2022-02-26, 16:16
Medlem
Tunga strider i Ivankov...

Notera rb57.
2022-02-26, 16:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Det är väl som med när väst invaderar eller bombar andra länder av diverse anledningar.

Kör massiv kampanj med propaganda och censur.

”Vi bombar i demokratins namn”

Bomba sönder och ockupera Irak, Afghanistan, Syrien, Libyen etc och sedan stjäl olja och allt vad det är.
Jänkarna gillar att jävlas med diktaturer. Om du har problem med det så tycker jag att du ska ta ditt pick o pack och flytta till en - om du inte redan bor i en vill säga.

Ryssland verkar gå en fin framtid till mötes. Flytta dit vettja.

Du brister i allmänbildningen. USA är världens största oljeproducent och behöver inte stjäla.
2022-02-26, 17:54
Medlem
Ryska turister i Kherson..
2022-02-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
Det händer extremt mycket på kort tid just nu.
Om följande är sant, så är det a truly major move av Turkiet:

Zelensky twittrar att Erdogan stänger Bosporen för ryska örlogsfartyg.
Володимир Зеленський@ZelenskyyUaI thank my friend Mr. President of 🇹🇷 @RTErdogan and the people of 🇹🇷 for their strong support. The ban on the passage of 🇷🇺 warships to the Black Sea and significant military and humanitarian support for 🇺🇦 are extremely important today. The people of 🇺🇦 will never forget that!

Det har de inte gjort, Ukraina lade fram det som förfrågan bara och Turkiet har inte svarat (verkar det som).

Vet ej om Zelenskyy missförstod något eller om det var bara en dåligt formulerad tweet.
2022-02-26, 18:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotRendered
Det har de inte gjort, Ukraina lade fram det som förfrågan bara och Turkiet har inte svarat (verkar det som).

Vet ej om Zelenskyy missförstod något eller om det var bara en dåligt formulerad tweet.
Det kan inte Turkiet göra, enbart fartyg som vill lämna Svarta Havet kan Turkiet stoppa.
Det är det ingen mening med.
Senast redigerad av Sonnenwende 2022-02-26 kl. 18:17.
2022-02-26, 18:10
Medlem
Russland sa de hadde opprettet luftherredømme ett døgn etter start av overfallet. Det var åpenbart en løgn, for fly fra Ukraina er fortsatt operative.

De har også utplassert dette mirakelvåpenet S-400 som i følge reklamen skal holde alt innenfor 400km som ikke er stealth fly på bakken, eller blåse de til pinner. Kanksje det er bare i reklamen det virker så bra?
2022-02-26, 18:19
Medlem
Åtminstone Wikipedia har samma uppfattning om slaget om Hostomel som den jag presenterade igår, det vill säga, det handlar om två ryska anfall, ett som misslyckades att hålla flygplatsen den 24 februari, ett som lyckades att ta och hålla den den 25 februari.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Antonov_Airport

Flygplatsens status känns dock förvirrad för källorna är inte tidssynkade och en är ren rysk propaganda.
2022-02-26, 18:30
Medlem
Tyskland snur og sier ja til nederlandsk våpenhjelp til Ukraina.

Skal vi da tippe det dreier seg om Panzerfaust 3 som Nederland er bruker av.
Med rykter om enda flere stridsvogner på vei inn så trenger de alt de kan få tak i av våpen mot MBT.
2022-02-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Ryska turister i Kherson..

Härligt. Fler sånna turister
2022-02-26, 18:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Tunga strider i Ivankov...

Notera rb57.
En av de bättre klipp jag sett hittills. Tack. Jösses, det börjar verka Sovjet i finska Karelen... Utbrända fordon deluxe.
2022-02-26, 18:49
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Delvis rätt. Du får byta uniform för att tex smyga tillbaka till egna linjerna. I samma ögonblick du bedriver strid är du spion och kan avrättas.
Att syssla med spaning i fiendens uniform är ju inte att strida, men det borde väl också räknas som spioneri ? Dvs laglöst.
2022-02-26, 18:52
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Att syssla med spaning i fiendens uniform är ju inte att strida, men det borde väl också räknas som spioneri ? Dvs laglöst.

Jag tror inte jag vill hamna i situationen att behöva argumentera för min sak utklädd i fiendens uniform.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in