2022-02-22, 14:21
Medlem
Giviis avatar
Själv tycker jag att Amazon är bra, har aldrig haft problem med dem. Senaste beställningen var 25meter stubin och en kartong med fjärrstyrda el-stubiner.
Inga problem med tull eller liknande.
Citera
2022-02-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag fick 24 liter expoxy för 249 spänn när ett företag hade gjort precis samma tabbe.

Jag ska inte ta gift på det, men tror att om ordern är skickad så är dom kokta. Det var ingen som återkrävde mig på epoxyt i alla fall.
Det verkar inte gå vägen för mig : /
Fick nu 'Order refunded: Item out of stock', så jag gissar att de kommer genskjuta leveransen alt kräva tillbaka produkten.
Känns inte så troligt att jag får paketet samtidigt som de betalat tillbaka mina pengar..

Någon som vet varför de skyller på 'Item out of stock' på felprissatta varor istället för att kräva att jag betalar det korrekta priset?
Citera
2022-02-23, 12:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Det verkar inte gå vägen för mig : /
Fick nu 'Order refunded: Item out of stock', så jag gissar att de kommer genskjuta leveransen alt kräva tillbaka produkten.
Känns inte så troligt att jag får paketet samtidigt som de betalat tillbaka mina pengar..

Någon som vet varför de skyller på 'Item out of stock' på felprissatta varor istället för att kräva att jag betalar det korrekta priset?
Synd.

Har faktiskt ingen aning om varför dom gör på det sättet.
Citera
2022-02-23, 13:22
Medlem
Efter att ha luskat vidare lite verkar det vara kört
Senast redigerad av Asguk 2022-02-23 kl. 14:20.
Citera
2022-02-26, 01:04
Medlem
lezdes avatar
Jag har tidigare jobbat på Amazons svenska kundtjänst. Vi var ett gäng ungdomar som fick höra en del saker av vuxet folk som jag inte tror hade varit så stolta om deras anhöriga fick lyssna på vad de sagt Med det ur världen så svarar jag gärna om någon har någon fråga kring Amazon eller kundtjänsten
Citera
2022-02-26, 01:28
Medlem
Fialisans avatar
Finns det nåt bra sätt att sortera på pris och försöka hitta bra, deals som är fel prissatta?
Citera
2022-02-26, 01:49
Medlem
lezdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Finns det nåt bra sätt att sortera på pris och försöka hitta bra, deals som är fel prissatta?
Det finns andra trådar och forum för hur ni hittar dessa men chansen att ni får varorna betydligt högre om varan är FBA än om varan köps och fraktas av en tredjepartssäljare. Men skippa att kontakta kundtjänsten när ni inte får varan, det kommer ni inte komma någon vart med
Citera
2022-02-26, 03:28
Medlem
Gillar dem. Köper mycket böcker och har prime.
Citera
2022-02-26, 10:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lezde
Jag har tidigare jobbat på Amazons svenska kundtjänst. Vi var ett gäng ungdomar som fick höra en del saker av vuxet folk som jag inte tror hade varit så stolta om deras anhöriga fick lyssna på vad de sagt Med det ur världen så svarar jag gärna om någon har någon fråga kring Amazon eller kundtjänsten
Sånt är ju livet i kundtjänsten. Jag jobbar också mellan kund och företag, så att säga, och det är ganska ofta det inte är vänliga saker som sägs.
Citera
2022-02-28, 22:43
Bannlyst
Alltså vad är det för skojeributik egentligen? Väljer man faktura skickar de ingen men man fick produkten. Ska man sedan ha tag i supporten pga fakturan så får man leta genom hela sidan, fylla i en massa skit och sedan om man hittar rätt, ringer man och kopplas till en indier som pratar så dålig engelska att man omöjligt förstår honom. Han lovar skicka fakturan till ens e-post vilket inte händer och sedan säger han att man får genomgå denna omständliga process för var faktura.

Är det ett skämt eller? Här kan man ju inte handla. Så synd, fick en bra vara annars.
Citera
2022-02-28, 23:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xulitan
Alltså vad är det för skojeributik egentligen? Väljer man faktura skickar de ingen men man fick produkten. Ska man sedan ha tag i supporten pga fakturan så får man leta genom hela sidan, fylla i en massa skit och sedan om man hittar rätt, ringer man och kopplas till en indier som pratar så dålig engelska att man omöjligt förstår honom. Han lovar skicka fakturan till ens e-post vilket inte händer och sedan säger han att man får genomgå denna omständliga process för var faktura.

Är det ett skämt eller? Här kan man ju inte handla. Så synd, fick en bra vara annars.
Det är inte så att du har fått en digital faktura någonstans då?

För om du går in Your Orders, så i titelfältet till varje order så står det "Invoice" längst till vänster. Prova att klicka på den.

Eller så gör du som vanligt folk och betalar cash på en gång.
Citera
2022-02-28, 23:42
Medlem
lezdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xulitan

Du hittar alltid din faktura genom att logga in via denna länk:
www.amazon.se/minafakturor

Amazon använder sig av månadsfaktura vilket innebär att alla köp under en kalendermånad samlas på samma faktura som skickas till dig via mejl den 1a varje månad (kolla skräpposten)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in