Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-22, 09:43
  #1177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Oj oj. Du är verkligen inte frisk apelsinen. Komiskt hur de som kallar sig skeptiska och vetenskapliga kommer med fullständigt bisarra konspirationsteorier. Vi satt med kamera på och jag kan intyga att hon talade utan manus så det ger ju ett gott betyg på hennes förmåga att tala. På vilket sätt avser vi "smutskasta" antivaxrörelsen? Du behöver inte svara då jag är säker på att jag ändå inte kommer förstå vad du menar.

Javisst, "Eliza". Skall du inte dra den om Tysklands högsta domstol också?
Citera
2022-03-22, 09:52
  #1178
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Vi satt med kamera på och jag kan intyga att hon talade utan manus så det ger ju ett gott betyg på hennes förmåga att tala. På vilket sätt avser vi "smutskasta" antivaxrörelsen? .
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ang det här med att vi tenderar bli sjuka samtidigt så kan jag intyga det. Åkte på en släng influensa i februari. Kort därefter blev flera andra i familjen sjuka.
Så varför blir vi ofta sjuka samtidigt då? Inte vet jag. Men bara för att jag inte vet hur julklapparna hamnade under granen så betyder inte det att Jultomten finns...
Just det du vet inte! Där är beviset på att hela Cui Bono aktivt arbetar på att förnedra hela den seriösa kritiken mot vaccin och virusets existens. En seriös antivaxare skulle utan tvekan inte säga en sån sak. Samma gäller manuset. En seriös kritiker av virus skulle slå fast det faktum att flickan läste från manus och att varje replik var inarbetad. Istället förnekas detta. Vad kan var motivet? Flickan var en uppenbar bluff och den synades direkt. Det klokaste Cui Bono kunnat göra vore att omedelbart ta bort programmet och låtsas som om det aldrig sänts, istället går Cui Bono djupare in och visar därmed att de vill blanda bort korten. Hur mycket betalade ni skådespelerskan?
Citera
2022-03-22, 10:01
  #1179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Just det du vet inte! Där är beviset på att hela Cui Bono aktivt arbetar på att förnedra hela den seriösa kritiken mot vaccin och virusets existens. En seriös antivaxare skulle utan tvekan inte säga en sån sak. Samma gäller manuset. En seriös kritiker av virus skulle slå fast det faktum att flickan läste från manus och att varje replik var inarbetad. Istället förnekas detta. Vad kan var motivet? Flickan var en uppenbar bluff och den synades direkt. Det klokaste Cui Bono kunnat göra vore att omedelbart ta bort programmet och låtsas som om det aldrig sänts, istället går Cui Bono djupare in och visar därmed att de vill blanda bort korten. Hur mycket betalade ni skådespelerskan?

Jag tror som jag tidigare sa att de nu är så desperata att bli fri från sina "handlers" att de avsiktligt försöker fucka upp programmet. Det framgår även av postningarna här:

Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Komiskt hur de som kallar sig skeptiska och vetenskapliga kommer med fullständigt bisarra konspirationsteorier.

Det kan inte bli tydligare, Cui Bono talar här direkt om sig själva och hur de är en psyop betalad av NASA eller Ryssland för att diskreditera mer trovärdiga konspirationsteorier.

"Skådespelerskan" ser för övrigt väldigt mycket ut som en rysk "influencer" som även förekommer i Stefan Lankas anti-virus videor. Min gissning är därför att de inte betalade något alls utan hon är en deepfake genererad av datorgrafik och röstsyntes.
__________________
Senast redigerad av Andelslott 2022-03-22 kl. 10:14.
Citera
2022-03-22, 10:51
  #1180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Oj oj. Tittade bakåt några inlägg. Det är verkligen hög prio på att häckla Radio Cui Bono här och ingen moderering? Själv ligger jag på flera varningar bl.a. för att jag delade en länk någon gång. Det var mot reglerna. Nu försvinner denna post säkert och jag kanske blir avstängd för man får ju inte säga hur styrt det här stället faktiskt är. Lovar att ägna en lång stund att förklara hur det fungerar i ett kommande avsnitt av Radio Cui Bono.

