Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-22, 21:43
  #1189
Medlem
Joe Blows avatar
Tre medelålders män sitter och flamsar som småungar. Tittar på roliga YouTube-filmer. Pinsamma ordvitsar. Allt som oftast påvisas en generande brist på bildning. Allt medan nationen eroderar. De som donerar pengar så att detta projekt kan fortsätta bidrar starkt till förfallet och inte minst fördumningen. Även Björn har alldeles tydligt nu också genomgått Älgarås-lobotomeringen.
Citera
2022-03-22, 23:34
  #1190
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Tre medelålders män sitter och flamsar som småungar... Allt som oftast påvisas en generande brist på bildning
Bästa sammanfattningen av Cui Bono jag någonsin sett; kort och koncis och på pricken. Å då snackar vi sammanfattning av bokstavligen hundratals timmars sänding!
För övrigt är vi uppe i 100, skriver och säger etthundra, sidor Flashback om Cui Bono. Hur firar vi det?
Citera
2022-03-23, 18:15
  #1191
Medlem
Kanske så här, ett litet citat ur avsnitt 94, gissa av vem:

”…och jag kan inte undgå att dra lite paralleller till det här med Ukraina.
Men då vill jag först bara säga det, att jag följer inte med i det här, så mycket, vad som händer.
För jag är lite som du nu, att jag hänger inte med så mycket i mainstreammedia.
Så jag vet inte riktigt, men man ser ju det, och man hör ju ändå en del, hur dom piskar upp en stämning nu, mot ryssar, alltså det…och plötsligt ska dom då, va en del i den här konflikten, eller vi ska va det, och vi ska visa vår, man ska liksom ta ställning nu då, och de är att inte tycka om vad ryssar gör, och det är helt OK att dom inte får vara med i Vasaloppet och sportevenemang och så där va.
Och det var ju lite som du sa på ditt tal här, som jag tyckte var helt fantastiskt, med det här liksom att, ledare då, dom förenar människor.
Men det är inte det som pågår här, utan man splittrar, det är ju hela tiden det här splittrandet, och skapa olika polariseringar.
Och nu..., ja, nej, det är beklämmande på många sätt. ”
Citera
2022-03-23, 19:54
  #1192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaglyf
Kanske så här, ett litet citat ur avsnitt 94, gissa av vem:

”…och jag kan inte undgå att dra lite paralleller till det här med Ukraina.
Men då vill jag först bara säga det, att jag följer inte med i det här, så mycket, vad som händer.
För jag är lite som du nu, att jag hänger inte med så mycket i mainstreammedia.
Så jag vet inte riktigt, men man ser ju det, och man hör ju ändå en del, hur dom piskar upp en stämning nu, mot ryssar, alltså det…och plötsligt ska dom då, va en del i den här konflikten, eller vi ska va det, och vi ska visa vår, man ska liksom ta ställning nu då, och de är att inte tycka om vad ryssar gör, och det är helt OK att dom inte får vara med i Vasaloppet och sportevenemang och så där va.
Och det var ju lite som du sa på ditt tal här, som jag tyckte var helt fantastiskt, med det här liksom att, ledare då, dom förenar människor.
Men det är inte det som pågår här, utan man splittrar, det är ju hela tiden det här splittrandet, och skapa olika polariseringar.
Och nu..., ja, nej, det är beklämmande på många sätt. ”

Hm, det låter som om AI:n alternativt spökskrivarna inte hunnit generera ett komplett manus angående Ukraina ännu. Jag skulle gissa att det kommer om ett eller två avsnitt, då vi får ta del av Cui Bonos absolut tvärsäkra hållning i frågan, baserad på ingen information över huvud taget. Hett tips: allt är en mediebluff och/eller allt är judarnas fel.
Citera
2022-03-23, 20:29
  #1193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
För övrigt är vi uppe i 100, skriver och säger etthundra, sidor Flashback om Cui Bono. Hur firar vi det?

Och över 97.000 visningar, i topp 20 på forumet Radio och Podcast!

Som psyop på Flashback måste Cui Bono betraktas som något av en framgång.
Citera
2022-03-24, 09:52
  #1194
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Tre medelålders män sitter och flamsar som småungar. Tittar på roliga YouTube-filmer. Pinsamma ordvitsar. Allt som oftast påvisas en generande brist på bildning. Allt medan nationen eroderar. De som donerar pengar så att detta projekt kan fortsätta bidrar starkt till förfallet och inte minst fördumningen. Även Björn har alldeles tydligt nu också genomgått Älgarås-lobotomeringen.


Jag vet men sekten typ offervilja älskar gubbarna
Citera
2022-03-28, 21:47
  #1195
Medlem
Mitt råd: ge upp.
Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves.
Citera
2022-03-29, 09:33
  #1196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaglyf
Mitt råd: ge upp.
Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves.

