Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
För att citera tyska medier cirka 1935: Kampen mellan judendomen och kristendomen är en skenkamp (scheinkampf). Kristna kan aldrig någonsin frigöra sig från judarna eftersom hela deras religion går ut på att dyrka och vörda judar som guds först utvalda folk och äldre bröder i tron. De kristna hävdar förstås annorlunda för att på typiskt judiskt vis svindla de okunniga, men för den som orkar sätta sig in i det kristna problemet, så är deras lögner uppenbara.
Vilket trams. Kristna dyrkar judar. Det är inte kristnas fel att dumsvenne har bjudit in juden i sina samhällen och installerat kommunismen. Det är judens jobb som orsakat skada. Kristna har inte gjort ett skit. Svensken var redan under andra världskriget ett passivt och jude-omedvetet fån som stod neutralt. Varför förkristnades Sverige för länge sedan om det är som du säger. Svenskarna har själva tagit på sig den skiten för det är knappast kristna som spridit all skit som förstört Sverige. Det har svenskarna själva gjort i samarbete med juden.
Citera
2022-02-27, 13:08
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det stor felet var att inte fler svenskar åkte ner till Tyskland och kämpade i Waffen SS Wiking eller Nordland under andra världskriget. Visst många hade behövt desertera från den svenska armén och krig är farligt för individen men att leva i en judisk slavvärld är inte heller kul.

Citat:
En förbindelseofficer antecknade i Hitlers högkvarter den 16 juli 1941: ”Führern kritiserade skarpt svenskarna för den mycket magra kontingenten frivilliga landet hade bidragit med för kampen mot bolsjevismen i öster. Till och med riksmarskalk Göring betecknade svenskarna som dekadenta”.

Den svenska regeringen tillät inte svenskar att åka ned och kämpa i Waffen SS. Men tyskarna värvade i smyg.

Om detta stämmer exakt vet jag inte det är från Expressen:

Citat:
Länk

Den 26 och 27 augusti 1941 avslöjade tidningar i Göteborg och Stockholm att svenskar värvades för tyska krigsmaktens Waffen-SS. En kontingent värvade hade några dagar tidigare redan hunnit avresa från Stockholm. Värvningsorganisationens huvudkvarter var förlagt till Blasieholmstorg 9, mitt emot utrikesministerhotellet i aktiebolaget Allascos lokaler. Bolagets chef var kapten Bertram Schmiterlöw, reservofficer i Svea livgarde, då styrelseledamot i den nazistbetonade sammanslutningen Försvarsfrämjande och tjänstgörande i luftvärnscentralen i Stockholm

Enligt Wikipedia som förvisso är en tveksam källa så tror man att 180 svenskar anmälde sig som frivilliga, varav drygt 100 kom ut till fronten. Andra källor uppger att omkring 200-300 svenskar kom med i SS.
Citera
2022-02-27, 15:52
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag vet inte med säkerhet själv, finner det hela bara väldigt underligt med NS sympatisörer ända in i det ukrainska nationalgardet som öppet går ärenden till neokonservativa och globohomo, samtidigt gör Putin en stor grej av att kriget till stor del handlar om att rensa upp Ukraina från nazister och högerextrema. Varför judarna skulle bjuda Putin på sådan "propagandistiska legitimitet" blir jag inte riktigt klok på. Till saken hör också att detta inte är första gången Putin gör liknande uttalanden. Så nog finns fog för att inte göra sig för bekväm med att detta inte alltid bara är tom retorik från Putin att han osagt står på vita nationalister sida, vilket det inte finns det minsta bevis för. Att i den meningen ta parti för Ryssland är en farlig väg att gå för framtida europeisk nationalism. Hur detta skulle vara "kolsuparnationalism" har jag svårt att se?

