Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 06:13
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Några svenskar som åkt ner på senaste? Man blir rätt sugen på att ta tjänstledigt och åka ner.
Citera
2022-02-28, 20:18
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Så du ser alltså inte Putin som en del av denna ZOG-plan då? Om inte så är det alldeles utmärkt.

Jag tror absolut inte att ZOG visste att Ryssland skulle anfalla Ukraina. Att de kört ”Ryssland invaderar snart” sen slutet av förra året var ett klassiskt psyktrick. Det funkade utmärkt på Trump som aldrig vågade närma sig Ryssland efter ständiga anklagelser om ”ryssagent”. Propagandamaskineriet mot Ryssland har varit på plats i många år och nu har man bara skruvat upp volymen. Att det är på en ljudnivå som aldrig tidigare skådats håller jag emellertid med om.

De förstörda biolabben i Ukraina är bekräftade så det är inget jag bara dragit ur röven.
Haha, nej inte alls

Putin som en av världens mäktigaste män behöver såklart inte agera springpojke åt någon. Skillnaden mellan en politisk världsspelare som han och globalistiska nickedockor som, Macron, Merkel, Trudeau och resten av västvärldens vidriga ledare är astronomisk.

Tveksamt om någon ledare i modern tid utsatts för så stor press som Putin är under nu. Även EU har i princip gått all in och förklarat öppet krig mot Ryssland genom vapenleveranser till Ukraina. Jag har mycket svårt att se hur detta skulle komma som ett spontant reaktion så här nära inpå den ryska invasionen. Detta har mest sannolikt funnits på spelplanen innan. Jag får känslan att Putin tagits lite på sängen med detta.
Citera
2022-02-28, 20:25
Medlem
baggebo1s avatar
Den här tweeten tillägnas alla Ukrainadårar:
Citat:
Thousands of years from now there is going to be a Jewish holiday centered on the exploits of Zelensky, and while the details will be fuzzy and/or wrong, the moral will be little Jewish girls & boys can grow up to be the bad ass leader of multicultural democracies.
https://twitter.com/DavMicRot/status...22121889562624

Det är David Rothshild som pratar. Det här var det de Ukrainafrivilliga bokstavligen gick i krig för.
Citera
2022-02-28, 20:35
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den här tweeten tillägnas alla Ukrainadårar:

https://twitter.com/DavMicRot/status...22121889562624

Det är David Rothshild som pratar. Det här var det de Ukrainafrivilliga bokstavligen gick i krig för.

På samma tema skriver Jewish Telegraphic Agency om hur Zelensky hyllas av judar världen över och jämförs med mytologiska figurer som Moses och Mordecai bland andra:

For many Jews watching Ukraine’s war, Volodymyr Zelensky is a ‘modern Maccabee’

https://www.jta.org/2022/02/28/cultu...odern-maccabee
Senast redigerad av Guillounism 2022-02-28 kl. 20:42.
Citera
2022-02-28, 20:38
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag tror att det där är något av en instinktiv reflex vid det här laget, se det här roliga inlägget:

(FB) Svenska nationalister rekryteras till Ukraina?

Ryssland (eller Sovjetunionen) var ju egentligen det landet som kämpade mest mot Hitler och förlorade mest liv, så det har väl blivit något av en trauma eller PTSD vid det här laget, det här med att se nazister överallt. Sedan handlar det också om att skapa legitimitet för att kriga, typ, "kolla kolla, vi slåss mot nazister, så det är okej att mörda nu!"

Bill Maher hade dock rätt i sak där, när han beskrev Russian collusion hoaxen som "they see it as white people helping white people", ja, demokratiska partiet är ju ett anti-vitt parti idag medan Putin regerar ett mer eller mindre vitt land, inte för att Putin gjorde någon skillnad i 2016-valet, men det är just det som är det stora no-no här: ZOG vill inte att USA och Ryssland ska ha några goda relationer, det är strikt verboten, eftersom det skulle kunna leda till vit solidaritet. ZOG vill hellre ha en konflikt mellan NATO och BRICS, därav hela det här expandera NATO till Ukraina-tramset. Warsawapakten är liksom över för längesedan, dags att lägga ner NATO nu. Vad var det Voltaire profetiskt siade om att judarna skulle bli mänsklighetens undergång? Vi är snart där nu.

