2022-03-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Man kan inte hota med ngot som inte finns. Jag sover som en bebis om ntterna.

Cui bono har ftt mig att bli mindre rdd fr livet. Virus finns inte, sjukdomar r bara ett stt fr kroppen att rena sig sjlv.

Det mste ju vara vldigt sknt p stt och vis att tro att man lever i en vrld dr absolut ingenting hnder. Man kan lugnt vegetera i from frtrstan om att alla terrordd, krig och pandemier r phitt, precis som alla tankemssigt utmanande medicinska och naturvetenskapliga landvinningar de senaste seklerna. I stllet fr att hlla sig uppdaterad om vad som hnder i vrlden kan man kolla p evighetslnga YouTube-klipp, lsa hundra r gamla bcker (eller snarare lyssna p evighetslnga YouTube-referat av dessa, eftersom lskunnighet inte verkar ing i arsenalen), och sitta i ett unket rum med ngra lika frvillade kompisar och hnskratta t resten av vrlden. Det kan inte vara hlsosamt i lngden, men kanske tar det bort den existentiella ngesten fr en stund?
Citera
2022-03-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Sjlvklart. Det vore det lttaste sttet att underminera de riktiga konspirationsteorierna - att komma med ider som r s impopulra i det allmnna medvetandet att de frljligar de andra. Och att ta parti mot Ukraina r frvisso en sdan!
Vi fr hoppas Cui Bono frsker frsvara sig - fr att drigenom visa att anklagelsen stmmer!

Som jag nmnde ovan s har Clown frlt Cluesforum redan satt igng och tycker att den som oroar sig fr katastrofen och lidandet i Ukraina r silly. Mer avsiktligt impopulr kan man vl inte vara. Jag pminns om detta citat frn Jean-Paul Sartre:

Never believe that anti-Semites are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The anti-Semites have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.
Citera
2022-03-03, 12:19
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Jag tror, som jag redan antydde, att han drar dom rakt ut ur arslet.

En nrmare titt p de "bevis" Clues-miffona anfr visar dock lustigt nog att de punkt fr punkt r tagna frn en DN-artikel: Falska pstenden som hittills spridits under Ukrainakriget. D undrar man ju lite vad som pgr. Antingen s r (a) de hr gubbarna bde de mest lttlurade och de mest lata konspirations-ntterna i vrlden. Eller s r det (b) precis som med den "Plste Stockholmaren" vi sg ovan, att de medvetet plockar de dummaste och redan motbevisade lgnerna, fr att p s stt avslja hur idiotiska de r. De flesta kommer att gissa p (a), men visst vore det roligt om (b) fanns med i alla fall som en mjlighet...

Cui-boner (nrheten till husguden Simon framkallar erektion under bordet i ekokammaren) fr vl ta en tripp till exempelvis Kiev och visa oss alla att allt r frid och frjd dr?

Det kan ju inte vara srskilt anstrngande ens fr en s fattig skara med uteliggar-aura att samla ihop medel fr att ta sig dit?

Grabbarna kanske kan svnga in hos Lanka p tervgen fr att ge oss en inblick hur det gr med "forskningen"!?
Citera
2022-03-03, 16:32
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Cui-boner (nrheten till husguden Simon framkallar erektion under bordet i ekokammaren) fr vl ta en tripp till exempelvis Kiev och visa oss alla att allt r frid och frjd dr?

Det kan ju inte vara srskilt anstrngande ens fr en s fattig skara med uteliggar-aura att samla ihop medel fr att ta sig dit?

Grabbarna kanske kan svnga in hos Lanka p tervgen fr att ge oss en inblick hur det gr med "forskningen"!?

Forskning skall endast bedrivas genom att studera videoklipp, allt annat r ovetenskapligt. Det sger sger sig sjlvt.
Citera
2022-03-03, 16:33
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Det mste ju vara vldigt sknt p stt och vis att tro att man lever i en vrld dr absolut ingenting hnder. Man kan lugnt vegetera i from frtrstan om att alla terrordd, krig och pandemier r phitt, precis som alla tankemssigt utmanande medicinska och naturvetenskapliga landvinningar de senaste seklerna. I stllet fr att hlla sig uppdaterad om vad som hnder i vrlden kan man kolla p evighetslnga YouTube-klipp, lsa hundra r gamla bcker (eller snarare lyssna p evighetslnga YouTube-referat av dessa, eftersom lskunnighet inte verkar ing i arsenalen), och sitta i ett unket rum med ngra lika frvillade kompisar och hnskratta t resten av vrlden. Det kan inte vara hlsosamt i lngden, men kanske tar det bort den existentiella ngesten fr en stund?

