2022-02-24, 22:38
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jo, du påstod faktiskt att avsaknad av krig skulle göra människor fega, dvs att krig istället skulle göra människor modiga. Nu påstår du även att krig skulle människor mindre bortskämda. Nuff said. Ingen idé att argumentera med manliga psykon.
Nej, du feltolkar allt medvetet för att stärka din egen uppfattning, en bekräftelseförväntning.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
En fråga jag ställt mig själv, varför är Ukraina så viktigt för Ryssland ?
De vill inte ha några demokratier nära sig. De vill inte att Ukraina går med i NATO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Man håller dom i reserv tror jag. Men jag gissar mest just nu.

Ja, men det visar att Ryssland inte är intresserad av en full invasion, än.
Btw, jag kan lära dig mer om Sharia om du är intresserad av att bli en muslim.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Ryssland är ett kristet vitt, konservativt Europeiskt land fullt med heterosexuella män och kvinnor. Ett sådant land skulle aldrig någonsin få gå med i NATO eller EU. Ryssland är allt queer eliten i PK-diktaturerna hatar.

Nej, Ryssland är ett land där andelen homosexuella är ungefär lika stor som på andra platser, men där där machoidealen (som enbart finns för att befolkningen på ett effektivt sätt ska kunna kuvas under en militärmakt eller religiös doktrin, inget annat) står i vägen.
Citera
Medlem
Intressant
Men det är inte pga de är rädda,
Israel har sina intressen som typ Iran
Inte bara kärnvapen de har, de har en vältränad försvarsmakt.
Men poängen var ngn här sa att krig inte gör nationerna hårdare och då tog jag upp Israel som har nästan samma folkmängd som Sverige men skillnaden är att Israel tvekar inte en sekund att skjuta ner ett plan oavsett vilken nation om de inkräktar... medans vi Sverige "fördömer bestämt "

Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ja Israel har kärnvapen men är inget hot mot Ryssland.
Israel hoppade nyligen av affären med Iron Dome USA förhandlade med Ukraina för att de inte ville försämra sina relationer med Ryssland
https://www.timesofisrael.com/israel...action-report/
Senast redigerad av David1982 2022-02-24 kl. 22:39. Anledning: korrektion
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det har varit kravet hela tiden. Avmilitarisera Ukraina. Omedelbart.
Givetvis oacceptabelt. Man förhandlar inte med terrorister. Ukraina har all rätt att ha militärt försvar. Putin och oligarkerna ska straffas hårt. Tyvärr kommer vanliga ryssar få lida stort, innan de gör sig av mig skräpregimen.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
USA har 800 militärbaser runtom i världen, har varit med om att finansiera över 200 statskupper mot folkvalda regimer.

Som grädde på moset: det finns bara 3 länder i världen som USA INTE har invaderat, USA har varit inblandade direkt eller proxy i invasioner till ALLA världens länder utom Andorra, Bhutan och Lichtenstein.

https://www.wearethemighty.com/artic...hasnt-invaded/

Det kommer inte att hända ett skit, ryssarna kommer att stanna i Ukraina för att undvika att USA placerar militärbaser där och se till att landet inte går med i NATO vilket Ryssland inte vill.

Så är det inte mer med det. Sluta slicka röven av USA, brown nosers.

På vilket sätt menar du att USAs ageranden skulle rättfärdiga Rysslands i frågan om Ukraina?

Om jag åt din tårtbit blir det väl inte rätt av dig att äta någon annans tårtbit eller?
Citera
Medlem
Tuors avatar
Den här professorn förklarar varför detta är västvärldens fel. Han säger också att den enda lösningen på problemet är att göra Ukraina till en neutral buffertzon, vilket är exakt vad Putin är ute efter enligt nya uppgifter.

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4&t=4s

Vi har ett nytt krig i Europa tack vare globalistmaffian. De har planerat för detta länge
Citera
2022-02-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hur tror ni den kommande natten kommer se ut?

Lugna sig, vara på samma nivå eller öka?
Jag tänker på t.ex. missiler från ryssarna.
hade flygplatsen varit tagen hade de kört in folk den vägen, garanterat. och sedan trycktfrån tjernobyl och bombat ännu mer. likt natten som varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
tyvärr ser man extremt lite av ukrainska offer. men det är förståeligt att ukrainsk media vill hålla moralen uppe och inte gå ut med detta? lättnat iallafall att flygplatsen är åter tagen. annars hade det blivit knas inatt när mer soldater börjar flygas in. spontant känns det som ryssland har underskattat ukraina.

Försvara är lättare än att anfalla. Försvara kan man göra med minor, bakhåll och sprängda broar. Det funkar inte till anfall.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
My bad!
Citat:
Yet another Russian prisoner of war, Staff Sergeant Konstantin Buinichev of the 74 Motorized Rifle Brigade.
Today he surrendered, along with the whole of his recon platoon.
https://twitter.com/IAPonomarenko/st...05599191511041
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
BNP per capita är 3 ggr högre i Ryssland än i Ukraina. Rysslands BNP per capita är ca 2/3 av den svenska och i paritet med fattigare länder i EU som Grekland, Portugal etc.

Det säger inte så mycket i Rysslands fall.

https://www.themoscowtimes.com/2021/...-report-a74180
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in