Vad har Putin sagt om europeiska nationalister förresten? De där propagandapoängen är ju egentligen bara tomt prat. Ungefär som när Tucker Carlson i klipp efter klipp sakligt försvarar Putin och driver med demokraternas Putinhysteri och liknande, för att sedan efter massiv anti-Tucker hets från twittervänstern, paya lip service genom att kalla Putin för en tyrann, lol. Uppenbarligen är det ju inget Tucker egentligen menar, men han måste väl spela med lite nu när Putin gick in i Ukraina.

Dessvärre är det bara Tucker Carlson som är bra på Fox News. Sean Hannity är generellt sett okej, men han slickar för mycket Israelröv medan Tucker dissar Soros och alla möjliga elitjudar när de lägger sig i olika politiska händelser, och jag kan inte minnas senast jag hörde Tucker säga, "Israel is our closest ally", om han någonsin har sagt det. Tucker har ju försökt att få en intervju med Putin den senaste tiden, hoppas att han får det också, särskilt med tanke på att han fick en intervju med Orban och även polska politiker om jag inte missminner, men det var inte särskilt smart att kalla Putin "tyrann" om man vill få till en intervju, antagligen hade han mycket press på sig att beskriva honom så.
Håller med det mesta du skriver och kan mycket väl förstå logiken bakom användandet av sådan retorik. Problemet är dock att när man tillåter dessa narrativ får fäste är de svåra att gå tillbaka ifrån. Oavsett vad som hänt i historien är Ryssland inte ett kommunistimperium längre utan mer själva motsatsen, en förhållandevis antiglobalistisk supermakt. Därför är det ett stort misstag av Putin att sänka sig till sådana nivåer och frivilligt spela med judarnas spelregler i dessa frågor.

Jag har tyvärr inga länkar i nuläget men han har flertalet gånger under många år uttryckt liknande retorik mot europeisk nationalism. Spelar det någon roll om han verkligen tror på det eller inte när det defacto bidrar till att stärka judisk makt?
Citera
2022-02-28, 20:43
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
På samma tema skriver Jewish Telegraph Agency om hur Zelensky hyllas av judar världen över och jämförs med mytologiska figurer som Moses och Mordecai bland andra:

For many Jews watching Ukraine’s war, Volodymyr Zelensky is a ‘modern Maccabee’

https://www.jta.org/2022/02/28/cultu...odern-maccabee
Hahaha. Min känsla verkar visa sig vara rätt att detta var planerat på förhand. Omöjligt att sätta igång ett sådant skådespel på så kort tid. Extremt judiskt agerande detta. Fy fan vilka vidriga parasiter.
Citat:
Lika planerat var det att proppa upp den judiska presidenten som värsta krigshjälte i varje mediakanal.
Senast redigerad av skillnad 2022-02-28 kl. 20:48.
Citera
2022-02-28, 20:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Haha, nej inte alls

Putin som en av världens mäktigaste män behöver såklart inte agera springpojke åt någon. Skillnaden mellan en politisk världsspelare som han och globalistiska nickedockor som, Macron, Merkel, Trudeau och resten av västvärldens vidriga ledare är astronomisk.

Tveksamt om någon ledare i modern tid utsatts för så stor press som Putin är under nu. Även EU har i princip gått all in och förklarat öppet krig mot Ryssland genom vapenleveranser till Ukraina. Jag har mycket svårt att se hur detta skulle komma som ett spontant reaktion så här nära inpå den ryska invasionen. Detta har mest sannolikt funnits på spelplanen innan. Jag får känslan att Putin tagits lite på sängen med detta.