En annan sak som måste kommas ihåg är hur USA redan på förhand aldrig haft ambitionen att försvara Ukraina. Redan innan den nyuppblossade konflikten gjorde man klart att man inte kommer gå emellan. Varför provocerade man då till den grad att Putin nu tvingas göra det han gör för att när det väl börjar totalt lämna ukrainare helt oförmögna att försvara sig? Ukrainas president sitter ju för fan och uppmanar folket att kasta Molotov cocktails på ryska pansarfordon. Detta går ju inte tas på allvar på något vis. Jag tror snarare att man av mer eller mindre i nuläget oklara anledningar ville Putin skulle gå in i Ukraina, vilket han rent objektivt har rätt att göra. Kanske för att föregå en maktförflyttning med en massiv propagandaoffensiv på den större globala spelplanen, ökade sanktioner och NATO medlemskap etc.

Det är synd att du ska blanda knivskarpa iakttagelser med paranoida tosserier. Att allt som sker ingår i en diabolisk ZOG-plan genomsyrar ditt tänkande tyvärr. USA/NATO har sakta flyttat fram sina positioner mot Ryssland över lång tid. Det är så man ska se på Ukraina. Men även sen 2014 har Ukraina fyllt en viktig funktion för kabalen. Landet har plundrats på resurser motsvarande tusentals miljarder dollar och har utgjort ett centrum för penningtvätt och människohandel i Europa. Biolabben som ska ha förstörts är också intressanta.

Ryssland och Kina sätter alltid sina egna intressen och sin egen säkerhet främst. USA fungerar på ett helt annat sätt då landet är ett verktyg för global dominans och i slutändan globalt styre. Det är också från USA som kulturmarxismen spridits. Ryssland och Kina bryr sig egentligen inte om att de här dekadenta värderingarna sprids utanför deras egna länder. Men de har upptäckt hur subversionen vill äta sig in även i deras länder. Det är en ”no-brainer” att stå på Rysslands och Kinas sida om man inte är sjukligt paranoid.
Citera
2022-02-27, 18:15
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Putin står så klart inte på "vita nationalisters" sida. Men bara det att du ens reflekterar om en sån sak visar att du inte förstår vad det här handlar om. När jag som svensk stödjer Putin och Ryssland så gör jag det inte för att jag fantiserar om en stark rysk extrafarsa som ska bry sig om mig och mina intressen.
Mitt svar var till, Aegishjalmr som verkar mena att Putin är judemedveten och det han säger om vita nationalister mest är tom retorik. Med min poäng att man svårligen kan vara judemedveten och bekämpa globalister (vara på vita nationalisters sida) samtidigt upprepande sprida judaiserade narrativ. Men så lång har väl inte dina "reflektioner" nått uppenbarligen.

Om du själv menar att Putin inte är judemedveten får du ta den diskussionen med, Aegishjalmr. Jag har ingen solklar åsikt den saken.
Citat:
Vad jag gör är att jag tittar ut över världen och reflekterar: Vad är det som pågår här? Vilka krafter är i spel? Vad påverkar mig och Sverige? När man tänker så så måste man, om man är intelligent och ärlig
Vad har dina reflektioner visat annat än banala analyser som att "Putin bekämpar ZOG i Ukraina"? Är du inte judemedveten nog att förstå att kriget i Ukraina inte bara handlar om ett geostrategiskt krigsspel utan om mycket större konflikter som rör rysk ekonomi och västerländska propagandanarrativ. Informationskrig kallat. Fundera på det vetja.

Och snälla, bespara mig dina hysteriska tirader om vad som är bra för Sverige och svenskar, vi vet ju vilka galenskaper det resulterat i tidigare.
Citera
2022-02-27, 19:05
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det är synd att du ska blanda knivskarpa iakttagelser med paranoida tosserier. Att allt som sker ingår i en diabolisk ZOG-plan genomsyrar ditt tänkande tyvärr. USA/NATO har sakta flyttat fram sina positioner mot Ryssland över lång tid. Det är så man ska se på Ukraina. Men även sen 2014 har Ukraina fyllt en viktig funktion för kabalen. Landet har plundrats på resurser motsvarande tusentals miljarder dollar och har utgjort ett centrum för penningtvätt och människohandel i Europa. Biolabben som ska ha förstörts är också intressanta.