Och här har vi en annan ”tell”. Varför skulle man moderera inlägg om vildsinta konspirationer som häcklar en annan part när det bokstavligen är det enda Cui Bono gör? Det verkar mycket riktigt som om de som betalat notan i alla dessa år tröttnat på hö-hö-andet och hånflabbet i ”radion” utan någon som helst framgång, och Cui Bono slår nu vilt omkring sig för att maskera det uppenbara. Kanske hoppas de på att bryta mot så många regler att de blir avstängda och därmed slipper nesan att själva gå till reträtt?
Citera
2022-03-22, 10:52
  #1181
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
JCui Bono talar här direkt om sig själva och hur de är en psyop betalad av NASA eller Ryssland för att diskreditera mer trovärdiga konspirationsteorier
Så måste det vara! Att jag inte tänkte på det. Genom att hela tiden framställa sig som de som tänker utanför boxen och anklagar alla andra som kallar sig skeptiker för att inte göra det avslöjar de sig själva
Citat:
"Skådespelerskan" ser för övrigt väldigt mycket ut som en rysk "influencer" som även förekommer i Stefan Lankas anti-virus videor. Min gissning är därför att de inte betalade något alls utan hon är en deepfake genererad av datorgrafik och röstsyntes.
Så kan det vara. Men jag tror ändå hon är äkta (=fysisk). Att ta en 28 åring med klar, professionell radioröst som säkert också är snygg, presentera henne som "vanlig" kritiker var verkligen en black om foten. Cui Bono skulle istället fixat fram en medelålders överviktig tanta för att få fram budskapet och ha kredibilitet. Istället avslöjade de sig genom sin överdrift. Ungefär som när kamrat Stalin fick 102% av alla angivna röster.
Citera
2022-03-22, 11:17
  #1182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Så kan det vara. Men jag tror ändå hon är äkta (=fysisk). Att ta en 28 åring med klar, professionell radioröst som säkert också är snygg, presentera henne som "vanlig" kritiker var verkligen en black om foten. Cui Bono skulle istället fixat fram en medelålders överviktig tanta för att få fram budskapet och ha kredibilitet. Istället avslöjade de sig genom sin överdrift. Ungefär som när kamrat Stalin fick 102% av alla angivna röster.

Det beror nog mer på budgeten och hur långsiktigt de som står för fiolerna är villiga att satsa. Jag håller med om att det i dagsläget vore för dyrt att bygga en trovärdig AI för ett enda podd-avsnitt med max 30 lyssnare (varav minst 20 ser det som parodi), så det var säkert en billig skådis. Hela uppförandet tyder även på det.
Citera
2022-03-22, 11:28
  #1183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Så måste det vara! Att jag inte tänkte på det. Genom att hela tiden framställa sig som de som tänker utanför boxen och anklagar alla andra som kallar sig skeptiker för att inte göra det avslöjar de sig själva
Så kan det vara. Men jag tror ändå hon är äkta (=fysisk). Att ta en 28 åring med klar, professionell radioröst som säkert också är snygg, presentera henne som "vanlig" kritiker var verkligen en black om foten. Cui Bono skulle istället fixat fram en medelålders överviktig tanta för att få fram budskapet och ha kredibilitet. Istället avslöjade de sig genom sin överdrift. Ungefär som när kamrat Stalin fick 102% av alla angivna röster.

Jag förstår knappt vad det är du vill få fram om den här tjejen, hon har varit på massor av olika kanaler och pratat om den påstådda flunsan, vaccin och tvång. Om hon är kontrollerad opposition är ju däremot en annan fråga, finns vad jag vet inga bevis som tyder på det i nuläge och om hon är det så behöver det ju knappast ha något med cui bono att göra, dom har ju intervjuat mängder med folk som potentiellt kan vara förledare, så är det alltid när man intervjuar folk.
Men visst, hon är professionell politiker så jag skulle absolut inte ta det för en omöjlighet, inte heller är hon vad jag vet troende kristen.. Det är väl vad man möjligen från mitt perspektiv kan undra om när det gäller henne.

När det inte finns en kristen grund så kan det vara lätt att kritisera den rådande maktordningen, på goda grunder.
Problemet kommer sedan när dessa otroende ur den gamla maktordningen skall bygga upp ett nytt system... Då blir det antagligen inkompatibelt med kristen tro.
Det är detta man bör hålla koll på idag. Vad kommer när alla har förstått att nuvarande system är korrupt, vad kommer folk skrika efter för nytt system när det gamla faller.

