Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Man kan inte hota med något som inte finns. Jag sover som en bebis om nätterna.

Cui bono har fått mig att bli mindre rädd för livet. Virus finns inte, sjukdomar är bara ett sätt för kroppen att rena sig själv.

Det måste ju vara väldigt skönt på sätt och vis att tro att man lever i en värld där absolut ingenting händer. Man kan lugnt vegetera i from förtröstan om att alla terrordåd, krig och pandemier är påhitt, precis som alla tankemässigt utmanande medicinska och naturvetenskapliga landvinningar de senaste seklerna. I stället för att hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen kan man kolla på evighetslånga YouTube-klipp, läsa hundra år gamla böcker (eller snarare lyssna på evighetslånga YouTube-referat av dessa, eftersom läskunnighet inte verkar ingå i arsenalen), och sitta i ett unket rum med några lika förvillade kompisar och hånskratta åt resten av världen. Det kan inte vara hälsosamt i längden, men kanske tar det bort den existentiella ångesten för en stund?
Citera
2022-03-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Självklart. Det vore det lättaste sättet att underminera de riktiga konspirationsteorierna - att komma med idéer som är så impopulära i det allmänna medvetandet att de förlöjligar de andra. Och att ta parti mot Ukraina är förvisso en sådan!
Vi får hoppas Cui Bono försöker försvara sig - för att därigenom visa att anklagelsen stämmer!

Som jag nämnde ovan så har Clown… förlåt Cluesforum redan satt igång och tycker att den som oroar sig för katastrofen och lidandet i Ukraina är ”silly”. Mer avsiktligt impopulär kan man väl inte vara. Jag påminns om detta citat från Jean-Paul Sartre:

“Never believe that anti-Semites are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The anti-Semites have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.”
Citera
2022-03-03, 12:19
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Jag tror, som jag redan antydde, att han drar dom rakt ut ur arslet.

En närmare titt på de "bevis" Clues-miffona anför visar dock lustigt nog att de punkt för punkt är tagna från en DN-artikel: Falska påståenden som hittills spridits under Ukrainakriget. Då undrar man ju lite vad som pågår. Antingen så är (a) de här gubbarna både de mest lättlurade och de mest lata konspirations-nötterna i världen. Eller så är det (b) precis som med den "Påläste Stockholmaren" vi såg ovan, att de medvetet plockar de dummaste och redan motbevisade lögnerna, för att på så sätt avslöja hur idiotiska de är. De flesta kommer att gissa på (a), men visst vore det roligt om (b) fanns med i alla fall som en möjlighet...

Cui-boner (närheten till husguden Simon framkallar erektion under bordet i ekokammaren) får väl ta en tripp till exempelvis Kiev och visa oss alla att allt är frid och fröjd där?

Det kan ju inte vara särskilt ansträngande ens för en så fattig skara med uteliggar-aura att samla ihop medel för att ta sig dit?

Grabbarna kanske kan svänga in hos Lanka på återvägen för att ge oss en inblick hur det går med "forskningen"!?
Citera
2022-03-03, 16:32
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Cui-boner (närheten till husguden Simon framkallar erektion under bordet i ekokammaren) får väl ta en tripp till exempelvis Kiev och visa oss alla att allt är frid och fröjd där?

Det kan ju inte vara särskilt ansträngande ens för en så fattig skara med uteliggar-aura att samla ihop medel för att ta sig dit?

Grabbarna kanske kan svänga in hos Lanka på återvägen för att ge oss en inblick hur det går med "forskningen"!?

Forskning skall endast bedrivas genom att studera videoklipp, allt annat är ovetenskapligt. Det säger säger sig självt.
Citera
2022-03-03, 16:33
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Det måste ju vara väldigt skönt på sätt och vis att tro att man lever i en värld där absolut ingenting händer. Man kan lugnt vegetera i from förtröstan om att alla terrordåd, krig och pandemier är påhitt, precis som alla tankemässigt utmanande medicinska och naturvetenskapliga landvinningar de senaste seklerna. I stället för att hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen kan man kolla på evighetslånga YouTube-klipp, läsa hundra år gamla böcker (eller snarare lyssna på evighetslånga YouTube-referat av dessa, eftersom läskunnighet inte verkar ingå i arsenalen), och sitta i ett unket rum med några lika förvillade kompisar och hånskratta åt resten av världen. Det kan inte vara hälsosamt i längden, men kanske tar det bort den existentiella ångesten för en stund?

