Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Det är Airmee som failat mig varje gång.
Håller med om att Airmee bommar ungefär 1/3 av tiden.
Jag har använt Amazon sen ca 2001 i England, inklusive Prime när det kom, runt 2012 eller så.
Samt Amazon Tyskland och Amazon Sverige, i Sverige, 2019. Jag anser mig vara ett fullfjädrat proffs på Amazon.
Amazon försöker verkligen få paketen leverarade nästa dag. I England funkar det nästan alltid, förutom när Royal Mail slänger paket utanför porten eller ger det till en främling och det försvinner, Alltså de har ingen säkerhet när de lämnar paketen vid bostaden. Vem som helst kan säga att paketet är till dem och posten lämnar glatt över det. Då får man pengarna tillbaka eller en ny leverans, ifrån Amazon UK.
I Sverige är leveranser dyra och det finns få väletablerade gamla företag som fixar snabb leverans. Hur det är utanför Stockholm vill jag knappt tänka på!
Har Prime i Sverige sen det kom, eftersom jag är bekant och bekväm med modellen.
När det gäller Airmee så uppskattar jag att de i alla fall är ÄRLIGA om att det är de som har problem. Det är dåligt - men det är värre med
Bring som LJUGER om att de varit hemma och förökt leverera. Samma sak ibland, med Postnord.
Det går snabbare för budet eller utköraren att ljuga och säga att mottageren inte var hemma och sen dumpa allt hos ett ombud. Men det är extremt frustrerande om man VET att man faktiskt var hemma vid tillfället (jobba hemifrån under pandemin och kanske inte kom hemifrån på hela dagen!).
Bring är värst på detta. PostNord å andra sidan har helt sonika FÖRLORAT minst 3 paket jag beställt på Amazon.
Helst skulld jag vilja att man som Prime kund fick ange en preferens för vilket bud man vill använda. Då kan man själv ange det som man upplever är mest pålitligt där man själv bor. Amazon får också en bra uppfattning om vilka speditörer som klarar av att hålla leveranserna.
För övrigt anser jag att Jeff Bezos är ett globalistsvin. Men livet är för kort för att springa runt på stan och jaga saker, eller hela tiden registrera nya konton på nya sajter... när man kan gå till ett ställe och hitta 90% av vad man behöver.