Utan den kristna tron så hade vi bott i ett samhälle helt utan grundmoral, Jag tänker mig att det hade sett ut som en Pride parad ggr 1000 ungefär
Citera
2022-03-22, 11:39
  #1184
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Så varför blir vi ofta sjuka samtidigt då? Inte vet jag. Men bara för att jag inte vet hur julklapparna hamnade under granen så betyder inte det att Jultomten finns...

Du måste väl ändå vara medveten om att det är du som lagt klapparna under granen och att det samtidigt även är du som är skyldig till att ha smittat din familj eftersom du varken tvättar händerna (barnslig vägran att följa de rekommenadationer som utfärdats) eller har vett nog att hålla för truten när du nyser.
Citera
2022-03-22, 12:58
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Utan den kristna tron så hade vi bott i ett samhälle helt utan grundmoral, Jag tänker mig att det hade sett ut som en Pride parad ggr 1000 ungefär

Och Mello varje dag antar jag? Låter helt fantastiskt!
Citera
2022-03-22, 14:53
  #1186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Du måste väl ändå vara medveten om att det är du som lagt klapparna under granen och att det samtidigt även är du som är skyldig till att ha smittat din familj eftersom du varken tvättar händerna (barnslig vägran att följa de rekommenadationer som utfärdats) eller har vett nog att hålla för truten när du nyser.

Nej tydligen inte, patrixx är alltså - enligt egen utsago - något så fint som en vuxen man med familj som inte vet hur julklapparna hamnar under granen varje år! Det tycker jag inte vi skall förstöra för honom. För att inte tala om hur besviken han skulle bli om han fick veta vad som egentligen pågår när hans granne går ut för att "köpa tidningen" på julafton...
__________________
Senast redigerad av Andelslott 2022-03-22 kl. 15:45.
Citera
2022-03-22, 17:06
  #1187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Utan den kristna tron så hade vi bott i ett samhälle helt utan grundmoral, Jag tänker mig att det hade sett ut som en Pride parad ggr 1000 ungefär

Ja, ungefär så ser det ut i okristna länder som Saudiarabien och Indien. Det bara kryllar av folk med dildor i pannan var man än vrider och vänder sig. Hur ser du på Cui Bono ur ett kristet perspektiv?

Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Får göra dig besviken. Spacebusters säger som många andra kanaler saker som stämmer utmärkt som att virus inte isolerats men blandar det med sånt som enligt mig är uppåt väggarna. T. ex. att vaccinerna innehåller bluetooth chip och att Jorden skulle vara platt. Och de är lika övertygade om att det stämmer som det som faktiskt har substans. Så det är inte så stor idé att debattera. Och varför det är så får man funderar på själv.

Och dessutom tycker jag själv det är tämligen ointressant att diskutera Jordens form då alla observationer bekräftar att den är en boll.

Du tror inte att det kan hänga ihop med att de människor som håller dessa missuppfattningar brister i sina kriterier för att avgöra vad som har substans? Kan det inte vara så att ni på RCB också är drabbade av samma problem?

Edit, tillägg: Det måste ju också vara så att ni bedömt att det tillfört något att ta in denna herre, som åtminstone i din uppfattning håller förryckta teorier för sanna, för att upprepa precis samma saker ni själva har sagt hundra gånger. Vad?
__________________
Senast redigerad av Litakula 2022-03-22 kl. 17:10.
Citera
2022-03-22, 20:43
  #1188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
Ja, ungefär så ser det ut i okristna länder som Saudiarabien och Indien. Det bara kryllar av folk med dildor i pannan var man än vrider och vänder sig. Hur ser du på Cui Bono ur ett kristet perspektiv?

Ja Islam går åt andra hållet istället, fortfarande inte kristendom och inget vi vill att Sverige skall ta efter. I vårat land så tror jag New Age är en större fara... (just nu i alla fall... Känns inte troligt att Islam skulle lyckas locka in majoriteten i moskén)

Jag har inte hört allt vad dom sagt, jag gillar när dom säger saker som stämmer med verkligheten och ofta är dom är på rätt spår. Men det beror ju på vilken gäst dom har osv, och vilket ämne man behandlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in