Dåså. Det är ju alldeles utmärkt.

Nja, de sanktioner som genomförs nu mot Ryssland går mer eller mindre på autopilot. Man har gjort liknande mot en rad andra länder tidigare om än inte lika omfattande. Jag tycker att Ryssland verkar ha varit väl förberedda på det här. Enorma affärsavtal tecknades med Kina redan förra året. Sett ur mitt perspektiv har väst snarare gripits av panik. Flera av åtgärderna är finansiella självmordsaktioner. Som att stänga av Ryssland från SWIFT. Ryssland och Kina har alternativ finansiell infrastruktur som de nu kan utvidga. I förlängningen kan processen med att underminera USDs ställning som global reserv-och transaktionsvaluta accelerera.

Men jag håller med om att västs ekonomiska åtgärder mot Ryssland saknar motstycke. Faktiskt värre än de mot NS-Tyskland. Exempelvis förhöll sig ju Schweiz helt neutralt under WWII och var ”open for business” för båda sidor. Men nu har Schweiz deltagit i sanktionerna.
Citera
2022-02-28, 20:51
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Dåså. Det är ju alldeles utmärkt.

Nja, de sanktioner som genomförs nu mot Ryssland går mer eller mindre på autopilot. Man har gjort liknande mot en rad andra länder tidigare om än inte lika omfattande. Jag tycker att Ryssland verkar ha varit väl förberedda på det här. Enorma affärsavtal tecknades med Kina redan förra året. Sett ur mitt perspektiv har väst snarare gripits av panik. Flera av åtgärderna är finansiella självmordsaktioner. Som att stänga av Ryssland från SWIFT. Ryssland och Kina har alternativ finansiell infrastruktur som de nu kan utvidga. I förlängningen kan processen med att underminera USDs ställning som global reserv-och transaktionsvaluta accelerera.

Men jag håller med om att västs ekonomiska åtgärder mot Ryssland saknar motstycke. Faktiskt värre än de mot NS-Tyskland. Exempelvis förhöll sig ju Schweiz helt neutralt under WWII och var ”open for business” för båda sidor. Men nu har Schweiz deltagit i sanktionerna.
Hoppas innerligt att du har rätt.
Citera
2022-03-01, 20:29
Medlem
NallePuhtins avatar
Dagens Ryssland är mer likt Tyskland under WWII. Så klart finns det skillnader rent ideologiskt o.s.v. skulle det bli världskrig, vilket känns inte särskilt troligt, men i alla fall då skulle jag heja på ryssen.
Citera
2022-03-01, 22:30
Medlem
skillnads avatar
Andrew Joyce släppte idag den kanske mest relevanta artikel så här långt om krafterna bakom konflikten. Eller skall vi säga konfrontationen med judisk oligarki.

Jewish Subtexts in Ukraine:
https://www.theoccidentalobserver.ne...ts-in-ukraine/

Vad det verkar Putins brist på en djupare förmåga se igenom det judiska dubbelspelet och de narrativ som spelar judarna i händerna. Krigar Putin mot NATO, amerikansk hegemoni och dess potentiella kärnvapenstridsspetsar i Ukraina eller krigar han mot judiska oligarker?
Citat:
In a 2017 article, EuroMaidanPress made it clear that “The most important goal for oligarchs is money and not Ukraine’s national interests. … The sooner Ukraine pursues a long overdue policy of de-oligarchisation the better — although this will be impossible as long as Ukraine is led by an oligarch.” It’s clear that at least two of the oligarchs sucking on the blood of Ukraine have led them on a collision course with Putin’s Russia.

