Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 16:27
  #409
Medlem
Packapappaspacks avatar
Twist.

Nato, eu skänker Cash och vapen till Ukraina som i sin tur egentligen samarbetar med Ryssland. När de fått tillräckligt kommer attacken riktas mot oss!
Citera
2022-02-27, 16:27
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett vansinnigt bra inlägg, den raljanta (roliga) tonen till trots — eller om det är tack vare. Har varit inne på liknande tankebanor själv åtminstone sen i går. Vad hände? Har allt stagnerat? Varför samma rubriker i över ett dygn? Kiev hotat, men...? Ja, varför skriver inte ens RT något nytt och riktigt matnyttigt? Är det trots allt Ukraina som överdriver vidden/karaktären av den här "specialoperationen", kanske rentav i hopp om att lyckas dra eller locka in Nato på arenan? Fan vet.

Kanske nästa grej som världen ska fokusera på efter att det mojnat med Coronan. Vad händer som vi inte observerar eftersom all energi är riktad mot Ukraina....
Citera
2022-02-27, 16:28
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Fantastiskt bra och borde förtjäna en ny och fräsch tråd tycker jag! Här försvinner all info så fort en ny sida påbörjas. Kände inte till att Åkesson uttalat sig så. Jag trodde han var upptagen med att ställa in sig hos Moderater och därför var USAs bästa vän för tillfället! Men det var bra sagt!
Detta är ett problem. Det finns ett enormt tryck från opinionsbildare att Sverige skall gå med i NATO, skicka vapen och i värsta fall till och med kriga mot Ryssland. Sverigedemokraterna befinner sig under ett enormt tryck. Jag tror som sagt saker och ting redan är förlorat.

Citat:
Enligt uppgifter till SVT vill regeringen skicka försvarsmaterial till Ukraina, det är i nuläget oklart vad för typ av material det rör sig om. Sverige planerar även införa förbud mot ryska flygplan i svenskt luftrum, enligt EU-minister Hans Dahlgren.

https://www.expressen.se/nyheter/sen...en-av-ukraina/
Som jag skrivit så länge får inte den "liberala världsordningen" som etablerades 1991 falla sönder. Den går det ut på att USA skall vara hegemonisk militärt och ekonomiskt och att alla länder sedan skall följa amerikanskt exempel. I och med att Ryssland nu har uttryckt sina röda linjer och är villig att försvara dem så kan våra eliter inte backa. De kan inte ge Ryssland något eftersom det skulle leda till en multipolär världsordning. Vi kan ha en "stand-off" mellan NATO och Ryssland inom kort. Vår politiska elit verkar vilja gå under tillsammans med NATO. De är villiga att offra oss. Det är fruktansvärt obehagligt detta men som jag har skrivit så länge är många av våra eliter extremister. Jag hade hoppas på att Sverige skulle ligga lågt nu och gömma sig som vanligt men icke så.
__________________
Senast redigerad av Edgerton 2022-02-27 kl. 16:36.
Citera
2022-02-27, 16:29
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Twist.

Nato, eu skänker Cash och vapen till Ukraina som i sin tur egentligen samarbetar med Ryssland. När de fått tillräckligt kommer attacken riktas mot oss!

Då skänker vi pengar till oss och riktar attacken mot rymden!!
Citera
2022-02-27, 16:29
  #413
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
I vilket krig ser man människor promenera med sina husdjur i centrum, affärer fulla med mat, människor som fortsätter sitt vardagliga liv?

Detta är inget krig. Det är en teater.
Det är utegångsförbud. Gamla klipp och bilder. Från olika länder.
Citera
2022-02-27, 16:37
  #414
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
Hur dum är du.? Jösses sluta skriv omedelbart innan fler Svenska idiotier tror på dig.
Vad är det som är dumt?

Kan du något om krigföring eller är du från mellanöstern?
Citera
2022-02-27, 16:37
  #415
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är utegångsförbud. Gamla klipp och bilder. Från olika länder.

Detta är från Kiev under helgen:

https://m.youtube.com/watch?v=sn9ZqJSCbo8

Varför ljuger du?
Citera
2022-02-27, 16:38
  #416
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Detta är ett problem. Det finns ett enormt tryck från opinionsbildare att Sverige skall gå med i NATO, skicka vapen och i värsta fall till och med kriga mot Ryssland. Sverigedemokraterna befinner sig under ett enormt tryck. Jag tror som sagt saker och ting redan är förlorat.


