2022-02-26, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Bra sammanfattning, men sådana här sammanställningar är helt frånvarande i västerländsk media som istället bara önskar demonisera president Putin och Ryssland, helt dysfunktionellt förvisso, därför att Ryssland försvinner inte och samarbete med Ryssland är bättre än krig mot Ryssland.

Ja, samarbete är bättre än krig, men den sinnessjuke diktatorn putain är uppenbarligen inte kapabel till samarbete då han väljer att invadera, och annektera, andra länder.

Du påminner för övrigt om den här politikern i vars tjänst du skulle passat som hand i handske:
https://www.youtube.com/watch?v=DRmHOSnehTk
Citera
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du är medveten om att Tjetjenien tillhör Ryssland, va? Och att läget är stabilt där.

Det beror väl på vem man frågar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Tack för återkopplingen men förklara gärna vilken sida du står på i denna konflikten, så jag vet vart jag har dig
Ukrainas sida så klart.
Citera
2022-02-26, 13:47
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det är förstås intressant vad FNs säkerhetsråd säger, då den internationella rätten ger säkerhetsrådet en stark position.

Kul att du håller med, läs då gärna hela uttalandet.

Joint Statement Following a Vote on a UN Security Council Resolution on Russia’s Aggression Toward Ukraine

"Russia has abused its power today to veto our strong resolution. But Russia cannot veto our voices. Russia cannot veto the Ukrainian people. Russia cannot veto their own people protesting this war in the streets. Russia cannot veto the UN Charter. Russia cannot, and will not, veto accountability."

https://usun.usmission.gov/joint-sta...oward-ukraine/
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Se och njut!
https://mobile.twitter.com/soleyman_...54388088127490

Ryssarna blir BBQ.

Slava Ukraini !

Vilka j-vla hjältar! Viket mod!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! Alla "val" där INTE kreml trogna hundar "vinner" är "odemokratiska"!

Som tidigare nämnt tecknades "Russian–Ukrainian Friendship Treaty" 1997 genom vilket avtal Ukraina "garanterades" att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot när Krim invaderades, och annekterades.

Att ryssland eller någon annan lydstat kan leva i demokrati är uteslutet med krigsförbrytaren putain vid rodret.

Vad var sovjetunionen? En kommunistisk diktatur som styrdes med järnhand från Kreml, där oppositionella och oliktänkande förföljdes, fängslades, skickades i Gulag, eller mördades av den ondskefulla regimen.

Vad är ryssland av idag? En kleptokrati som styrs med järnhand från Kreml av den enväldiga diktatorn putain, som bekant är f.d. KGB överste. Ett land där oppositionella och oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) förföljs och mördas av regimen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...lled_in_Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...assassinations
Som sagt läs på! Vad stod i avtalet 2013?
Och Krim.. läs på! Och drygt 95% av befolkningen i Krim vill tillhöra Ryssland!
Sen är jag definitivt inte kommunist eller globalist! Så lpgbegåvad skulle jag inte tillåta mej att bli!
Däremot är jag för demokrati och rättvisa! Jag kan tycka att vilken normalbegåvad som helst borde fatta att det aldrig kommer bli ett fredligt demokratiskt Ukraina med den opposionsregering som nu sitter!
Hade de vart smarta hade de följt avtalet för att senare mer och mer allierat sej med europa om det nu var folkviljan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Lista på allierade till Ryssland:

Brasilien
Indien
Kina
Venezuela
Syrien
Iran
Sydafrika
Nordkorea
Vitryssland
Förenade Arabemiraten

Lycka till Nato.

Allierade? Det flesta av dem har väl bara valt att inte ta ställning i konflikten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Det finns massiv kritik inom Ryssland angående Putins invasion av Ukraina. Se de demonstrationer som skett i st Petersburg och Moskva, Ryska mödrar vill ha hem sina söner levande. Nu finns motståndet även i Duman och bland högt uppsatta militärer. Just nu sker förmodligen en balansakt mellan Putin trogna och de som vill ha bort honom, återstår att se vilken sida som vinner! Om fler vågar sig ut på gatorna och visa sitt missnöje så vågar nog fler politiker och militär organisera en kupp för att avsätta Putin, det finns tyvärr inga andra vägar att gå för ett regimskifte i Ryssland.
Har du källa på ledamöter i Duman? Jag tror ända vägen är att Ryssland kollapsar inifrån så detta är ju väldigt intressant.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Samt Tjeckien såg jag nu.

Ja, mest handeldvapen från Tjeckien om jag minns rätt?

Huruvida leveranser når fram vet jag inte, men antar att det fungerar just nu, då stridigheterna verkar vara fokuserat lokala.
Längre fram kommer det till att bli svårare att nå in, om ryssarna avancerar.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag diskuterar det som har hänt nu och inget annat. Förhållandena i Ryssland är en helt annan sak.

Om man inte fördömer USAs invasioner i Korea, Vietnam, Afghanistan, Irak, Libyen, Syrien och de hundratalet statskupper som de har medverkat i, så skall man inte fördöma det Ryssland gör i Ukraina nu.
Alla skall bedömas efter samma måttstock. USAs brott mot folkrätten är otaliga.

Visst, så är det ju, men det är Ukraina och detta nu som det handlar om här.
Citera
2022-02-26, 13:48
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Se och njut!
https://mobile.twitter.com/soleyman_...54388088127490

Ryssarna blir BBQ.

Slava Ukraini !

Är inte det där från 2014? Härligt glöd iaf!!!
Citera
2022-02-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Zelenskyj visar sig vara en ledare vars like Europa inte sett på väldigt många år. Stor respekt till honom. Skäms över alla flashbackare som av oklara anledningar skitit på honom!

Han är judisk, han är knappast en bra ledare han struntar fullständigt i om miljoner slaver avlider, går skiten åt helvete kan han resa till säkerhet i israel.

Denna konflikt är en boxningsmatch mellan två vita brödrafolk där enda vinnaren blir en liten internationell klick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in