Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Ja, han är bra och jag stöttar Putins Ryssland i mycket. Men hans konstanta angrepp på europeiska nationalister för att ta billiga propagandapoäng är på inga vägar något man bör sopa under mattan. Men inget snack om att han inte är boven i det här dramat, vi vet såklart vilka de är.
Jag tror att det där är något av en instinktiv reflex vid det här laget, se det här roliga inlägget:
(FB) Svenska nationalister rekryteras till Ukraina?
Ryssland (eller Sovjetunionen) var ju egentligen det landet som kämpade mest mot Hitler och förlorade mest liv, så det har väl blivit något av en trauma eller PTSD vid det här laget, det här med att se nazister överallt. Sedan handlar det också om att skapa legitimitet för att kriga, typ, "kolla kolla, vi slåss mot nazister, så det är okej att mörda nu!"
Bill Maher hade dock rätt i sak där, när han beskrev Russian collusion hoaxen som "they see it as white people helping white people", ja, demokratiska partiet är ju ett anti-vitt parti idag medan Putin regerar ett mer eller mindre vitt land, inte för att Putin gjorde någon skillnad i 2016-valet, men det är just det som är det stora no-no här: ZOG vill inte att USA och Ryssland ska ha några goda relationer, det är strikt verboten, eftersom det skulle kunna leda till vit solidaritet. ZOG vill hellre ha en konflikt mellan NATO och BRICS, därav hela det här expandera NATO till Ukraina-tramset. Warsawapakten är liksom över för längesedan, dags att lägga ner NATO nu. Vad var det Voltaire profetiskt siade om att judarna skulle bli mänsklighetens undergång? Vi är snart där nu.
Vad har Putin sagt om europeiska nationalister förresten? De där propagandapoängen är ju egentligen bara tomt prat. Ungefär som när Tucker Carlson i klipp efter klipp sakligt försvarar Putin och driver med demokraternas Putinhysteri och liknande, för att sedan efter massiv anti-Tucker hets från twittervänstern, paya lip service genom att kalla Putin för en tyrann, lol. Uppenbarligen är det ju inget Tucker egentligen menar, men han måste väl spela med lite nu när Putin gick in i Ukraina.
Dessvärre är det bara Tucker Carlson som är bra på Fox News. Sean Hannity är generellt sett okej, men han slickar för mycket Israelröv medan Tucker dissar Soros och alla möjliga elitjudar när de lägger sig i olika politiska händelser, och jag kan inte minnas senast jag hörde Tucker säga, "Israel is our closest ally", om han någonsin har sagt det. Tucker har ju försökt att få en intervju med Putin den senaste tiden, hoppas att han får det också, särskilt med tanke på att han fick en intervju med Orban och även polska politiker om jag inte missminner, men det var inte särskilt smart att kalla Putin "tyrann" om man vill få till en intervju, antagligen hade han mycket press på sig att beskriva honom så.