2022-02-28, 06:13
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Ngra svenskar som kt ner p senaste? Man blir rtt sugen p att ta tjnstledigt och ka ner.
Citera
2022-02-28, 20:18
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
S du ser allts inte Putin som en del av denna ZOG-plan d? Om inte s r det alldeles utmrkt.

Jag tror absolut inte att ZOG visste att Ryssland skulle anfalla Ukraina. Att de krt Ryssland invaderar snart sen slutet av frra ret var ett klassiskt psyktrick. Det funkade utmrkt p Trump som aldrig vgade nrma sig Ryssland efter stndiga anklagelser om ryssagent. Propagandamaskineriet mot Ryssland har varit p plats i mnga r och nu har man bara skruvat upp volymen. Att det r p en ljudniv som aldrig tidigare skdats hller jag emellertid med om.

De frstrda biolabben i Ukraina r bekrftade s det r inget jag bara dragit ur rven.
Haha, nej inte alls

Putin som en av vrldens mktigaste mn behver sklart inte agera springpojke t ngon. Skillnaden mellan en politisk vrldsspelare som han och globalistiska nickedockor som, Macron, Merkel, Trudeau och resten av vstvrldens vidriga ledare r astronomisk.

Tveksamt om ngon ledare i modern tid utsatts fr s stor press som Putin r under nu. ven EU har i princip gtt all in och frklarat ppet krig mot Ryssland genom vapenleveranser till Ukraina. Jag har mycket svrt att se hur detta skulle komma som ett spontant reaktion s hr nra inp den ryska invasionen. Detta har mest sannolikt funnits p spelplanen innan. Jag fr knslan att Putin tagits lite p sngen med detta.
Citera
2022-02-28, 20:25
Medlem
baggebo1s avatar
Den hr tweeten tillgnas alla Ukrainadrar:
Citat:
Thousands of years from now there is going to be a Jewish holiday centered on the exploits of Zelensky, and while the details will be fuzzy and/or wrong, the moral will be little Jewish girls & boys can grow up to be the bad ass leader of multicultural democracies.
https://twitter.com/DavMicRot/status...22121889562624

Det r David Rothshild som pratar. Det hr var det de Ukrainafrivilliga bokstavligen gick i krig fr.
Citera
2022-02-28, 20:35
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den hr tweeten tillgnas alla Ukrainadrar:

https://twitter.com/DavMicRot/status...22121889562624

Det r David Rothshild som pratar. Det hr var det de Ukrainafrivilliga bokstavligen gick i krig fr.

P samma tema skriver Jewish Telegraphic Agency om hur Zelensky hyllas av judar vrlden ver och jmfrs med mytologiska figurer som Moses och Mordecai bland andra:

For many Jews watching Ukraines war, Volodymyr Zelensky is a modern Maccabee

https://www.jta.org/2022/02/28/cultu...odern-maccabee
Senast redigerad av Guillounism 2022-02-28 kl. 20:42.
Citera
2022-02-28, 20:38
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag tror att det dr r ngot av en instinktiv reflex vid det hr laget, se det hr roliga inlgget:

(FB) Svenska nationalister rekryteras till Ukraina?

Ryssland (eller Sovjetunionen) var ju egentligen det landet som kmpade mest mot Hitler och frlorade mest liv, s det har vl blivit ngot av en trauma eller PTSD vid det hr laget, det hr med att se nazister verallt. Sedan handlar det ocks om att skapa legitimitet fr att kriga, typ, "kolla kolla, vi slss mot nazister, s det r okej att mrda nu!"

