Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Detta är ett problem. Det finns ett enormt tryck från opinionsbildare att Sverige skall gå med i NATO, skicka vapen och i värsta fall till och med kriga mot Ryssland. Sverigedemokraterna befinner sig under ett enormt tryck. Jag tror som sagt saker och ting redan är förlorat.
Som jag skrivit så länge får inte den "liberala världsordningen" som etablerades 1991 falla sönder. Den går det ut på att USA skall vara hegemonisk militärt och ekonomiskt och att alla länder sedan skall följa amerikanskt exempel. I och med att Ryssland nu har uttryckt sina röda linjer och är villig att försvara dem så kan våra eliter inte backa. De kan inte ge Ryssland något eftersom det skulle leda till en multipolär världsordning. Vi kan ha en "stand-off" mellan NATO och Ryssland inom kort. Vår politiska elit verkar vilja gå under tillsammans med NATO. De är villiga att offra oss. Det är fruktansvärt obehagligt detta men som jag har skrivit så länge är de flesta av våra elit extremister. Jag hade hoppas på att Sverige skulle ligga lågt nu och gömma sig som vanligt men icke så.
Glömde att säga i min tidigare kommentar att det är dags att jag kollar in vad The Saker har att säga om allt det här! Sen får det verkligen räcka med Flashback för den här helgen.
Tror vår EKONOMISKA elit är drabbade av en kombination av okunskap, hybris och naivitet. Ingen av dem har faktiskt någon koll på det här. Man måste nästan ha någon personlig anknytningspunkt, erfarenheter eller specialintresse för att kunna hänga med i svängarna när det gäller Ryssland.
Vår POLITISKA elit? Ja kära nån ... var börjar man, med sossar??? ABFs endagskurs "tema öst" på 90-talet kanske är lite luddigt i bakhuvudet? Eller så blandar de ihop vad de lyckades tillgodogöra sig från CNN med vad någon från UD sa i korridorerna på Rosenbad? Kunskaperna är helt obefintliga. Dessutom har det till och med förlorat sina egna rötter till socialdemokratin a la Erlander eller Per-Albin.
Det bästa vi kan hoppas på är att alla större makter är för upptagna för att lägga märke till Ann Lindes pinsamma framträdanden.