Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Jag vet inte med säkerhet själv, finner det hela bara väldigt underligt med NS sympatisörer ända in i det ukrainska nationalgardet som öppet går ärenden till neokonservativa och globohomo, samtidigt gör Putin en stor grej av att kriget till stor del handlar om att rensa upp Ukraina från nazister och högerextrema. Varför judarna skulle bjuda Putin på sådan "propagandistiska legitimitet" blir jag inte riktigt klok på. Till saken hör också att detta inte är första gången Putin gör liknande uttalanden. Så nog finns fog för att inte göra sig för bekväm med att detta inte alltid bara är tom retorik från Putin att han osagt står på vita nationalister sida, vilket det inte finns det minsta bevis för. Att i den meningen ta parti för Ryssland är en farlig väg att gå för framtida europeisk nationalism. Hur detta skulle vara "kolsuparnationalism" har jag svårt att se?
En annan sak som måste kommas ihåg är hur USA redan på förhand aldrig haft ambitionen att försvara Ukraina. Redan innan den nyuppblossade konflikten gjorde man klart att man inte kommer gå emellan. Varför provocerade man då till den grad att Putin nu tvingas göra det han gör för att när det väl börjar totalt lämna ukrainare helt oförmögna att försvara sig? Ukrainas president sitter ju för fan och uppmanar folket att kasta Molotov cocktails på ryska pansarfordon. Detta går ju inte tas på allvar på något vis. Jag tror snarare att man av mer eller mindre i nuläget oklara anledningar ville Putin skulle gå in i Ukraina, vilket han rent objektivt har rätt att göra. Kanske för att föregå en maktförflyttning med en massiv propagandaoffensiv på den större globala spelplanen, ökade sanktioner och NATO medlemskap etc.
Putin är faktiskt ganska hardcore:
Putin: Cancel Culture First Happened In Russia During Bolsheviks!
https://www.youtube.com/watch?v=45gV_0owJ20
Ingen har väl sagt att Putin står på vita nationalisters sida? En stor del av hans utrikespolitik och för den delen även inrikespolitik, är dock helt klart
pro-vit. Putin är liksom inte en vit separatist eller så, långt ifrån, men demografiskt sett är Ryssland fortfarande ett relativt normalt land där muslimer och negrer inte finns överallt, och detta retar ju upp judarna, särskilt när Putin går sin egen väg och inte ger sitt stöd till att ISIS ska ta över Irak och Syrien, som judemaffian ville, och inte bara säger nej till muhammedansk galenskap utan även säljer vapen till Assad och bidrar med ryska trupper osv.
Putin är bra skit helt enkelt. Putin är bra skit eftersom han säger
nyet till judemaffian, och därför hatar judarna honom. Sedan att Putin inte är helt hundra procent "by the book" i varenda fråga och varenda detalj, det är lite skitsamma. Går inte att vara autistiskt korrekt och förvänta sig att en världsledare ska uppfylla exakt alla krav och kriterier. Överlag så är Putin mycket bra och en "force for good" i världspolitiken idag, och det har han varit ett bra tag nu. Samma var det med Trump; även Trump hade stora brister och besvikelser, men överlag så var han ett stort steg i rätt riktning, särskilt för USA, som har varit ett
lost cause rätt länge nu.
Samma gäller förstås Polen och Ungern, alltså östeuropeiska länder som gör så gott de kan i att bibehålla en demografisk normalitet där man inte omringas av bruna, fula, korkade, våldsamma, dysfunktionella, kaotiska, opålitliga, instabila untermenschen precis överallt. Just därför är Orban ett hatobjekt bland judarna och Polen beskrivs som "odemokratiskt" osv. Definitionen av demokrati är ju numera non-stop import av tredje världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Putin står så klart inte på "vita nationalisters" sida. Men bara det att du ens reflekterar om en sån sak visar att du inte förstår vad det här handlar om. När jag som svensk stödjer Putin och Ryssland så gör jag det inte för att jag fantiserar om en stark rysk extrafarsa som ska bry sig om mig och mina intressen. Vad jag gör är att jag tittar ut över världen och reflekterar: Vad är det som pågår här? Vilka krafter är i spel? Vad påverkar mig och Sverige? När man tänker så så måste man, om man är intelligent och ärlig, komma fram till att det finns en globalistisk elit, som är judisk, som har oerhört stark kontroll över hela väst. En elit som ser till att inga partier, inte personer, inga motkrafter till deras hegemoni får komma fram. De har makt att stänga av din ekonomi, sätta dig i fängelse, skicka hela mediamakten på dig för att krossa ditt parti eller din person. Det här pågår i hela den vita västvärlden. Vad behöver vi då? Vi behöver andra maktcentra som utmanar den här eliten. Som ruckar på ordningen. Som öppnar upp möjligheten för parallella ekonomiska och politiska utrymmen. Det är DÄR Putin kommer in.
