Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Åsså va det då det här med att enligt bekräftad fysik så funkar inte det att raketer skapar framdrift i vakuum.

Det borde väl vara väldigt lätt att göra ett kontrollexperiment? Om raketer fungerar i luft och inte fungerar i vacuum, så måste det också finnas ett mellanting. Dvs. driften från en raketmotor bör helt enkelt minska proportionellt med lufttrycket.

För att undersöka detta kan man montera en raketmotor i en luft-tät kammare. Man kan sedan avfyra raketen och mäta hur mycket kraft den utövar (det finns mekaniska mätinstrument som ger utslag på kraft). Sedan kan man stegvis pumpa ut luften och jämföra hur mycket kraft motorn utvecklar under olika lufttryck.

Om kraften minskar i proportion till lufttrycket, och är nära eller exakt 0 vid vacuum, så har man bevisat att raketer inte kan flyga i rymden. (Som bonus kan man också öka trycket i kammaren och enligt samma princip observera att kraften från motorn minskar.)

Har Cui Bono eller någon Cui Bono närstående utfört ett sådant experiment, och i så fall, var är data från experimentet?

Om ni verkligen kan presentera data från detta experiment så kommer ni ju att få ytterligare ett Nobelpris - i fysik - att ställa bredvid det matchande priset i medicin som ni redan inhöstat via Stefan Lanka.
Senast redigerad av Andelslott 2021-12-21 kl. 00:14.
Citera
2021-12-21, 06:02
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Jag har frågat förr och gör det igen. Var har ni läst om att raketer inte kan skapa framdrift i rymden? Jag menar allvar och vill gärna ha en explicit referens, gärna en vetenskaplig artikel eller en bok med sidhänvisning.

OBS! Jag är inte intresserad av något allmänt påstående om gaslagar och bekräftad fysik som ni själva har tolkat. Ni måste väl ha läst detta direkta påstående någonstans innan ni bestämde er för att anamma denna åsikt, eller har ni kommit fram till det på egen hand?

Om du inte förstått det än så kommer du aldrig få ett svar på en direkt fråga, han är inte intresserad av kunskap eller att utmana sig själv. Han har ett färdigt paket som han och Simon arbetat ihop och från det avviker han ej. Antingen är mannen svagbegåvad eller oärlig.
Citera
2021-12-21, 12:46
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
https://m.imgur.com/a/ZRFdEZ3

Åsså va det då det här med att enligt bekräftad fysik så funkar inte det att raketer skapar framdrift i vakuum. Därmed är det orimligare att tro att det skickas upp teleskop och satelliter i rymden än att tro att det finns ett berg däruppe där det bor gudar, eftersom det första är direkt motbevisat. Därmed inte sagt att det senare är särskilt troligt heller. Hej på er.

Raketplanet X-15 flög i 7,274 km/h på 31120 meters höjd 1967, med andra ord på gränsen till rymden där luften är väldigt tunn.
Den enormt höga hastigheten som uppnåddes i atmosfärtryck nära vacuum visar tydligt att Patrixxxx påstående här ovan är så fel att det inte ens är fel.

https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_X-15
Citera
2021-12-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Om du inte förstått det än så kommer du aldrig få ett svar på en direkt fråga, han är inte intresserad av kunskap eller att utmana sig själv. Han har ett färdigt paket som han och Simon arbetat ihop och från det avviker han ej. Antingen är mannen svagbegåvad eller oärlig.

Jag vet, förväntar mig ingen respons :-)
Citera
2021-12-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Raketplanet X-15 flög i 7,274 km/h på 31120 meters höjd 1967, med andra ord på gränsen till rymden där luften är väldigt tunn.
Den enormt höga hastigheten som uppnåddes i atmosfärtryck nära vacuum visar tydligt att Patrixxxx påstående här ovan är så fel att det inte ens är fel.

https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_X-15

Ja det är ju i princip en version av experimentet jag föreslog ovan!

Faktum är att om man verkligen inte kunde flyga raketer till rymden så hade vi vid det här laget varit tvungna att hitta på ett annat sätt att få upp saker i omloppsbana. Modern telekommunikation är extremt beroende av satelliter, liksom för kartor, väder, bankväsende, etc., för att inte tala om enorma militära användningsområden. Det är ingen överdrift att säga att de är ekonomiskt och säkerhetsmässigt livsviktiga för alla utvecklade nationer, vilket också är anledningen till oron för rymdskrot och vapen som kan slå ut satelliter. (Modern telekommunikation är ju dessutom direkt baserad på Einsteins teorier, något som Cui Bono också verkar ha svårt att ta till sig.)
Senast redigerad av Andelslott 2021-12-21 kl. 18:17.
Citera
2021-12-22, 15:38
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
När vågar ni i Cui Bono ha med gäster som tycker era teorier är skit?

Alltid, men ingen ställer upp. Vi har frågat i den här tråden och många andra som är kritiska, men tyvärr. Om ni vet någon som vill går det bra att höra av sig till kontakt at foreningencuibono.se Ställer du upp?

Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
'De gjorde en gång misstaget att ha med Fabian Fjälling. Det slutade med att Patrixx nästan grät av skräck.

Urverkapelsin har vi exempelvis frågat. Det passade inte. Det kanske är av omtanke om mig? Han fantiserar tydligen om att jag skulle "gråta av skräck". Det som faktiskt inträffade var att diskussionen gick i cirklar såpass att vi kände att vi får gå vidare.
Här är avsnittet och den diskussionen börjar vid 144 minuter
https://www.spreaker.com/user/100427...delser-med-fab
Senast redigerad av patrixx 2021-12-22 kl. 16:16.
Citera
2021-12-22, 17:14
Medlem
Citat:
Det som faktiskt inträffade var att diskussionen gick i cirklar så pass att vi kände att vi får gå vidare.