Bill Maher hade dock rtt i sak dr, nr han beskrev Russian collusion hoaxen som "they see it as white people helping white people", ja, demokratiska partiet r ju ett anti-vitt parti idag medan Putin regerar ett mer eller mindre vitt land, inte fr att Putin gjorde ngon skillnad i 2016-valet, men det r just det som r det stora no-no hr: ZOG vill inte att USA och Ryssland ska ha ngra goda relationer, det r strikt verboten, eftersom det skulle kunna leda till vit solidaritet. ZOG vill hellre ha en konflikt mellan NATO och BRICS, drav hela det hr expandera NATO till Ukraina-tramset. Warsawapakten r liksom ver fr lngesedan, dags att lgga ner NATO nu. Vad var det Voltaire profetiskt siade om att judarna skulle bli mnsklighetens undergng? Vi r snart dr nu.

Vad har Putin sagt om europeiska nationalister frresten? De dr propagandapongen r ju egentligen bara tomt prat. Ungefr som nr Tucker Carlson i klipp efter klipp sakligt frsvarar Putin och driver med demokraternas Putinhysteri och liknande, fr att sedan efter massiv anti-Tucker hets frn twittervnstern, paya lip service genom att kalla Putin fr en tyrann, lol. Uppenbarligen r det ju inget Tucker egentligen menar, men han mste vl spela med lite nu nr Putin gick in i Ukraina.

Dessvrre r det bara Tucker Carlson som r bra p Fox News. Sean Hannity r generellt sett okej, men han slickar fr mycket Israelrv medan Tucker dissar Soros och alla mjliga elitjudar nr de lgger sig i olika politiska hndelser, och jag kan inte minnas senast jag hrde Tucker sga, "Israel is our closest ally", om han ngonsin har sagt det. Tucker har ju frskt att f en intervju med Putin den senaste tiden, hoppas att han fr det ocks, srskilt med tanke p att han fick en intervju med Orban och ven polska politiker om jag inte missminner, men det var inte srskilt smart att kalla Putin "tyrann" om man vill f till en intervju, antagligen hade han mycket press p sig att beskriva honom s.
Hller med det mesta du skriver och kan mycket vl frst logiken bakom anvndandet av sdan retorik. Problemet r dock att nr man tillter dessa narrativ fr fste r de svra att g tillbaka ifrn. Oavsett vad som hnt i historien r Ryssland inte ett kommunistimperium lngre utan mer sjlva motsatsen, en frhllandevis antiglobalistisk supermakt. Drfr r det ett stort misstag av Putin att snka sig till sdana niver och frivilligt spela med judarnas spelregler i dessa frgor.

Jag har tyvrr inga lnkar i nulget men han har flertalet gnger under mnga r uttryckt liknande retorik mot europeisk nationalism. Spelar det ngon roll om han verkligen tror p det eller inte nr det defacto bidrar till att strka judisk makt?
Citera
2022-02-28, 20:43
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
P samma tema skriver Jewish Telegraph Agency om hur Zelensky hyllas av judar vrlden ver och jmfrs med mytologiska figurer som Moses och Mordecai bland andra:

For many Jews watching Ukraines war, Volodymyr Zelensky is a modern Maccabee

https://www.jta.org/2022/02/28/cultu...odern-maccabee
Hahaha. Min knsla verkar visa sig vara rtt att detta var planerat p frhand. Omjligt att stta igng ett sdant skdespel p s kort tid. Extremt judiskt agerande detta. Fy fan vilka vidriga parasiter.
Citat:
Lika planerat var det att proppa upp den judiska presidenten som vrsta krigshjlte i varje mediakanal.
Senast redigerad av skillnad 2022-02-28 kl. 20:48.
Citera
2022-02-28, 20:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Haha, nej inte alls

Putin som en av vrldens mktigaste mn behver sklart inte agera springpojke t ngon. Skillnaden mellan en politisk vrldsspelare som han och globalistiska nickedockor som, Macron, Merkel, Trudeau och resten av vstvrldens vidriga ledare r astronomisk.

Tveksamt om ngon ledare i modern tid utsatts fr s stor press som Putin r under nu. ven EU har i princip gtt all in och frklarat ppet krig mot Ryssland genom vapenleveranser till Ukraina. Jag har mycket svrt att se hur detta skulle komma som ett spontant reaktion s hr nra inp den ryska invasionen. Detta har mest sannolikt funnits p spelplanen innan. Jag fr knslan att Putin tagits lite p sngen med detta.

