket att han menar att Victoria är nummer ett för barnen och han är nummer två. Underförstått - Hon vet och kan allting mycket bättre.
Ja det var nog det jag tänkte på! Han är lite passivt aggressiv och riktar små pikar till henne när hanpratar med dottern. Det känns lite stelt mellan dem. Det har väl hänt en del sedan Drottning Margrete och Henriks generation. Det finns nog män i Victorias årgång som inte lider av att inte stå i första rummet. En rolig och social person men utan massa prestige eller karriärplaner. En som föräldrarna normalt skulle börja bli oroliga för då han bara läser olika "roliga kurser", reser, spelar musik och och inte ser fram emot att behöve gå n i grottekvarnen och trampa, jobba övertid och ha karriärstress. Kunde vara en guldroll för rätt person. Så länge att han känner sitt inneboende värde i sig själv och inte försöker tävla med sin fru Kronprinsessan.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-01-11 kl. 02:59.
Citera
2022-01-11, 10:02
Medlem
Daniel jobbar väl omedvetet på att knäcka henne.
Edit: Hörsägen: kungen var rätt otrevlig mot Silvia under en period av deras äktenskap (före skandalen och Thomas Sjöbergs bok, kantänka). Mina källor har varit sådana som VIP:s förväntas ignorera, men som har en funktion, i all underdånighet..
Senast redigerad av rosalenin 2022-01-11 kl. 10:36.
Citera
2022-01-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Daniel jobbar väl omedvetet på att knäcka henne.

Säpos livvaktsstyrka har reagerat

https://stoppapressarna.se/kungligt/...nprinsessparet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in