2022-02-25, 13:59
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ukrainas försvar hävdar på Twitter att ryssarna lidit förluster på över tusen man idag.

Länk

Det börjar bli dyrt det här.

Ja, jag hörde via en annan källa att det var nära 2000 döda ryssar totalt nu. Så det stämmer rätt bra, 600 igår och "över 1000" idag blir nära 2000.

Detta är inte kul för Putin. Protesterna i Ryssland var ju våldsamma vid Georgienkriget och nu har han förlorat 5 gånger så många som det hela kriget på 1.5 dygn.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Sverige gör sig redo för att ta emot större mängder i en ny flyktingvåg. I vanlig ordning ska Sverige vara bäst. Bäst på klimat, bäst på bränslereduktion och bäst på allt som kostar...
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Du är naiv om du tror att det inte kommer skitsnack från ukraina och väst.

Kolla vad USA gör och har gjort. Hur många har de dödat senaste 20 åren, 3 miljoner? Och dessa galningar sitter du alltså och tror på.
USA har inte gjort någonting liknande Rysslands invasion av Ukraina sedan Vietnam.
Citera
2022-02-25, 14:00
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bra twittrare för den som är intresserad av information snarare än åsikter:

https://twitter.com/JulianRoepcke

Nyheter, filmer, bilder, kartor etc. Ukrainadåre, men förtvivlad, så ingen propagandist på det sättet.

Jag har letat med ljus och lykta efter någon trovärdig person som levererar just kalla fakta om vad som händer, men faktiskt inte hittat någon. Den här Röpcke imponerar inte. Han spekulerar rätt vilt om allt möjligt och verkar ha ett osunt fokus på irrelevanta detaljer. Ryska trupper befinner sig i Kievs förorter, Ukrainas president ber om förhandlingar, klagar på bristande internationellt stöd, luftar sin egen oro över att ryssarna kanske kan skada honom personligen, den ukrainska försvarsmakten uppmanar civila att göra molotovcocktails, vapen delas ut på gatorna till vem som helst som vill ha dem. Det är den "stora bilden", att ryssarna nått huvudstaden på bara drygt ett dygn och den ukrainska ledningen är desperat. Men Röpcke tycker det är intressantare att posta bilder på en raket som landat i Charkov utan att detonera.
Senast redigerad av Stabskapten 2022-02-25 kl. 14:02.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Kluven till Sveriges påstådda militära stöd till Ukraina, ryska trupper ska alltså befinna sig i närheten av eller i Kiev om man ska tro medierna just nu. Är det så smart att skicka vapen som lätt kan hamna i ryssarnas händer om deras framryckning fortsätter?

Magdalena ger ett velande intryck. Från att först säga att det går emot svensk praxis att inte skicka vapen till ett land i krig till att nu alltså göra det pga förmodliga påtryckningar. Svagt. I ett skede när Putin är som mest oberäknelig känns det inte som det smartaste draget säkerhetspolitiskt. Jag hoppas regeringen tar sitt ansvar och rustar upp försvaret rejält efter detta och står beredda med Gripen-plan och flottan och att alla män mellan 18-70 får ett brev hem i posten att vara beredda att inställa sig om det behövs.

Vem har sagt att Magdalena är smart! Pengarna styr! Hon gör som hon blivit tillsagd att göra
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ukrainas försvar hävdar på Twitter att ryssarna lidit förluster på över tusen man idag.

Länk

Det börjar bli dyrt det här.

Alla ryssar som beväpnar sig för att mörda människor i Ukraina förtjänar att skickas till helvetet. Om det är sant att vidriga tjetjener också ska på mördarturné, hoppas jag av hela mitt hjärta, att detta pack våldtas och kokas levande.
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
USA har inte gjort någonting liknande Rysslands invasion av Ukraina sedan Vietnam.

Irak 2003.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Du måste vara riktigt dum i huvudet om du tror att det är lugnt i Ukraina.
https://twitter.com/hashtag/ukraine

I Kiev sade jag .

Kolla själv

https://www.youtube.com/watch?v=m809VVjdBys
Citera
Bannlyst
Jag förstår hur vänstern kommer spinna det här nu.

Titta ryssen skjuter civila!

Men det är ju Zelensky som har delat ut vapen åt dom civila, då är dom inte civila längre.

Dom är kombatanter.
Citera
2022-02-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Du kan inte jämföra med Tyskland som är ett väldigt fint och ordnat land.
Med visst är allt förtroende borta för Ryssland för alltid ja
precis som tyskland... har 0 förtroende för dem! Men det är enligt mig
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Jag förstår hur vänstern kommer spinna det här nu.

Titta ryssen skjuter civila!

Men det är ju Zelensky som har delat ut vapen åt dom civila, då är dom inte civila längre.

Dom är kombatanter.

Bär dom på vapen så är dom legitima tavlor. Inget snack om den saken. Då kan man inte snyfta om att dom är "civila".
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Zelensky skriver detta på Twitter:
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...86465494806529

AB:
Samtidigt som Maggan säger tvärnej till att hjälpa Ukraina med vapen.

Det är en sak att exportera vapen till ett icke krigförande land, och en helt annan sak att hjälpa ett land i krig. Zelensky försöker helt klart att dra in Sverige i konflikten Ryssland/NATO i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in