Ds. Det r ju alldeles utmrkt.

Nja, de sanktioner som genomfrs nu mot Ryssland gr mer eller mindre p autopilot. Man har gjort liknande mot en rad andra lnder tidigare om n inte lika omfattande. Jag tycker att Ryssland verkar ha varit vl frberedda p det hr. Enorma affrsavtal tecknades med Kina redan frra ret. Sett ur mitt perspektiv har vst snarare gripits av panik. Flera av tgrderna r finansiella sjlvmordsaktioner. Som att stnga av Ryssland frn SWIFT. Ryssland och Kina har alternativ finansiell infrastruktur som de nu kan utvidga. I frlngningen kan processen med att underminera USDs stllning som global reserv-och transaktionsvaluta accelerera.

Men jag hller med om att vsts ekonomiska tgrder mot Ryssland saknar motstycke. Faktiskt vrre n de mot NS-Tyskland. Exempelvis frhll sig ju Schweiz helt neutralt under WWII och var open for business fr bda sidor. Men nu har Schweiz deltagit i sanktionerna.
Citera
2022-02-28, 20:51
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ds. Det r ju alldeles utmrkt.

Nja, de sanktioner som genomfrs nu mot Ryssland gr mer eller mindre p autopilot. Man har gjort liknande mot en rad andra lnder tidigare om n inte lika omfattande. Jag tycker att Ryssland verkar ha varit vl frberedda p det hr. Enorma affrsavtal tecknades med Kina redan frra ret. Sett ur mitt perspektiv har vst snarare gripits av panik. Flera av tgrderna r finansiella sjlvmordsaktioner. Som att stnga av Ryssland frn SWIFT. Ryssland och Kina har alternativ finansiell infrastruktur som de nu kan utvidga. I frlngningen kan processen med att underminera USDs stllning som global reserv-och transaktionsvaluta accelerera.

Men jag hller med om att vsts ekonomiska tgrder mot Ryssland saknar motstycke. Faktiskt vrre n de mot NS-Tyskland. Exempelvis frhll sig ju Schweiz helt neutralt under WWII och var open for business fr bda sidor. Men nu har Schweiz deltagit i sanktionerna.
Hoppas innerligt att du har rtt.
Citera
2022-03-01, 20:29
Dagens Ryssland r mer likt Tyskland under WWII. S klart finns det skillnader rent ideologiskt o.s.v. skulle det bli vrldskrig, vilket knns inte srskilt troligt, men i alla fall d skulle jag heja p ryssen.
Citera
2022-03-01, 22:30
Medlem
skillnads avatar
Andrew Joyce slppte idag den kanske mest relevanta artikel s hr lngt om krafterna bakom konflikten. Eller skall vi sga konfrontationen med judisk oligarki.

Jewish Subtexts in Ukraine:
https://www.theoccidentalobserver.ne...ts-in-ukraine/

Vad det verkar Putins brist p en djupare frmga se igenom det judiska dubbelspelet och de narrativ som spelar judarna i hnderna. Krigar Putin mot NATO, amerikansk hegemoni och dess potentiella krnvapenstridsspetsar i Ukraina eller krigar han mot judiska oligarker?
Citat:
In a 2017 article, EuroMaidanPress made it clear that The most important goal for oligarchs is money and not Ukraines national interests. The sooner Ukraine pursues a long overdue policy of de-oligarchisation the better although this will be impossible as long as Ukraine is led by an oligarch. Its clear that at least two of the oligarchs sucking on the blood of Ukraine have led them on a collision course with Putins Russia.

