2022-04-08, 13:35
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kan vi inte i stället sluta en försvarspakt med Ryssland i det läget? Då skulle det bli liv i luckan här uppe i nord...

Skämt å sido så ser jag det så att i nuläget så är väl Sveriges enda alternativ att gå med i Nato. Hade vi skött våra kort, inte rustat ned utan tvärtom stärkt försvaret till max, hade vi inte behövt Nato. Nu gör vi det, tyvärr.
Fast varför? Det finns ingen på jorden som vill invadera Sverige, och det geografiska läget är utmärkt mot invasion.
Citera
2022-04-08, 13:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Att gå med i nato just nu när det är ett brinnade krig i ukraina är en krigshandling och inte samma sak.
Ingen har väl missat rysslands otaliga pressmeddelanden om detta?
Tror du att senila biden( usas svagaste president någonsin)kommer att riskera sin egna befolkning för att rädda oss ifrån ryssland?

Nej att gå med i en försvarsallians är inte en krigshandling! Det tror bara din husse i Kreml.
Citera
2022-04-08, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svartsoppa
Trollfasoner! Polen som är ett av länder som i nationalistisk anda en gång röstade MOT förslag om en vettig fördelning av flyktingar i EU. Är idag de bästa och gör allt de kan.

Tror inte du svarade på rätt inlägg. Jag skrev om Ryssland.
Citera
2022-04-08, 13:40
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför är medlemsskap i Nato en anledning för ett land att anfalla ett annat land? Måste inte alla länder få besluta om sådant själv?

Varför tycker du att Ryssland borde jämna Stockholm med marken om Sverige går med i Nato? Inte fan är det då för att du är svensk, eller hur?

Du kanske har missat varför ryssland hatar nato så mycket?
Jag tycker inte att sverige ska gå usas ärenden . Jag vill inte ha nato soldater i sverige .
Bevara sverige svenskt.
Citera
2022-04-08, 13:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är inte många år som USA inte varit inblandat i något krig.

Inte ditt maffialand heller. De krigar as we speak!
Citera
2022-04-08, 13:46
Medlem
svartsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tror inte du svarade på rätt inlägg. Jag skrev om Ryssland.
Möjligt. Är så gammal så lol.
Citera
2022-04-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Tror ni att Ryssland attackerar Sverige och Finland ifrån luften om länderna landar i att man vill/ska gå med i NATO?

Ryssland kan ju såklart alltid testa att bomba NATO-anslutna länder och utforska vad artikel 5 faktiskt innebär i praktiken.

Att Sverige och Finland har NATO-garantier för just detta är redan klarlagt och officiellt. Går vi med så går vi med, en ansökan är endast formalia för att följa stadgarna. Den praktiska processen med överenskommelser görs såklart innan.
Senast redigerad av sunnis 2022-04-08 kl. 13:51.
Citera
2022-04-08, 13:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Jo visst gillar jag fred. Därför jag säger att Zelensky borde skrivit på avtalet så hade kriget aldrig hänt.

Zelensky ska alltså vika sig och gå med på en maffiadiktaturs villkor?

Varken Ukraina eller Nato bör vika sig för de ryska kreaturen.
Citera
2022-04-08, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svartsoppa
Möjligt. Är så gammal så lol.

Det är lugnt. Håller med dig om det du skrev hur som helst
Citera
2022-04-08, 13:55
Medlem
svartsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är lugnt. Håller med dig om det du skrev hur som helst

Så vackert.
Citera
2022-04-08, 14:08
Medlem
svartsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Javisst!
Men det är fortfarande Ryssland som attackerade.
De som tog steget att invadera. Det går inte att prata bort.
Hur mycket du än provocerar mig så rättigfärdar det aldrig att jag skjuter dig.

Är på din linje. Bort med äckliga as i världen och Sverige. Mer skott per vapen, men i rätt riktning och inte fler av dem.
Civilrätt ska revideras men oskyldiga ska aldrig drabbas.
Senast redigerad av svartsoppa 2022-04-08 kl. 14:11.
Citera
2022-04-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jvstalin
Jag började tro att Försvarshögskolan endast var ett skämt som sysslade med propaganda men här är en som faktiskt kan resonera. Linus Hagström professor ifrågasätter det identitetspolitiska argumentet för Nato till förmån till en verklighetsbaserad analys. Hans forskning visar att "det är särskilt vanligt att Natomotståndare förlöjligas och misstänkliggörs. I sociala medier handlar debatten knappt alls om sakfrågan utan utgörs huvudsakligen av personangrepp". Likaså här tyvärr.

Om "hemförsäkringsargumentet":

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...tten-i-sverige
Han för inte fram ett enda argument mot ett medlemskap. Att problematisera hur debatten förs är inte ett ställningstagande i sakfrågan. Hänger du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in