Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1vargen
gör gärna det!
fortfarande inget överklagande, senaste som kom in var domen och ersättningen för advokaten
Citera
2022-02-21, 14:39
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillibolle
Tänker tyvärr inte göra allt jobb åt dig din lata jäkel. Antingen googlar du o läser själv, eller så skiter du it ifall du är rädd att du har fel/är för dum för att googla. Bryr mig inte vilket. Sedan kan man argumentera att om du nu ska säga motsatsen så är det lika mycket väl din uppgift att källhänvisa dina naiva uttalanden. Sitt ner i båten o förstå att inte alla människor, män som kvinnor, har bra intentions.

Sedan, då jag ser att du leker white knight i denna tråd, så vet jag inte tillräckligt om det specifika fallet o denna josef. Så där kan jag inte uttala mig. Men, att säga att en stor del av alla anklagelser inte är falska är naivt som satan. Läs på innan du uttalar dig om din naiva världsbild.
Kommer man med ett statistiskt påstående är det brukligt att källhänvisa. Men du kanske inte har någon högre utbildning.
Citera
2022-02-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Kommer man med ett statistiskt påstående är det brukligt att källhänvisa. Men du kanske inte har någon högre utbildning.

Det är skillnad på att säga:

"X människor dör varje år" - varav man här måste källhänvisa

Kontra

"Brå's statistik visar...:" - Vilket var det jag skrev.

Du har namnet och du har ämnet, några knapptryck bort. Gråt istället nu när du läser skiten o inser att du har fel. Glädjer mig förövrigt att du sitter där, antingen där du läst skiten o insett att du har fel eller att du är rädd för att verifiera att du har fel. Vilket som, good shit. Ovanstående visar även att du själv inte är "högutbildad", även fast en liten utbildning inte gör dig till en vettig människa, så är du fortf inte värd att lägga tid på. Hare
Citera
2022-02-21, 20:30
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Det är skillnad på att säga:

"X människor dör varje år" - varav man här måste källhänvisa

Kontra

"Brå's statistik visar...:" - Vilket var det jag skrev.

Du har namnet och du har ämnet, några knapptryck bort. Gråt istället nu när du läser skiten o inser att du har fel. Glädjer mig förövrigt att du sitter där, antingen där du läst skiten o insett att du har fel eller att du är rädd för att verifiera att du har fel. Vilket som, good shit. Ovanstående visar även att du själv inte är "högutbildad", även fast en liten utbildning inte gör dig till en vettig människa, så är du fortf inte värd att lägga tid på. Hare
Men skärp dig. Blev du kränkt? Hade du haft statistiken hade du lagt en länk istället för att skriva en bok. Är du intresserad har jag en dubbel universitetsexamen och 120 hp statistik. Men berätta du gärna för mig hur man källhänvisar. Du och dina outbildade PH - polare borde plocka upp en bok istället för att idealisera kokainpundare och våldtäktsmän.
Citera
2022-02-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Men skärp dig. Blev du kränkt? Hade du haft statistiken hade du lagt en länk istället för att skriva en bok. Är du intresserad har jag en dubbel universitetsexamen och 120 hp statistik. Men berätta du gärna för mig hur man källhänvisar. Du och dina outbildade PH - polare borde plocka upp en bok istället för att idealisera kokainpundare och våldtäktsmän.

Att jag svarar.. skäms lite tbh. Här har du länken, även fast en normal människa vet hur man googlar källor (speciellt om man har utbildningar, vilket jag fortf starkt tvekar på att du har din nolla^^)

https://bra.se/publikationer/arkiv/p...-till-dom.html

Aja, läs sida 55 och gråt. Patetiskt förövrigt att du nämner denna Josef igen, då jag nämnt att jag inte ens vet vem han är/var + är ej påläst - så kan inte döma. Ser du ironin? Jag är vettig nog att inte uttala mig när jag inte vet, du är dum och naiv och gör det ändå.
Citera
2022-02-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledningscentralen
fortfarande inget överklagande, senaste som kom in var domen och ersättningen för advokaten

Har du sett någon uppdatering?
Det var väl imorgon som är sista dagen för att lämna in överklagan?
Citera
2022-02-24, 04:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Haha, osäker om du skojar eller ej. Snälla, googla på Brå's undersökning om våldtäkt och förklara för mig sedan hur du kan tolka deras statistik som annat än att minst 30% som ljuger

Citat:
Att jag svarar.. skäms lite tbh. Här har du länken, även fast en normal människa vet hur man googlar källor (speciellt om man har utbildningar, vilket jag fortf starkt tvekar på att du har din nolla^^)

https://bra.se/publikationer/arkiv/p...-till-dom.html

Aja, läs sida 55 och gråt. Patetiskt förövrigt att du nämner denna Josef igen, då jag nämnt att jag inte ens vet vem han är/var + är ej påläst - så kan inte döma. Ser du ironin? Jag är vettig nog att inte uttala mig när jag inte vet, du är dum och naiv och gör det ändå.

Den som faktiskt läser vad det står kommer snabbt fram till att det inte handlar om några 30% som ljuger
Här bör framhållas att kategoriseringarna i stor utsträckning bygger på bedömningar och gränsdragningar och inte på några enkelt fastslagna kriterier. Det är inte uteslutet att andra som läser ärendena skulle göra gränsdragningen mellan kategorierna något annorlunda – eller till och med välja helt andra kategorier. Trots denna osäkerhet har Brå bedömt att den gjorda kategoriseringen är värdefull. Den ger en empirisk utgångspunkt för att diskutera hur stor potentialen att öka uppklaringen kan tänkas vara. Den kan förhoppningsvis också tjäna som en grund för fortsatt forskning, som den kan förhålla sig till och utveckla. Det bör också betonas att kategoriseringen gjorts utifrån Brås bedömning av ärendet, vilken inte alltid överensstämmer med den avskrivningsgrund som åklagaren eller polisen valt.

I tabellen nedan redovisas de åtta kategorierna och deras andel av de nedlagda ärendena. Kategorierna presenteras i tabellen i fallande skala utifrån hur stor potentialen är för att ärendena i varje kategori skulle kunna leda till åtal. Det innebär att ordningen i presentationen inte styrs av hur vanlig nedläggningsgrunden är, utan av kategoriernas typmässiga förutsättningar för att klaras upp. Det får till konsekvens att den vanligaste nedläggningskategorin kommer sist.
Men kul att du kallar andra för nollor!
Citera
2022-02-24, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SofistikeradSlisk
Efter att ha läst FUP;en så känns detta snarare som att tjejen var med på det i stundens hetta, men ångrade sig efteråt och därav gjorde en halvhjärtad anmälan.

Dessutom så kan man ju undra vad fan det är för fel på hans flickvän, som verkar agera som att ingenting har hänt.

Josef är en vinnare,och hon vet det
Citera
2022-02-24, 08:59
Medlem
Har han överklagat??

Stackars Josef!
Citera
2022-02-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Har du sett någon uppdatering?
Det var väl imorgon som är sista dagen för att lämna in överklagan?

Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
Har han överklagat??

Stackars Josef!
beställde dagboksblad igen idag, enda nya är "2022-02-21 Dom i original arkiverad.". kollar imorn bitti också ifall något hunnit trilla in under kvällen.
Citera
2022-02-24, 16:20
Medlem
Citat:
beställde dagboksblad igen idag, enda nya är "2022-02-21 Dom i original arkiverad.". kollar imorn bitti också ifall något hunnit trilla in under kvällen.

Tack på förhand!
Citera
2022-02-24, 20:28
Medlem
Citat:

Bra, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in