Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
43,39 min in i programmet . Före det säger han i stil med att nu är det mycket fokus på mamma för sonen sjunger mamma mamma mamma.

Jag blev chockad faktiskt.En sak är säker .Äktenskapsproblemen är inget påhitt.
Återigen han säger detta framför KAMERORNA !!

Som någon annan skrev; bakom de orden ligger mycket uppdämd frustration.
Och Vickans uppsyn när han sa orden... Hon vände direkt på ansiktet och bet ihop läpparna....

Och ja, att han säger något sådant här är illa - men mest chockerande är ju som sagt att han dessutom säger det framför medias kameror. Uppdämd frustration.
Citera
2022-01-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Du är lättchockad du. Jag tror att prinsen skämtar.

Om det nu är ett skämtsamt inspel från Daniel så säger det ändå en hel del om hur han känner.

Det är uppdämd frustration vi beskådar. Passiv aggressivitet. Och Daniel är enbart människa, som behöver öppna ventilen ibland. Han valde att göra det, men maskerade det hela som en gliring med glimten i ögat. Vilket föll platt. Vickans minspel säger allt.

Att han gjorde det framför medierna på detta sätt chockade mig stort.
Citera
2022-01-11, 11:45
Medlem
Branogbitters avatar
Detta kan faktiskt stämma. I detta klipp ifrån 2013 känns det inte bra mellan dem båda. Jag kommer ihåg något liknande ifrån TV4:as dokumentär Kronprinsessan Victoria 40 år, men kan inte hitta den.
https://youtu.be/yiEywv8U8OA?t=450[/quote]

Jag tycker tvärtom det verkar vara fint mellan dom i det klippet?
Citera
2022-01-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Om han var tillfälligt sur betyder det ju inte att det är en kris för dem.

Att säga så inför medias kameror och Viktoria säger allt. Det gör man bara om man känner enorm uppdämd frustration. Lite vad en psykolog skulle kalla en blandning av "se mig" och "hjälp".

Jag gissar på att pandemin har gjort att de har fått ägna mycket extra tid tillsammans den senaste tiden. I alla förhållanden är inte extra tid av godo. Destruktiva förhållanden med en eller bägge parter som mår psykiskt dåligt - då kan långa perioder av att umgås ensamma hemma tillsammans bli närmast outhärdliga.
Citera
2022-01-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
För flera år sedan läste jag - antagligen i denna tråd - att Säpolivvakter fått säga till honom pga hur han betedde sig mot Victoria. Reagerade, också för flera år sedan, på hur han i något kungligt-program på TV liksom pikade Victoria för smågrejer, som hur hon satte på dotterns skor e dyl, Kan verka som ingenting och "skämt" men ändå en spydig underton som att "mamma kan ju inte göra något rätt", även om det inte var ordagrannt vad han sa..

Klassiskt agerade av någon som mår dåligt; trycka ned sin partner för minsta lilla, för att själv känna sig bättre och duktigare.

Vi har sett det många år nu, i de olika kungaprogrammen och intervjuerna, hur Daniel ger elaka pikar åt Viktoria titt som tätt. De tycks ha blivit alltfler den senaste tiden. Hade Viktoria satt ner foten skulle det inte pågå. Men hon är för svag. Utåt sett en "power woman"...
Citera
2022-01-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Klassiskt agerade av någon som mår dåligt; trycka ned sin partner för minsta lilla, för att själv känna sig bättre och duktigare.

Vi har sett det många år nu, i de olika kungaprogrammen och intervjuerna, hur Daniel ger elaka pikar åt Viktoria titt som tätt. De tycks ha blivit alltfler den senaste tiden. Hade Viktoria satt ner foten skulle det inte pågå. Men hon är för svag. Utåt sett en "power woman"...

Psykisk misshandel bryter ju ner psyket på folk så de till slut börjar tvivla på sig själva. Kanske känner hon något slags skuld till Daniel om han spelar på att han "offrat" sin "karriär" för henne och fått stå tillbaks, men nu spekulerar jag.

Den svenska kungafamiljen är nog ganska konservativa och känner att de inte kan skilja sig. I a f så länge Kungen lever. Tror han och Silvia ser det som plikten framför allt och att skilsmässa är otänkbart i deras position oavsett hur de har det. De skulle nog hellre leva dubbelliv än att skilja sig officiellt.

Så Victoria känner nog stor press på sig att försöka få det att fungera och hålla skenet uppe utåt. Särskilt som hon ska bli Drottning. För Madeleine hade varit lite enklare.
Jämför med UK och Danmark t ex där kungligheter skiljer sig till höger och vänster. De svenska har (hittills) inte gjort det.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-01-11 kl. 12:22.
Citera
2022-01-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat

Hur träffades de från början? Om han var PT kan jag tänka mig att han snärjdes av vickan på grund av deras många timmar spenderade tillsammans...

Daniel har i en intervju sagt att det var Viktoria som "inledde förhållandet".
Citera
2022-01-11, 12:24
Medlem
https://www.svd.se/om-karlek-och-darrande-knan
Maj 2010:

Daniel: Jag har vuxit upp i en familj med total jämställdhet, det där att pappor ska bestämma känner jag inte alls igen. För mig är det inget problem att gå ett, två eller tio steg bakom Victoria – och ändå ha kvar min självkänsla. Så är det bara.
Så här, 12 år senare, verkar han inte känna riktigt likadant längre
Citera
2022-01-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
https://www.svd.se/om-karlek-och-darrande-knan
Maj 2010:

Daniel: Jag har vuxit upp i en familj med total jämställdhet, det där att pappor ska bestämma känner jag inte alls igen. För mig är det inget problem att gå ett, två eller tio steg bakom Victoria – och ändå ha kvar min självkänsla. Så är det bara.
Så här, 12 år senare, verkar han inte känna riktigt likadant längre
Nej. Man kan tro att han hatar sin situation och ger Victoria skulden.
Kär i någon annan?
Citera
2022-01-11, 13:36
Medlem
Har inte hört om att Daniel skulle haft något förhållande alls innan Viktoria. Viktoria hade ju åtminstone ett långt förhållande. Ingen av hans kamrater har sagt att han var ihop med någon kvinna. Hur har man lyckats hålla det hemligt om det inte är sant?
Citera
2022-01-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Har inte hört om att Daniel skulle haft något förhållande alls innan Viktoria. Viktoria hade ju åtminstone ett långt förhållande. Ingen av hans kamrater har sagt att han var ihop med någon kvinna. Hur har man lyckats hålla det hemligt om det inte är sant?

Innan Vickan hade Daniel ett förhållande med fotomodellen Maria Ekman.
Citera
2022-01-11, 15:51
Medlem
https://imgur.com/gallery/SlRyuhw

Detta är det omtalade klippet och jävlae vad konstig Daniels kommentar är i klippet. Han säger till Estelle ” pappa är van att vara nr.2” samt han låter så bitter också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in