All of this, of course, is not to say that Putin’s Russia is much, or any, better. I still find it stunning that, when informed of Kolomoyskyi’s comment that he was a “schizophrenic shorty,” Putin didn’t reply that he was a crook for stealing from Ukrainians, Crimeans, or Russians, but that he was a crook who had “scammed Russian [Jewish] oligarch Roman Abramovich for billions of dollars.” In other words, much of what we are seeing here is not just grand geopolitics and clashing nationalisms, but a subtext of oligarchic feuds.
Något varje vit nationalist måste fråga sig är, hur många äkta/vita/ortodoxa ukrainare vill egentligen gå i konflikt med Ryssland. Finns det ens något bredare motstånd över huvud taget eller är den ukrainska "patriotismen" mest ett judiskt teaterspel? Om svaret är nej på den första frågan borde då inte ukrainska vapen riktas inåt istället för utåt, mot oligarkerna och inte mot oligarkernas fiende, Putins Ryssland.
Citat:
Legitimate or not, Putin’s condemnation of Ukrainian nationalism has unfortunately kicked off the familiar game of ‘You’re the Real Fascists’ in the West. As if we didn’t have enough of “Antifa are the real Fascists” shenanigans muddying our social discourse.
Nej, precis.
Senast redigerad av skillnad 2022-03-01 kl. 22:45.
Citera
2022-03-03, 21:57
Medlem
Varför behandlas den här personen "fri skytt" aka Carolus som om han vore Ernst Jünger reinkarnerad? Maken till kötthuvud har väl inte skådats på länge? Ger det credd att ha ägnat sig åt att ligga och skjuta på civilister och varit del i en NATO/ZOGunderstödd operation? Lyssnar man på personen i mer än fem minuter inser man att hans det inte är ett strålande intellekt man har att göra med och att det är av en anledning till varför han är en low iq grugg infanterist som går dit han blir instruerad. Varför lyssnar någon ens på hans anal-lyster om kriget?
Citera
2022-03-04, 19:05
Medlem
fintnirs avatar
När Julius Evola besökte Järngardets högkvarter i Bukarest ”Gröna huset” så intervjuade han Codreanu; och undrade över en idag relevant fråga gällande att ge stöd till utländska ledare. Evola visste givetvis att Codreanu & grabbarna var öppna judekritiker, men samtidigt hade de uttalat stöd för Mussolini, men han är ju inte antisemit hur går det ihop?
Citat:
At the advent of Mussolini, Codreanu recognized him as a “light bearer, who instils within us hope. He will be for us the proof that the hydra can be defeated. A proof that we can win.” He added: “But Mussolini is not anti-Semitic. You rejoice in vain, the Jewish press was murmuring in our ears. I say: the question is not why we rejoice, but why, if he is not anti-Semitic, you worry about his victory and why the Jewish press throughout the world attack him.” Codreanu rightly saw that Judaism has managed to dominate the world through Freemasonry and Russia through communism: “Mussolini has destroyed communism and Freemasonry,” Codreanu says, “he implicitly declared war upon Judaism too.

Viktigt att kolla på vad ledare GÖR och inte SÄGER. Det existerar implicit antisemitism, och explicit antisemitism. Många lågpannor stirrar sig blinda på yta och inte på innehåll, se bara alla s.k nationella antisemiter som postade bilder på Putin med något sällskap ortodoxa judar någonstans i Ryssland ba gotcha, han är också judestyrd… Det Putin har gjort är att agera en total stoppkloss för den överliggande judiska agendan speciellt när det kommer till Mellanöstern när han opponerade sig mot arabiska våren-färgrevolutionerna, och primärt Libyen där han fördömde CIA/Mossad-kuppandet men inte själv agerade, för att sedan lära sig av sitt misstag och i Syrien handgripligen styra upp situationen och säkra Assad-regeringen, till USA:s och Israels förtret. Nu också i Georgien, Kazakstan & Ukraina — det är antisemitism, implicit antisemitism, men ändå antisemitism.

But Putin is not anti-Semitic, the Jewish press was murmuring in our ears. I say: but why, if he is not anti-Semitic, you worry about his victory and why the Jewish press throughout the world attack him.” “he implicitly declared war upon Judaism too.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in