Ryssland och Kina sätter alltid sina egna intressen och sin egen säkerhet främst. USA fungerar på ett helt annat sätt då landet är ett verktyg för global dominans och i slutändan globalt styre. Det är också från USA som kulturmarxismen spridits. Ryssland och Kina bryr sig egentligen inte om att de här dekadenta värderingarna sprids utanför deras egna länder. Men de har upptäckt hur subversionen vill äta sig in även i deras länder. Det är en ”no-brainer” att stå på Rysslands och Kinas sida om man inte är sjukligt paranoid.
Inte för att jag tror allt som sker är en "ZOG-plan", men nog fan finns det en diabolisk globalistisk plan här alla gånger. Propagandakriget som nu pågår mot Ryssland slår alla rekord ensidigt rapporterande och falska nyheter. Detta var naturligtvis planerat innan för att man visste att Putin skulle anfalla. Lika planerat var det att proppa upp den judiska presidenten som värsta krigshjälte i varje mediakanal. Att tro något annat är ju helt debilt.

Jag höller med om det mesta du skriver i övrigt. Lite komiskt dock att du kallar mig paranoid när du själv dillar om förstörda biolab
Citera
2022-02-27, 19:14
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Om det du säger stämmer får vi hoppas de har vett nog att uppmana ukrainare att inte göra motstånd så att ryssarna kan befria Ukraina från kroksnoksglobohomostyret med så få dödsoffer bland både ukrainare och ryssar som möjligt, spara ammonutionen för Zelensky och diverse andra judar och marionetter. Det vore ju fint om kristusdårar kunde göra nåt av värde en gång per århundrade åtminstone.
Klart det stämmer. Varför tror du den judiska presidenten nu (under krigets täckmantel) helt plötslig börjar stiftar lagar mot antisemitism och inte tidigare. Jo, för att han inte vågat stöta sig med den ickejudiska ukrainska befolkningen tidigare.

De du kalla kristusdårar är "jordens salt" och har i århundraden av konflikt med judisk religiös perversion försvarat moralen både i Öst och Väst.
Senast redigerad av skillnad 2022-02-27 kl. 19:18.
Citera
2022-02-27, 19:17
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nä Putin står inte på vita nationalisters sida men han tror inte själv på det han säger om att det finns nazister som styr Ukraina. Putins prat om nazister är bara ett sätt att skapa ett narrativ och en berättelse om varför man måste kriga.
Vilket är ett farligt narrativ.
Citat:
De flesta liknande personer är thughs och fotbollssupporter liknande typer utan några djupare ideologiska insikter. Deras land (oavsett vem de styrs av) blir angripet och då vill de hjälpa till och det går bra ihop med deras fascination för vapen och våld. De är nöjda när de får en AK och en uniform så att de kan fota sig och posta bilder på instagram där de ser farliga ut.
Mycket möjligt. Men det är ändå en mycket märklig allians med de antivita judeinkräktarna.
Citera
2022-02-27, 20:01
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Putin är faktiskt ganska hardcore:

Putin: Cancel Culture First Happened In Russia During Bolsheviks!
https://www.youtube.com/watch?v=45gV_0owJ20

Ingen har väl sagt att Putin står på vita nationalisters sida? En stor del av hans utrikespolitik och för den delen även inrikespolitik, är dock helt klart pro-vit. Putin är liksom inte en vit separatist eller så, långt ifrån, men demografiskt sett är Ryssland fortfarande ett relativt normalt land där muslimer och negrer inte finns överallt, och detta retar ju upp judarna, särskilt när Putin går sin egen väg och inte ger sitt stöd till att ISIS ska ta över Irak och Syrien, som judemaffian ville, och inte bara säger nej till muhammedansk galenskap utan även säljer vapen till Assad och bidrar med ryska trupper osv.