Ibland verkar det som om alla nationalister lever livet som nån jävla kärleksroman där den eller den figuren vill ha mig eller inte. Och säger han något fel så bryr han sig inte om mig längre så nu är min extrapappa eller tilltänkta käresta nån annan i stället. VÄX UPP, för fan! Studera världen, tänk själv: Vilka möjligheter finns det i den här världen just nu för att situationen för mina idéer ska kunna ens ha möjlighet att växa fram med tiden och få utrymme? En sak vet jag: Ju starkare och större hegemoni den nuvarande judiska eliten får över världen, desto mindre utrymme för mina intressen. ALLT som ruckar eller utmanar den här makten är potentiellt bra för mig. Därför stödjer jag Putin, och hans allierade. Och det borde alla som vill förändra Sverige göra.
Den kroknäsade mischlingjuden Bill Maher tog upp hur republikaner älskar Ryssland och Putin, och namndroppade även David Duke, häromdagen:
Why Do Republicans Love Russia? | Real Time with Bill Maher (HBO):
https://www.youtube.com/watch?v=0ityEr0MLtI
Man vet att judarna är nervösa över Trump's pro-Putin politik och Tucker Carlson's pro-Putin retorik, när Bill Maher börjar diskutera ämnet på den här nivån. Maher låter ju här som ett Flashbackinlägg, lol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Jo. Av samma skäl så stödjer man Assad och Syrien, Iran och Hizbollah.
Det var ju inte på grund av rasliga skäl som Hitler-Tyskland allierade sig med en del muslimer och bruna människor, eller med Japan(!), utan för att dessa icke-vita aktörer var fiender till England, USA och de andra inom världsjudenhetens allians. Rasligt så står ju England och ännu mer USA:s vita befolkning Tyskland nära. Tyskar är t o.m. den största gruppen bland vita i USA men vad spelar de för roll när dessa amerikatyskar stred för världsjudenheten?
Om man ska göra det enkelt för national-mongon så kan vi säga att Ryssland och Ukraina består av samma sorts slaviska undermänniskor. Samma skit alltihop. Ena laget styrs dock av judar och är ett verktyg för globalistjudarna medan andra sidan är den enda mäktiga nationen på jorden som i flera frågor står emot globalistjudarnas agenda. Man stödjer alltså fotbollslaget med undermänniskor som står emot judarna, och inte laget som spelar för judarna. Det hade Hitler också gjort.
Det är inte helt korrekt det där med att de flesta vita amerikaner är av tyskt påbrå. Det är sant att det finns mycket tyskt påbrå bland vita amerikaner, men de flesta vita amerikaner är faktiskt av brittiskt påbrå, bara det att de tänker inte så mycket på det i och med att de har varit där sedan 1600-talet, medan de amerikaner som är av tyskt påbrå är lite färskare nykomlingar från 1800-talet, och det finns fortfarande en viss etnisk "awareness" som "German Americans", medan britt-amerikanerna mer betraktar sig själva som "colonial American", white American eller helt enkelt bara "American". Hur som helst så är tyskar, holländare, britter (inklusive svartmuskiga irländare och skottar) och skandinaver, samma genetiska grupp, bokstavligt talat, så det är lite skitsamma och Putin är cool!
Annars vad gäller Ukraina så är det landet ett missförstånd, och ukrainare och ryssar (i alla fall västryssar) är tillsammans med polacker och belaruser, faktiskt samma genetiska kluster:
https://i.imgur.com/ok6SCHu.png
Ukrainska och belarusiska är dessutom östslaviska språk, och nästan samma språk som ryska (de slaviska språken är mer homogena än de germanska språken; serber förstår till exempel ryska betydligt bättre än vad svenskar förstår tyska, detta utan att ens kunna ryska), så vad är grejen med Ukraina's självständighet? Sedan när blev Ukraina's självständighet från Ryssland den absolut viktigaste frågan på planeten som mänsklighetens överlevnad hänger på och tillräckligt viktigt att starta kärnvapenkrig över så att Ukraina ska få slippa den stora stygga ryssen?