All of this, of course, is not to say that Putins Russia is much, or any, better. I still find it stunning that, when informed of Kolomoyskyis comment that he was a schizophrenic shorty, Putin didnt reply that he was a crook for stealing from Ukrainians, Crimeans, or Russians, but that he was a crook who had scammed Russian [Jewish] oligarch Roman Abramovich for billions of dollars. In other words, much of what we are seeing here is not just grand geopolitics and clashing nationalisms, but a subtext of oligarchic feuds.
Ngot varje vit nationalist mste frga sig r, hur mnga kta/vita/ortodoxa ukrainare vill egentligen g i konflikt med Ryssland. Finns det ens ngot bredare motstnd ver huvud taget eller r den ukrainska "patriotismen" mest ett judiskt teaterspel? Om svaret r nej p den frsta frgan borde d inte ukrainska vapen riktas int istllet fr utt, mot oligarkerna och inte mot oligarkernas fiende, Putins Ryssland.
Citat:
Legitimate or not, Putins condemnation of Ukrainian nationalism has unfortunately kicked off the familiar game of Youre the Real Fascists in the West. As if we didnt have enough of Antifa are the real Fascists shenanigans muddying our social discourse.
Nej, precis.
Senast redigerad av skillnad 2022-03-01 kl. 22:45.
Citera
2022-03-03, 21:57
Medlem
Varfr behandlas den hr personen "fri skytt" aka Carolus som om han vore Ernst Jnger reinkarnerad? Maken till ktthuvud har vl inte skdats p lnge? Ger det credd att ha gnat sig t att ligga och skjuta p civilister och varit del i en NATO/ZOGunderstdd operation? Lyssnar man p personen i mer n fem minuter inser man att hans det inte r ett strlande intellekt man har att gra med och att det r av en anledning till varfr han r en low iq grugg infanterist som gr dit han blir instruerad. Varfr lyssnar ngon ens p hans anal-lyster om kriget?
Citera
2022-03-04, 19:05
Medlem
fintnirs avatar
Nr Julius Evola beskte Jrngardets hgkvarter i Bukarest Grna huset s intervjuade han Codreanu; och undrade ver en idag relevant frga gllande att ge std till utlndska ledare. Evola visste givetvis att Codreanu & grabbarna var ppna judekritiker, men samtidigt hade de uttalat std fr Mussolini, men han r ju inte antisemit hur gr det ihop?
Citat:
At the advent of Mussolini, Codreanu recognized him as a light bearer, who instils within us hope. He will be for us the proof that the hydra can be defeated. A proof that we can win. He added: But Mussolini is not anti-Semitic. You rejoice in vain, the Jewish press was murmuring in our ears. I say: the question is not why we rejoice, but why, if he is not anti-Semitic, you worry about his victory and why the Jewish press throughout the world attack him. Codreanu rightly saw that Judaism has managed to dominate the world through Freemasonry and Russia through communism: Mussolini has destroyed communism and Freemasonry, Codreanu says, he implicitly declared war upon Judaism too.

Viktigt att kolla p vad ledare GR och inte SGER. Det existerar implicit antisemitism, och explicit antisemitism. Mnga lgpannor stirrar sig blinda p yta och inte p innehll, se bara alla s.k nationella antisemiter som postade bilder p Putin med ngot sllskap ortodoxa judar ngonstans i Ryssland ba gotcha, han r ocks judestyrd Det Putin har gjort r att agera en total stoppkloss fr den verliggande judiska agendan speciellt nr det kommer till Mellanstern nr han opponerade sig mot arabiska vren-frgrevolutionerna, och primrt Libyen dr han frdmde CIA/Mossad-kuppandet men inte sjlv agerade, fr att sedan lra sig av sitt misstag och i Syrien handgripligen styra upp situationen och skra Assad-regeringen, till USA:s och Israels frtret. Nu ocks i Georgien, Kazakstan & Ukraina det r antisemitism, implicit antisemitism, men nd antisemitism.

But Putin is not anti-Semitic, the Jewish press was murmuring in our ears. I say: but why, if he is not anti-Semitic, you worry about his victory and why the Jewish press throughout the world attack him. he implicitly declared war upon Judaism too.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in