Putin är bra skit helt enkelt. Putin är bra skit eftersom han säger nyet till judemaffian, och därför hatar judarna honom. Sedan att Putin inte är helt hundra procent "by the book" i varenda fråga och varenda detalj, det är lite skitsamma. Går inte att vara autistiskt korrekt och förvänta sig att en världsledare ska uppfylla exakt alla krav och kriterier. Överlag så är Putin mycket bra och en "force for good" i världspolitiken idag, och det har han varit ett bra tag nu. Samma var det med Trump; även Trump hade stora brister och besvikelser, men överlag så var han ett stort steg i rätt riktning, särskilt för USA, som har varit ett lost cause rätt länge nu.

Samma gäller förstås Polen och Ungern, alltså östeuropeiska länder som gör så gott de kan i att bibehålla en demografisk normalitet där man inte omringas av bruna, fula, korkade, våldsamma, dysfunktionella, kaotiska, opålitliga, instabila untermenschen precis överallt. Just därför är Orban ett hatobjekt bland judarna och Polen beskrivs som "odemokratiskt" osv. Definitionen av demokrati är ju numera non-stop import av tredje världen.
Ja, han är bra och jag stöttar Putins Ryssland i mycket. Men hans konstanta angrepp på europeiska nationalister för att ta billiga propagandapoäng är på inga vägar något man bör sopa under mattan. Men inget snack om att han inte är boven i det här dramat, vi vet såklart vilka de är.
Senast redigerad av skillnad 2022-02-27 kl. 20:25.
Citera
2022-02-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokcrates
Vilket trams. Kristna dyrkar judar. Det är inte kristnas fel att dumsvenne har bjudit in juden i sina samhällen och installerat kommunismen. Det är judens jobb som orsakat skada. Kristna har inte gjort ett skit. Svensken var redan under andra världskriget ett passivt och jude-omedvetet fån som stod neutralt. Varför förkristnades Sverige för länge sedan om det är som du säger. Svenskarna har själva tagit på sig den skiten för det är knappast kristna som spridit all skit som förstört Sverige. Det har svenskarna själva gjort i samarbete med juden.

Det är kristendomen som har preparerat kristnas hjärnor och medvetande till att vara som de är. I en alternativ värld där inte kristendomen fanns skulle inte judar kunna ha samma framgång för det hade inte funnits naiva gojer preparerade mentalt med kristendom.
Citera
2022-02-27, 20:38
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Inte för att jag tror allt som sker är en "ZOG-plan", men nog fan finns det en diabolisk globalistisk plan här alla gånger. Propagandakriget som nu pågår mot Ryssland slår alla rekord ensidigt rapporterande och falska nyheter. Detta var naturligtvis planerat innan för att man visste att Putin skulle anfalla. Lika planerat var det att proppa upp den judiska presidenten som värsta krigshjälte i varje mediakanal. Att tro något annat är ju helt debilt.

Jag höller med om det mesta du skriver i övrigt. Lite komiskt dock att du kallar mig paranoid när du själv dillar om förstörda biolab

Så du ser alltså inte Putin som en del av denna ZOG-plan då? Om inte så är det alldeles utmärkt.

Jag tror absolut inte att ZOG visste att Ryssland skulle anfalla Ukraina. Att de kört ”Ryssland invaderar snart” sen slutet av förra året var ett klassiskt psyktrick. Det funkade utmärkt på Trump som aldrig vågade närma sig Ryssland efter ständiga anklagelser om ”ryssagent”. Propagandamaskineriet mot Ryssland har varit på plats i många år och nu har man bara skruvat upp volymen. Att det är på en ljudnivå som aldrig tidigare skådats håller jag emellertid med om.

De förstörda biolabben i Ukraina är bekräftade så det är inget jag bara dragit ur röven.
Citera
2022-02-27, 20:56
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ja, han är bra och jag stöttar Putins Ryssland i mycket. Men hans konstanta angrepp på europeiska nationalister för att ta billiga propagandapoäng är på inga vägar något man bör sopa under mattan. Men inget snack om att han inte är boven i det här dramat, vi vet såklart vilka de är.
Jag tror att det där är något av en instinktiv reflex vid det här laget, se det här roliga inlägget:

(FB) Svenska nationalister rekryteras till Ukraina?