Som jag skrivit så länge får inte den "liberala världsordningen" som etablerades 1991 falla sönder. Den går det ut på att USA skall vara hegemonisk militärt och ekonomiskt och att alla länder sedan skall följa amerikanskt exempel. I och med att Ryssland nu har uttryckt sina röda linjer och är villig att försvara dem så kan våra eliter inte backa. De kan inte ge Ryssland något eftersom det skulle leda till en multipolär världsordning. Vi kan ha en "stand-off" mellan NATO och Ryssland inom kort. Vår politiska elit verkar vilja gå under tillsammans med NATO. De är villiga att offra oss. Det är fruktansvärt obehagligt detta men som jag har skrivit så länge är de flesta av våra elit extremister. Jag hade hoppas på att Sverige skulle ligga lågt nu och gömma sig som vanligt men icke så.

Glömde att säga i min tidigare kommentar att det är dags att jag kollar in vad The Saker har att säga om allt det här! Sen får det verkligen räcka med Flashback för den här helgen.

Tror vår EKONOMISKA elit är drabbade av en kombination av okunskap, hybris och naivitet. Ingen av dem har faktiskt någon koll på det här. Man måste nästan ha någon personlig anknytningspunkt, erfarenheter eller specialintresse för att kunna hänga med i svängarna när det gäller Ryssland.

Vår POLITISKA elit? Ja kära nån ... var börjar man, med sossar??? ABFs endagskurs "tema öst" på 90-talet kanske är lite luddigt i bakhuvudet? Eller så blandar de ihop vad de lyckades tillgodogöra sig från CNN med vad någon från UD sa i korridorerna på Rosenbad? Kunskaperna är helt obefintliga. Dessutom har det till och med förlorat sina egna rötter till socialdemokratin a la Erlander eller Per-Albin.

Det bästa vi kan hoppas på är att alla större makter är för upptagna för att lägga märke till Ann Lindes pinsamma framträdanden.
Citera
2022-02-27, 16:41
  #417
Medlem
vallpojkens avatar
De ryska soldaterna verkar inte så stridssugna, tror att de medvetet bryter mot orders.
Citera
2022-02-27, 16:43
  #418
Medlem
Det som har hänt är en gigantisk missräkning av Putin. För det första så ville han ju återupprätta Ryssland som en stormakt. För det andra är han paranoid mot NATO.
Han trodde motståndet i Ukraina var obetydligt. Han trodde många skulle bli glada när ryssarna kom. Han har överskattat Rysslands militära förmåga kraftigt.
Det handlar om storhetsvansinne och att han är omgiven av jasägare som är rädda för honom. Alla säger bara det han vill höra. Putin har nästan blivit synonym med Ryssland.
Alltihop påminner väldigt mycket om Hitler som trodde att han var oövervinnelig.
När en sån här person till slut inser att de har gjort fel och det inte finns någon återvändo blir den mycket farlig.
Citera
2022-02-27, 16:46
  #419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Fint inlägg! Jag väljer att hoppa över all svensk media just nu, trots att jag är i Sverige. Kunskapsnivån om regionen är för låg och propgandanivån för hög!

Såg ett inslag jag tyckte var riktigt bra: Stig Berglund på SwebbTV. Han vet vad han talar om. Lars Bern har även försökt läsa på men detta är inte riktigt hans område och det tar tid att komma ikapp.

Jag läser lite brittiska tidningar för att få en motpol - de har enstaka människor med lite insikter när det gäller Ryssland - men dessa måste anpassa sitt budskap eller så får de inte vara med i etern.

Annars kör jag RT International och Rossiya 24.
RT specialgranskas just nu av mediaombudsmannen i England - som vill hitta något att banna dem för. Resultatet är att RT är mer objektiva och balanserade än de någonsin varit förut - en klar förbättring tycker jag. Tack Ofcom!
Låter mycket sunt, alltid betryggande och veta att det finns fler i Sverige som inte har förlorat förståndet.
Här finns en hyffsad video om du är intresserad: https://www.youtube.com/watch?v=1vdiEABLFoo
Citera
2022-02-27, 16:47
  #420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu har jag ett ganska stort internationellt kontaktnät och jag brukar försöka få en bild av vad andra personer i andra kulturer har för åsikter.
Just i det här faller verkar de rysstalande(Etniska ryssar) som jag har kontakt med ha en liktydigt bild av situationen i ukraina(Sen en längre period) som västerländsk media förmedlar.
Då har jag en tendens att lita mer på de jämfört med den hårt styrda ryska propagandaspridningen.
Ja det har du säkert och hantlangarna på CNN finns överallt. Hårdare styrt än twitter, YT och svensk Slaskmedia finner du nog inte om du har en agenda att flagga för fakta och inte global makt. Har du aldrig funderat över varför just judar äger all media samt skolmaterial?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in