Du kan inte vara sann. Just det där avsnittet och det partiet är det jag lyssnat mest på av alla RCBs avsnitt. Fabian överbevisar er med både etablerad fysik och sitt kunnande baserat på sitt yrkesutövande. Det som händer sedan är att ni pissar på honom. Det är tragiskt att ni vägrar erkänna när ni har fel. Det är så tydligt att ni inte förstår fysiken bakom raketdrift eller hur jetmotorer fungerar.

Skärpning f... f...
Citera
2021-12-22, 19:02
Medlem
Citat:
Alltid, men ingen ställer upp. Vi har frågat i den här tråden och många andra som är kritiska, men tyvärr. Om ni vet någon som vill går det bra att höra av sig till kontakt at foreningencuibono.se Ställer du upp?

Urverkapelsin har vi exempelvis frågat. Det passade inte. Det kanske är av omtanke om mig? Han fantiserar tydligen om att jag skulle "gråta av skräck". Det som faktiskt inträffade var att diskussionen gick i cirklar såpass att vi kände att vi får gå vidare.

Finemang. Toppen. Verkligen.

Kan du nu dela med dig av data från kontrollexperimenten som visar att raketer inte kan flyga i vacuum och att virus inte finns?
Citera
2021-12-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Jag frågade alltså:
HUR ANSER DU ATT EN MÅNLANDARE SKALL SE UT?

Inte hur du INTE anser att en månlandare ser ut. Det vet jag ju redan.

Varför beter du dig såhär?

Om man med "landa" avser att placera ett föremål utan att fästa det, till exempel som man vanligtvis ställer kaffekoppen på bordet: undrar om man kan landa på månen i Cui Bonos värld, med tanke på deras svävande tankar kring gravitation. Måste man landa på den sidan som är riktad bort från jorden? Eller är månen tillräckligt stor sett till dess utsträckning i rummet? (Patrixx och Sajmon menar ju att solen och mars kan utgöra ett binärstjärnesystem eftersom storleksförhållandet dem emellan är detsamma som mellan Siriusarna). Skulle vi kunna landa på en ballong stor som månen?
Citera
2022-01-12, 16:11
Medlem
Citat:
Riktigt nöjd med Corona avsnitten då det vi så redan då har visat sig stämma utmärkt. Det existerar inget Corona virus. Den lilla överdödlighet som trots allt finns är troligtvis ett resultat av de omfattande vaccinationskampanjer som genomförts under slutet på 2019 och början på 2020 kombinerat med den psykiska ohälsa som uppstår när människor blir oroliga och isolerade vilket media och myndigheter tilsett. Sen är man ju tyvärr väldigt pigg på att i vården ge kortison, morfin och annat.

Medan vi väntar på svar i andra frågor (jag är övertygad om att Cui Bonos hjärntrust just nu är i full färd med att genomföra och dokumentera sina banbrytande experiment i fysik och medicin) så blev jag påmind om deras inställning till dödligheten i Sverige.

Enligt deras åsikt så förekom ingen eller möjligen minimal överdödlighet 2020, medan det borde vara att vänta ett ordentligt hopp i dödligheten 2021 på grund av vaccinen. (Över 80% av befolkningen är nu fullt vaccinerad så det borde definitivt ge utslag.)

Från SCB idag:

Citat:
Antalet dödsfall sjönk under 2021

Senast uppdaterad: 2022-01-12

Under 2020 ökade antalet dödsfall i Sverige ovanligt mycket jämfört med föregående år. Men 2021 avled ungefär lika många som under åren före coronapandemin, visar preliminär statistik från SCB.

Hittills har 91 541 dödsfall rapporterats för 2021 i Sverige. Det är 6 583 färre än under 2020 men något fler än det genomsnittliga antalet dödsfall för de fem åren före pandemin (2015–2019), som är 90 962.

Jämfört med genomsnittet för de senaste fem åren (2016–2020) dog 865 personer färre under 2021.

– Antalet döda har med några undantag inte förändrats särskilt mycket mellan varje år de senaste 45 åren. Men 2020 såg vi en ovanligt stor ökning av antalet dödsfall jämfört med de närmast föregående åren, säger Tomas Johansson, befolkningsstatistiker på SCB.

Eftersom antalet dödsfall under 2021 preliminärt är i nivå med åren före pandemin blir skillnaden stor mellan 2020 och 2021.

https://www.scb.se/pressmeddelande/a...nk-under-2021/

Kan vi få en förklaring på hur detta stämmer med Cui Bonos utfästelser?
Senast redigerad av Andelslott 2022-01-12 kl. 16:26.
Citera
2022-01-16, 15:42
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ställer du upp?
Här skall ni få ett gosit tips till nästa avsnitt: momllennial!
Hon har tydligen en grad i arkeologi, och har kommit fram till att Romerska riket uppfanns av katolska kyrkan! Tänka sig! Såna saker som könsbeskrivningar är ett påhitt av spanska inkvisitonen
- Trots att "Nobody expected the spanish inquisition". Där har vi ett ämne att tugga på. https://www.youtube.com/watch?v=bjDrokE3qvs
Citera
2022-01-19, 11:04
Medlem
patrixxs avatar
2020 kom på 13e plats i antal döda per capita jämfört med de senaste åren. Vaccinerna åstadkommer främst biverkningar, över 90000 registrerade på Läkemedelsverket nu, inte dödsfall.

Urverksapelsin Att raketer inte kan skapa framdrift i rymden, att virus inte existerar och att Jorden inte kretsar kring Solen har inget att göra med att Rom inte skulle existerat eller att Jorden skulle vara platt. Du får försöka hålla isär saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in