Oh ja!
Citera
2022-03-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Forskning skall endast bedrivas genom att studera videoklipp, allt annat r ovetenskapligt. Det sger sger sig sjlvt.

I did* my own** research***

*watched
**someone elses
***shitty YouTube video
Citera
2022-03-16, 23:36
Medlem
urverksapelsins avatar
Covid influensern Cecilia Strandevall i senaste avsnittet. Uppenbart r det en skdespelerska som talar. Att en 28 kvinna, smbarnsfrlder utan att presentera sin utbildning eller kunskapsniv skulle tala om de hr sakerna faller p sin egen orimlighet.
Dessutom mrker man att hon lser frn ett manus. Detta skulle aldrig ske om inte Cui Bono avsg att smutskasta antivaccinrrelsen. F7
Citera
2022-03-21, 18:09
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Covid influensern Cecilia Strandevall i senaste avsnittet. Uppenbart r det en skdespelerska som talar. Att en 28 kvinna, smbarnsfrlder utan att presentera sin utbildning eller kunskapsniv skulle tala om de hr sakerna faller p sin egen orimlighet.
Dessutom mrker man att hon lser frn ett manus. Detta skulle aldrig ske om inte Cui Bono avsg att smutskasta antivaccinrrelsen. F7

Oj oj. Du r verkligen inte frisk apelsinen. Komiskt hur de som kallar sig skeptiska och vetenskapliga kommer med fullstndigt bisarra konspirationsteorier. Vi satt med kamera p och jag kan intyga att hon talade utan manus s det ger ju ett gott betyg p hennes frmga att tala. P vilket stt avser vi "smutskasta" antivaxrrelsen? Du behver inte svara d jag r sker p att jag nd inte kommer frst vad du menar.
Citera
2022-03-21, 18:25
Medlem
patrixxs avatar
Ang det hr med att vi tenderar bli sjuka samtidigt s kan jag intyga det. kte p en slng influensa i februari. Kort drefter blev flera andra i familjen sjuka.

Men vi ska naturligtvis komma ihg att statusen fr virus och smitta (via kroppsvtskor) r vetenskapligt obekrftade. I brjan av 1900-talet frskte man bekrfta det men misslyckades https://northerntracey213875959.word...a-fairy-story/

S varfr blir vi ofta sjuka samtidigt d? Inte vet jag. Men bara fr att jag inte vet hur julklapparna hamnade under granen s betyder inte det att Jultomten finns...
Citera
2022-03-21, 18:37
Medlem
patrixxs avatar
Oj oj. Tittade bakt ngra inlgg. Det r verkligen hg prio p att hckla Radio Cui Bono hr och ingen moderering? Sjlv ligger jag p flera varningar bl.a. fr att jag delade en lnk ngon gng. Det var mot reglerna. Nu frsvinner denna post skert och jag kanske blir avstngd fr man fr ju inte sga hur styrt det hr stllet faktiskt r. Lovar att gna en lng stund att frklara hur det fungerar i ett kommande avsnitt av Radio Cui Bono.
Citera
2022-03-22, 00:14
Medlem
93RCB. Steve Falconer frn Spacebusters gstar studion. Nu lr det vl ntligen hetta till lite, nr tychosmodellens upphovsman och hans skara trogna vapendragare mter en tvttkta plattjording i en blodig batalj?!

Citera
2022-03-22, 09:36
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
93RCB. Steve Falconer frn Spacebusters gstar studion. Nu lr det vl ntligen hetta till lite, nr tychosmodellens upphovsman och hans skara trogna vapendragare mter en tvttkta plattjording i en blodig batalj?!

Fr gra dig besviken. Spacebusters sger som mnga andra kanaler saker som stmmer utmrkt som att virus inte isolerats men blandar det med snt som enligt mig r uppt vggarna. T. ex. att vaccinerna innehller bluetooth chip och att Jorden skulle vara platt. Och de r lika vertygade om att det stmmer som det som faktiskt har substans. S det r inte s stor id att debattera. Och varfr det r s fr man funderar p sjlv.

Och dessutom tycker jag sjlv det r tmligen ointressant att diskutera Jordens form d alla observationer bekrftar att den r en boll.
Senast redigerad av patrixx 2022-03-22 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in