Citat:
Ursprungligen postat av
Autodidis
Blir kursnedgång imorgon.
+ 100 000 småsparare in i SBB senaste året. Vad kan gå fel?
1 000 % på fem år, varav småspararna hoppat in i toppen, är det rimligt tycker ni?
Soothsayer, what do you propose?
Citat:
Ursprungligen postat av
Autodidis
190 000 okunniga aktiesparare som hoppat in senaste åren trycker upp kursen till orimliga nivåer. Ledningen utövar finansiella trollkonster som väldigt få har någon egentlig insyn i.
Nästan allt som den breda allmänheten köper in sig i under en kort tidsperiod förvandlas till en påse skräp. Cannabisaktier, gamingbolag, medtech, you name it.
Folk köper SBB "because the sucker is going up", jag tror inte ens 1000 av aktieägarna bemödar sig att läsa årsredovisningen.
Det är enormt högt ställda krav på SBB på att leverera, förväntningarna är ställda på max. Det leder allt för ofta till besvikelser.
Tycker att du har en del goda poänger här även om jag känner att du överdriver lite, här kan jag ju såklart inte konkretisera på det sätt du gör. 190.000 okunniga aktieägare är väl att ta i lite ändå?
”Vad kan gå fel?” Ja kan inte just DU berätta det för oss?
Du har inte visat att du själv har någon koll och det finns ju ingen som kräver att aktieägare borde ha en viss koll, enligt din standard.. oavsett hur den lyder, eller hur?
Det är inget ovanligt att retail förstärker utveckling i aktiepriset och letar man efter trams och flum så är väl denna tråden ovärderlig i det avseendet?
SBB upp lite över 11% idag, raporrt kommer imorgon. Blir verkligen djupt imponerad av din gissning om morgondagens utveckling. Kommer dina förutsägelser om morgondagen fortplanta sig till andra bolag?
Frågar åt en kompis som hela tiden som gärna vill ha förhandsinformation.