Stämmer bra. Vi kommer inte längre. Dags att avsluta tråden.
Citera
2022-03-30, 12:25
  #1197
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaglyf
Mitt råd: ge upp.Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves.
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Stämmer bra. Vi kommer inte längre. Dags att avsluta tråden.
T.o.m jag "Mannen som aldrig ger upp" börjar känna en viss trötthet. '
Det är inte lika kul längre. Vad är det för mening att upprepa sjuttitredje gången vad man redan sagt sjuttitvå gånger?
Tar bort fliken från mina bokmärken. Kommer nog gå in sporadiskt då och då, men följer den inte längre. De får leva i sin illusion. Tycker lite synd om dem dock.
Citera
2022-05-19, 14:32
  #1198
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Lyssnade på senaste avsnittet med komikern Jonas Inde! Vilket jävla geni han är. Trodde på 90-talet att det var Gustavsson/Rheborg som var genierna i killinggänget, de är ju fantastiska förstås, men nu fattar man Indes storhet, utan Inde hade inte Killinggänget nått ens halvvägs till den verkshöjd de hade när de gjorde sina kultförklarade och odödliga serier/filmer.

Nåväl, det med humorn var lite en parentes. Det är Jonas fulla uppvaknande som är det intressanta. Givet hans utgångsläge - som hyllad och respekterad komiker förankrad i etablissemangsvärmen, så ska det inte vara möjligt. Det är nog bara Jonas som fixar en sådan resa.

Det enda jag inte håller med honom om är påståendet om att världsettorna i damtennisen uteslutande har varit män(födda som pojkar). Jag ser inte någon trovärdighet i det. Men förutom det är Inde spot on under hela intervjun på dryga 2 timmar med Cui Bono.

Funderar på var hans pricksäkerhet/genialitet kommer ifrån. Tror det är hans kreativitet/barnslighet som mejslar fram sanningen för honom. Han vilar i någon slags lust, glädje och passion, lite som ett barn(positivt menat) och det gör att han ser både helheten och djupet av tillvaron. Det spretar en hel del, och associationerna är ibland röriga, men det är hela tiden intressant och tankeväckande.

Smart kille det där, med en ruskigt högt utvecklad intuition
__________________
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-05-19 kl. 14:38.
Citera
2022-05-19, 16:33
  #1199
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Lyssnade på senaste avsnittet med komikern Jonas Inde!
Själv har jag bara hört sammanfattningsavsnittet och nån grotesk antisemitdåre kvinna.

Exakt samma pladder som vanligt. Patrik säger Det är mot naturlagarna raktedrift i rymden, om nån tror annat kom gärna som gäst och lägg fram bevis, men det kommer inte hända för det är mot naturens lagar.

Jaha. Patrix= min lasagne är bäst i världen, för det är naturlagar. om nån vill kan de ju komma till poddstudion å ta me sin lasagne och utmana. Men det kommer inte hända för det är mot naturlagen!

Fattar du inte ditt gitarrmongo att du stänger ditt eget medvetande i din egen mening. Du säger att du har rätt och nån kan försöka bevisa du har fel men det kommer inte hända för du har rätt..... Vad är det då för mening att komma till Cui Bono överhuvudtaget? - tänker vi normala. Det är därför vi inte vill komma dig, du tar ju inte några argument på allvar.

Alltså. Diskussionen gäller inte naturlagar. Det gäller din uppfattning om naturlagar!!!
Det gäller din tolkning, din förståelse, om naturlagar.
Och det vi försöker få dig att fatta är , inte att naturlagarna är fel, utan att du har en felaktig förståelse av nämnda lagar.
Att du inte förstår vad du själv säger när du säger det är mot naturlagen. Vilket för övrigt redan Fabian Fjälling så berömvärt försökte få er att fatta.
Citera
2022-05-24, 21:14
  #1200
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Det enda jag inte håller med honom om är påståendet om att världsettorna i damtennisen uteslutande har varit män(födda som pojkar). Jag ser inte någon trovärdighet i det. Men förutom det är Inde spot on under hela intervjun på dryga 2 timmar med Cui Bono.

Funderar på var hans pricksäkerhet/genialitet kommer ifrån. Tror det är hans kreativitet/barnslighet som mejslar fram sanningen för honom. Han vilar i någon slags lust, glädje och passion, lite som ett barn(positivt menat) och det gör att han ser både helheten och djupet av tillvaron. Det spretar en hel del, och associationerna är ibland röriga, men det är hela tiden intressant och tankeväckande.

Smart kille det där, med en ruskigt högt utvecklad intuition

Ja visst är han. Bra komiker har ofta god intuition. Dom såg humorn i "jymdspektaklet" och på senare år har i alla fall Inde insett varför - det är hittepå.

Och även om det inte är något som engagerar mig då jag tycker det är viktigare att belysa medie- och vetenskapsbedrägeriet, så tror jag Jonas kan ha rätt vad gäller damtennisen. Det finns exempelvis bilder på en ung pojke som ser ut som Steffi Graf.

Tack för bra feedback /Patrik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in