Ryssland (eller Sovjetunionen) var ju egentligen det landet som kämpade mest mot Hitler och förlorade mest liv, så det har väl blivit något av en trauma eller PTSD vid det här laget, det här med att se nazister överallt. Sedan handlar det också om att skapa legitimitet för att kriga, typ, "kolla kolla, vi slåss mot nazister, så det är okej att mörda nu!"

Bill Maher hade dock rätt i sak där, när han beskrev Russian collusion hoaxen som "they see it as white people helping white people", ja, demokratiska partiet är ju ett anti-vitt parti idag medan Putin regerar ett mer eller mindre vitt land, inte för att Putin gjorde någon skillnad i 2016-valet, men det är just det som är det stora no-no här: ZOG vill inte att USA och Ryssland ska ha några goda relationer, det är strikt verboten, eftersom det skulle kunna leda till vit solidaritet. ZOG vill hellre ha en konflikt mellan NATO och BRICS, därav hela det här expandera NATO till Ukraina-tramset. Warsawapakten är liksom över för längesedan, dags att lägga ner NATO nu. Vad var det Voltaire profetiskt siade om att judarna skulle bli mänsklighetens undergång? Vi är snart där nu.

Vad har Putin sagt om europeiska nationalister förresten? De där propagandapoängen är ju egentligen bara tomt prat. Ungefär som när Tucker Carlson i klipp efter klipp sakligt försvarar Putin och driver med demokraternas Putinhysteri och liknande, för att sedan efter massiv anti-Tucker hets från twittervänstern, paya lip service genom att kalla Putin för en tyrann, lol. Uppenbarligen är det ju inget Tucker egentligen menar, men han måste väl spela med lite nu när Putin gick in i Ukraina.

Dessvärre är det bara Tucker Carlson som är bra på Fox News. Sean Hannity är generellt sett okej, men han slickar för mycket Israelröv medan Tucker dissar Soros och alla möjliga elitjudar när de lägger sig i olika politiska händelser, och jag kan inte minnas senast jag hörde Tucker säga, "Israel is our closest ally", om han någonsin har sagt det. Tucker har ju försökt att få en intervju med Putin den senaste tiden, hoppas att han får det också, särskilt med tanke på att han fick en intervju med Orban och även polska politiker om jag inte missminner, men det var inte särskilt smart att kalla Putin "tyrann" om man vill få till en intervju, antagligen hade han mycket press på sig att beskriva honom så.
Senast redigerad av EliasAlucard 2022-02-27 kl. 20:58.
Citera
2022-02-27, 22:52
Medlem
Guillounisms avatar
Den danska statsministern Frederiksen och Storbritanniens utrikesminister har inget emot att medborgare i respektive land åker till Ukraina och ansluter till juden Zelenskys internationella brigad:

Citat:
Det er meldingen fra statsminister Mette Frederiksen (S) på et kort pressemøde søndag aften.

- Som vi ser det, er der ikke noget umiddelbart juridisk til hinder for, at man kan rejse til Ukraine og selvfølgelig på den ukrainske side være en del af konflikten.

- Det er et valg, hver enkelt kan træffe. Det gælder både for herboende ukrainere og andre, der mener, at man har noget at bidrage med direkte i konflikten, siger statsministeren.

Ukraines præsident, Volodimir Zelenskij, har sagt, at han vil danne en 'international' styrke, der skal forsvare Ukraine.

Citat:
Den britiske udenrigsminister Liz Truss har søndag sagt, at hun vil støtte briter, der frivilligt ønsker at tage til Ukraine og kæmpe mod den russiske invasion.

- Ukraines folk kæmper for frihed og demokrati, ikke kun for Ukraine, men for hele Europa. Så helt sikkert. Hvis folk ønsker at støtte den kamp så støtter jeg dem i det, sagde hun.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/poli.../9149877?ilc=c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in