Oh ja!
Citera
2022-03-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Forskning skall endast bedrivas genom att studera videoklipp, allt annat är ovetenskapligt. Det säger säger sig självt.

I did* my own** research***

*watched
**someone else’s
***shitty YouTube video
Citera
2022-03-16, 23:36
Medlem
urverksapelsins avatar
Covid influensern Cecilia Strandevall i senaste avsnittet. Uppenbart är det en skådespelerska som talar. Att en 28 kvinna, småbarnsförälder utan att presentera sin utbildning eller kunskapsnivå skulle tala om de här sakerna faller på sin egen orimlighet.
Dessutom märker man att hon läser från ett manus. Detta skulle aldrig ske om inte Cui Bono avsåg att smutskasta antivaccinrörelsen. F7
Citera
2022-03-21, 18:09
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Covid influensern Cecilia Strandevall i senaste avsnittet. Uppenbart är det en skådespelerska som talar. Att en 28 kvinna, småbarnsförälder utan att presentera sin utbildning eller kunskapsnivå skulle tala om de här sakerna faller på sin egen orimlighet.
Dessutom märker man att hon läser från ett manus. Detta skulle aldrig ske om inte Cui Bono avsåg att smutskasta antivaccinrörelsen. F7

Oj oj. Du är verkligen inte frisk apelsinen. Komiskt hur de som kallar sig skeptiska och vetenskapliga kommer med fullständigt bisarra konspirationsteorier. Vi satt med kamera på och jag kan intyga att hon talade utan manus så det ger ju ett gott betyg på hennes förmåga att tala. På vilket sätt avser vi "smutskasta" antivaxrörelsen? Du behöver inte svara då jag är säker på att jag ändå inte kommer förstå vad du menar.
Citera
2022-03-21, 18:25
Medlem
patrixxs avatar
Ang det här med att vi tenderar bli sjuka samtidigt så kan jag intyga det. Åkte på en släng influensa i februari. Kort därefter blev flera andra i familjen sjuka.

Men vi ska naturligtvis komma ihåg att statusen för virus och smitta (via kroppsvätskor) är vetenskapligt obekräftade. I början av 1900-talet försökte man bekräfta det men misslyckades https://northerntracey213875959.word...a-fairy-story/

Så varför blir vi ofta sjuka samtidigt då? Inte vet jag. Men bara för att jag inte vet hur julklapparna hamnade under granen så betyder inte det att Jultomten finns...
Citera
2022-03-21, 18:37
Medlem
patrixxs avatar
Oj oj. Tittade bakåt några inlägg. Det är verkligen hög prio på att häckla Radio Cui Bono här och ingen moderering? Själv ligger jag på flera varningar bl.a. för att jag delade en länk någon gång. Det var mot reglerna. Nu försvinner denna post säkert och jag kanske blir avstängd för man får ju inte säga hur styrt det här stället faktiskt är. Lovar att ägna en lång stund att förklara hur det fungerar i ett kommande avsnitt av Radio Cui Bono.
Citera
2022-03-22, 00:14
Medlem
93RCB. Steve Falconer från Spacebusters gästar studion. Nu lär det väl äntligen hetta till lite, när tychosmodellens upphovsman och hans skara trogna vapendragare möter en tvättäkta plattjording i en blodig batalj?!

Citera
2022-03-22, 09:36
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
93RCB. Steve Falconer från Spacebusters gästar studion. Nu lär det väl äntligen hetta till lite, när tychosmodellens upphovsman och hans skara trogna vapendragare möter en tvättäkta plattjording i en blodig batalj?!

Får göra dig besviken. Spacebusters säger som många andra kanaler saker som stämmer utmärkt som att virus inte isolerats men blandar det med sånt som enligt mig är uppåt väggarna. T. ex. att vaccinerna innehåller bluetooth chip och att Jorden skulle vara platt. Och de är lika övertygade om att det stämmer som det som faktiskt har substans. Så det är inte så stor idé att debattera. Och varför det är så får man funderar på själv.

Och dessutom tycker jag själv det är tämligen ointressant att diskutera Jordens form då alla observationer bekräftar att den är en boll.
Senast redigerad av patrixx 2022-03-22 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in